Vis full versjon : rte små dult siden 1500 i går.....
Tidl. bruker
05-09-2002, 12:14
Ja det er det jeg har kjent.Nurket var veldig rolig i hele går og etter tre i går så har jeg kun kjent tre spark...eller dult.Har prøvd å spise...drikke osv men ingenting hjelper.
Ringte føden i går kveld klokken halv ti men fikk beskjed om å se det an til i dag.Sist jeg var og tok sparketest fikk jeg beskjed om at hvist nurket er uvanlig stiolle...eller jeg ikke kjenner noe en halv time etter inntatt mat så måtte jeg ringe.
For man skal hvist kjenne litt til nurket iløpet av den første halvtimen etter maten er inntatt.
Men hun på føden nektet meg og komme ned.:leiseg: :???: Så nå sitter jeg her da.....fortsatt uten å ha kjent nopen ting....Tør ikke ringe føden igjen og hva er vitsen....når nurket ikke har vært i bevegelse på så lenge....så er det uansett for sent.
Tør ikke ringe...skal til legen på tirsadag....får se hva han sier.Var umulig å få noe time der før.
Var også veldig kvalm og svimmel i går og hadde vondt i ryggen.
Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg......ville bare lufte tankene litt her inne.Skal prøve å spise en sjokolade til nå...
snurreline
Huff...
Kan du ikke prøve å ringe igjen å be om å få snakke med en ANNEN? Og hjelper ikke dèt, synes jeg du bare skal dra ned jeg, og sette deg på gangen og si du blir til de undersøker deg.
Når man er redd og bekymret, så bør det være en selvfølge at man blir tatt hånd om også.
Lykke til!!
Beate, 13+0
Tidligere bruker
05-09-2002, 12:34
Jeg syns også du skal ringe føden nå. For siden det er så lenge siden du har kjnet noe, så syns jeg du har rett på å få det undersøkt!
Så ring og be om å få komme! De kan ikke nekte deg det!
Lykke til, og håper alt er bra!!
DL 4+4
IzziCreo
05-09-2002, 12:52
Enig - ring eller møt opp. Du skal ikke føle at du ikke kan ringe slik du her forteller - det er galt. Sannsynligheten for at du treffer på samme person når du tar kontakt nå er jo liten. Det er ikke noe som heter å ikke tørre å ringe, vær sterk og si ting som de er - du er usikker og vil gjerne bli undersøkt. Man skal ikke få følelsen av at man er til bry - for det er du ikke :) De er der for deg - det er deres jobb.
Lykke til :)
Klem Suzie Q 27+3
Verdande
05-09-2002, 13:04
Ring nå!
Mennesket du snakket med i går er uansett sikkert gått hjem nå, og uansett, nå har det gått en natt og du kjenner fremdeles ingenting.
Trolig er det ikke noe galt, bare den lille som har en kviledag, og skulle det være problemer, så trenger det fremdeles ikke være for seint veit du!
Lykke til!
KLEm fra Verdande
Jeg synes også du skal ringe føden igjen!
Det burde være en selvfølge at du fikk komme inn til en sjekk!
Så ta en telefon. Lykke til!
:klem: fra meg!
7+5 i dag!
RING!!!!
Og lykke til, hold oss oppdatert!
Mange klemmer fra Katta
Tidl. bruker
05-09-2002, 15:17
Har kjent et par dult nå...veldig svake men alikevel....Ringte på føden og dem sa at så lenge jeg hadde kjent noen dult nå så var nok alt bra og unødvendig å komme til sjekk.:leiseg:
Og kanskje hun har rett...at alt er bra.Men jeg føler at noe er galt og dette prøvde jeg og fortelle henne men hun ville ikke høre.Mente på at så lenge jeg er førstegangsgravid så vet jo dem bedre....
Jaja....får bare gå her og vente jeg da...Og håpe at nurket bare hviler seg.
Mann min er hjemme halv seks...og har jeg ikke kjent noe til da eller sterkere spark/dult...så drar jeg bare ned.:sint:
Vil ikke gå san her lenger.
snurreline
Hei!
I går ettermiddag da jeg var på jordmorkontroll syntes hun babyen virket veldig rolig. Hun spurte om hvordan aktiviten hadde vært de siste dagene, og jeg svarte at babyen hadde blitt roligere den siste uka, men at jeg trodde det skulle være sånn siden jeg har så kort tid til termin. Har jo hørt at :baby: ofte blir roligere mot slutten siden det er trangt om plassen. Men jeg sa også at jeg hadde kjent liv om enn svakt , samme dag. Allikvel ville hun at jeg skulle på sykehuset for å ta en sjekk. Jeg følte på meg at alt var normalt, men hun insisiterte på å ringe føden for en sjekk den samme kvelden. :uff: Så dermed dro vi til sykehuset i Fredrikstad og jeg lå en hel time med registrering (CTG) og etterpå fikk jeg UL av en lege. Heldigvis var alt bra, babyen min har rett og slett roet seg betraktelig, men den var jo aktiv innimellom, selv om jeg ikke kjente så veldig mye bevegelser selv.:klapp: Jeg antar at det er det samme sykehuset du skal føde ved?:???: Synes det er merkelig at du ikke fikk komme for en sjekk! De var da virkelig veldig hyggelige da jeg var der!:) Jeg vet imidlertid at de var veldig travle der i hele går kveld pga mange fødsler, men allikevel... Hvor langt på vei er du? Om du går til jordmor synes jeg du skal ringe henne og forklare situasjonen! Hvis ikke ville jeg bestilt en time hos Volvat (eller en annen privat klinikk) slik at du blir beroliget. Der har de jo alt mulig utstyr for en grundig sjekk av :baby: ! Stå på krava!
Klem Frida1 T-3
Tidl. bruker
05-09-2002, 16:25
Tusen takk for svar.Kjempe fint at alt var bra med den lille i magen din tross for lite aktivitet.
Sist jeg var der og tok sparketest var dem også veldig koslige....så jeg ble ganske paff når jeg ringte i går.Og enda paffere egentlig når jeg ringte i dag.
Går ikke til jordmor....bare lege og der er det håpløst og komme igjenom.
Jeg skal føde ved samme sykehus ja...huff og huff.Gruer meg til den dagen.Tro om dem er like sure da:uff:
Tror jeg skal ringe på volvat jeg....egentlig for gæli det også da....Må betale over 600kr for en time når jeg egentligf kan få det gratis hvist sykehuset hadde godde og tatt meg imot.Det er jo trossalt jobben dems da..
men men....får ringe på volvat og høre om jeg kan få en time fort så mulig:(
Håper bare alt er bra
Snurreline
-Marlene-
06-09-2002, 05:51
jeg merker heller ikke mye liv.. Jeg syns jeg hører hele tiden at andre ser en fot eller en arm stikke ut av magen, men det har ikke kjedd hos meg ihvertfall.. Jeg merker ikke noe spark i det hele tatt jeg, bare at det beveger seg inni mellom men ikke ofte. Tenkte at hvis det ble sånn videre ut over uka skulle jeg ringe føden, men det er jo ikke noe vitsi siden dem er sånn mot deg. For jeg merker jo noen få ganger at det er noe der.. men thats it...
Videre spurte legen om jeg fikk mange harde spark mot ribbeina, men nei det har jeg ALDRI hatt jeg.. huff... mye rare tanker som kommer snikenes når det er sånn.. er den lam tru? Var på ul for 3 uker siden og da var alt bra.. hmmm.. fader at dem skal være så teite på søf da!!!!!
Jeg ringer ihvertfall ikke.. ikke noe vits det da...
Det er ikke sunt at dere går å bekymrer dere. Ta kontakt det er disse jordmødrenes jobb å berolige dere. Ikke vær redd for å bli avvist eller at de skal bli sure. Mye bedre det en at dere bekymrer dere. Selv om det er minimal sjanse for at noe er galt så ikke finn dere i å bli behandlet slik.
Det er ofte slik i møte med helsevesenet at du må overdrive litt, i dette tilfelle ikke legg godviljen til når du beskriver hva du kjenner. Underdriv.
Husk også at legekontoret alltid har noen akuttimer. Men da nytter det ikke å være beskjeden. Desverre er det slik at legesekretæren leker lege og bestemmer. Overdriv der også.
Kanskje jeg skulle ringe for dere??
Jeg blir fortvilet over denne typen oppfølging, og samtidig taknemlig over den fantastiske oppfølgingen jeg får.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.