PDA

Vis full versjon : Spørsmål om MA/SA, ved tvillingsvangerskap

Alle gode ting er 3
14-08-2008, 11:37
Jeg har mista en tvilling, å sitter igjen med en. Tvillingen er allerede gått ut av livmora, men han klarte ikke å se hjerte på UL. Så er nok kortere på vei enn først antatt.

Hun jeg var til i juli mente jeg hadde blitt gravid rundt 23 juni, å det kan stemme for jeg hadde sex 19 juni.
Nå har jeg litt blod på papiret og null vondt. Har fortsatt ikke vondt og ikke noe mer blod.

Hvordan finner de egentlig ut at du har en ma? Kan fosteret som er igjen ha gått i en dvaletilstand så det er ennå kortere på vei enn 9 uker?:shock:

Tjorven ♥
14-08-2008, 12:39
Alle mine MA har blitt oppdaget på UL, at fosteret er kortere på vei enn hva jeg skulle være, og at det er ikke noe hjerteslag.. Sist gang mistet jeg en tvilling ved en SA når jeg var 6+0, da fikk vi se hjertet til den andre slå ved 6+3 og ved 8+0 så var det sluttet å slå og hadde sluttet å vokse ved 6+6.

Alle gode ting er 3
14-08-2008, 12:53
Alle mine MA har blitt oppdaget på UL, at fosteret er kortere på vei enn hva jeg skulle være, og at det er ikke noe hjerteslag.. Sist gang mistet jeg en tvilling ved en SA når jeg var 6+0, da fikk vi se hjertet til den andre slå ved 6+3 og ved 8+0 så var det sluttet å slå og hadde sluttet å vokse ved 6+6.
Uff, der gikk det siste håpet mitt om at så lenge det er hjerteaktivitet så er det håp da.....jeg trodde at hadde man sett hjerte så kunne man være gansek sikker..å jeg har jo mistet en tvilling. Når er jeg ikke sikker på, kanskje akkurat nå i helga siden det ikke ble oppdaga noen tvilling på ul der hun trodde jeg var en uke kortere på vei enn hva jeg selv trodde sånn ca. Å at jeg hadde blitt gravid sånn rundt st.aften...

Sepsis
14-08-2008, 14:16
Det er jo ofte slik at dersom den ene tvillingen dør er det større sjanse for at den andre også dør. Da jeg var gavid med eldstemann mistet jeg en tvilling. I tillegg mente hun at jeg var kortere på vei, men jeg visst akkurat når han ble til. Vel, det gikk iallefall veldig bra og etter noen uker hadde han tatt igjen veksten ift det han skulle ha vært, så det kan gå bra! :)

Alle gode ting er 3
14-08-2008, 14:47
Det er jo ofte slik at dersom den ene tvillingen dør er det større sjanse for at den andre også dør. Da jeg var gavid med eldstemann mistet jeg en tvilling. I tillegg mente hun at jeg var kortere på vei, men jeg visst akkurat når han ble til. Vel, det gikk iallefall veldig bra og etter noen uker hadde han tatt igjen veksten ift det han skulle ha vært, så det kan gå bra! :)
I hvilken uke sånn ca mista du din enen tvilling?

Sepsis
14-08-2008, 15:17
Begynte å spotte allerede i uke 6-7, og var på UL i uke 8. Da var fostersekken tom.

Alle gode ting er 3
14-08-2008, 17:15
ja nå var ikke fostersekken min tom da, å jeg har nok mista enegga tvilling om jeg har mista for har ikke hatt to fostersekker.

Ija
14-08-2008, 21:00
Jeg mista en tvilling da jeg gikk gravid med gutten. Hos meg var det store blodansamlinger i fostersekken til den døde tvillingen, og gynekologen min frykta at begge fostersekkene ville bli med ut. Men jeg har verdens herligste lille gutt her!

Håper du får samme gode beskjed som jeg etterhvert fikk! :klemme:

Sepsis
14-08-2008, 21:52
ja nå var ikke fostersekken min tom da, å jeg har nok mista enegga tvilling om jeg har mista for har ikke hatt to fostersekker.

Det vet jeg lite om, men jeg antar at det er større sjanse for at tv2 går tapt ettersom de deler fostersekk? :sorry:

Krysser fingrene for deg! :kryss:

Alle gode ting er 3
15-08-2008, 23:12
Ingen ide, men har snakka med jordmor å slikt å de sier det høres bra ut og at jeg har gode sjanser. Den tvillingen som er død var allerede ute av livmora da, så den var ikke på vei ut....men den hadde gått ut alt. Fødte sikkert den på lørdag når jeg hadde så vondt tenker jeg....:shock: