PDA

Vis full versjon : Etter en utskrapning

Bathilda
19-08-2008, 22:40
Kjipt tema, men jeg håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg begynte å blø i uke 8-9, og på sykehuset ble det konstatert at det ikke var noe liv, og at jeg måtte ha utskrapning.
Legen sa noe om at det var infeksjonsfare etter inngrepet, men jeg glemte å spørre når det var trygt å begynne å prøve igjen.... Jeg føler meg stort sett som før - fysisk i det minste.... Men jeg vil jo gjerne bli gravid igjen så fort som mulig, så da er det vel bare å komme i gang igjen... :knegg:

Er det noen som har opplevd det samme og husker om vi bør vente litt, eller om det bare er å sette i gang..:rødme:

Elinmor83
19-08-2008, 23:25
Så trist at du mistet :comfort:
Jeg fikk beskjed om at vi kunne prøve igjen etter en menstruasjon. Og den kunne komme etter 4-6 uker. Hos meg tok det 5 uker, noe som var vanlig sykluslengde for meg.
Vet ikke om det er annerledes for deg, siden du var kommet litt lengre enn meg. Men en syklus bør du nok stå over nå.

Nene
20-08-2008, 07:00
Jeg fikk også vite at jeg burde vente til etter neste mens.
Det tok vel ca. 4-5 uker hos meg.
Både pga infeksjonsfare, og for å gi kroppen tid til å komme seg igjen etter en slik opplevelse.

Håper du blir gravid igjen fort :comfort: :lykke:

zmurfette
20-08-2008, 22:27
Jeg fikk også høre at jeg skulle vente til jeg hadde hatt en normal menstruasjon. Jeg var litt nysgjerrig på hvorfor, og gyn på sykehuset sa at om man blir gravid rett etter en utskrapning så er ofte livmorveggen veldig tynn i denne perioden og det gir en økt risiko for en ny abort. Men etter en menstruasjon er alt som regel tilbake til normalen.