PDA

Vis full versjon : Trente i går (for første gangen på 4-5 mnd...)

Pelen
05-09-2002, 11:56
I går var jeg å trente. Det har ikke blitt så mye (les ikke noe) av det de siste månedene. Sommer, sol, kvalme har satt stopp for det.

Men i går gikk jeg på Elixia (der jeg betaler "alt for mye" hver måned, om man tenker på hvor lite jeg har trent). På Sjølyst hadde de rygg-trening kl 17. Hun som er instruktør er gravid (og svensk :D) og jeg tror at hun er fysioterapeut. Det var kjempe bra! Ikke als kjedelig trening for gamle mennesker som har vondt i ryggen. Vi trente hele kroppen men konsentrerte oss mye om hele ryggen. Vi brukte store og små baller og strikker. De store ballene var så store så at man satt på dem og det var skikkelig behagelig trening. Så det skal jeg fortsette å gå på. Jeg skal også ha en instruktør time med henne neste uke så at jeg kan trene i apparater alene. Det er visse ting man bør tenke på og andre ting man ikke kan gjøre ettersom magen er i veien. Veldig greit når hun selv er gravid.

Hun var sirka i samme uke som meg. Men hun som var veltrent og har flere timer i uken hadde faktisk mer mage enn meg. *Litt stolt*, ja, tåpelig å være stolt over noe slikt, jeg vet...

Hva jeg vil si er at alle som har mulighet å gå på rygg eller gravid trening; gjør det! Og så følte jeg meg ikke så utrent og det var også godt!

Klem!

Pelen 16+3

Blomma
05-09-2002, 12:15
Trening ja. Jeg trente mye før jeg ble gravid men trappet ned på grunn av (gode?) råd fra andre og ikke minst det deilige været. Tok opp tråden i forrige uke og gikk på SATS gravid. Helt grei time men alt for sent om kvelden! I tillegg inkluderte timen både hopp og løping. Kan det være bra da :???:

15+5

Pelen
05-09-2002, 14:04
Angående hopping så skal man ikke hoppe med bene sprikende (hmmm fant ikke en bedre forklaring). Løping er ikke farlig så lenge du ikke får ubehag av det. Jeg har orientert i mange år (men jeg har sluttet nå) og der løptrener mine gravide venninner til de føler at det er ubehagelig og det er oftest sånn rundt 8. måneden. Men de løper selvsagt roligere.

Ja det er dumt at mange timer som passer oss gravide er sent på kvelden. Denne timen var kl 17 og rundt 17, 18 syns jeg det er flott å trene. Senere har jeg en tendens å ikke komme av gårde...

Klem!