PDA

Vis full versjon : Tidlig UL

Mayamor
26-03-2003, 12:27
Etter å hatt blødninger i 3 dager - tok jeg turen på legevakten i går.(Diagnose: urinveisinfeksjon)
Der fikk jeg ultralyd...
MEN vi kunne ikke se noe klart...:???: (I går var jeg 6+4)
Det var to svake skygger - hvor den ene var stor og legen mente det var en cyste. Den andre kunne være et foster, men han var ikke sikker...

Er det noen andre som har vært så tidlig på utvendig UL og ikke sett noe?

Takknemlig for svar.;)

Klem fra Maya30 6+5 :findag:

Athiqa
26-03-2003, 13:19
Jeg synes det var frytelig tidlig å ta Utvendig ultralyd på deg jeg!
Jeg tok innvendig UL da jeg var 5+4, da så jeg fostersekken klart, samt den lille streken som var embryoet.
Dette kunne de helt sikkert ikke sett fra utsiden.

Da jeg var på andre kontroll ville legen se om han kunne se noe via Utvendig UL ( da var jeg 9+4), men han sa at det var ikke sikkert han kunne se noe på utvendig..

Men det gjorde vi...så masse....:)

Jeg kan ikke skjønne hvorfor de sendte deg ut uten å ta innvendig UL jeg....:???: På innvendig UL hadde se sett alt som var i livmoren din.....

Om jeg hadde vært deg hadde jeg prøvd å få komt emg til innvendig Ul...da får du vite...

Lykke til, klems fra athiqa og Lille funky noodle 11+4:baby:

Limbo
26-03-2003, 13:27
Heisann

Jeg kan bare fortelle det som en venninne opplevde. Hun tok innvendig ul og de kunne ikke finne snurten av noe baby der inne. Men hun var kvalmen slik som ved de to foregående svangerskapene og var ganske overbevist om at hun var gravid. Smatidig så viste IKKE testen positivt, men joda damen var gravid og fødte ei nydelig lita jente for et år siden.

De sier vel at det er størst sjanse for å se noe i uke 8 av svangerskapet.

Tidligere Bruker
26-03-2003, 19:49
Jeg har vært påå 3 tidlige UL, og da har det vært innvendig UL. Var først i uke 6+4 vi så noe veldig tydelig, fostersekk, med en bankende klump.
Så jeg tror rett og slett det er for tidlig å se noe så tidlig, og du bør be om en ny UL og at den blir tatt innvendig.

:mervink:

Sweet Candy
27-03-2003, 22:56
Jeg synes det var litt tidlig å få utvendig ultralyd i uke 6+4, jeg var på innvendig ulralyd i uke 6+3, og der så de bare fostersekken, men ikke noe foster. Men på ultralyd timen 2 uker etterpå (innvendig den også) så vi MASSE, bla. et lite bankende hjerte!!! Be om innvendig ultralyd du, det er det sikreste. lykke til videre :) :) :)

Mayamor
28-03-2003, 13:55
Tusen takk for svar, jenter.:klem:
Jeg venter på svar på HCG målingen av blodet...
Men jeg har ikke fått mens enda - så jeg tror det har gått bra...:blush:
Skal til legen 14 april og har time til utredning for min barnløshet 24.april...:latter: :latter: :fest:
Tenkte jeg bare skulle beholde den timen - har jo ventet siden september tross alt...:lol: Men grunnen til at gjerne beholder timen er at hun kan ta innvendig UL.:D

Atter en gang: tusen takk for tilbakemeldinger.:klem:

Klem fra Maya30 7+0