PDA

Vis full versjon : Mormona tilbake fra kontroll av bil og mage

Mormona
12-08-2002, 23:27
Hallo, jenter :)

Jeg må bare si det....det er jo helt dønn umulig å ta seg noen timer fri fra denne septemberklubben...maken til aktive jenter på nettet skal en lete lenge etter tror jeg. Godt at Petter ikke er hjemme på ennå noen timer for nå ser jeg at jeg har nok av innlegg å gå igjennom :latter:

Så.....saken....jeg har hatt både bil på EU-kontroll idag og så har jeg og magen min vært på kontroll i dag. Tar med at min 12 år gamle Toyota sklei rett igjennom kontrollen uten noen feil eller mangler :klapp:

Så til min kontroll hos jordmor....må bare si at den jordmoren jeg har vært hos i dag liker jeg IKKE!!! Er hun på vakt når jeg kommer for å føde så venter jeg heller til vaktskifte. Synes hun er stresset, hun lytter ikke ordentlig....også hadde hun på seg en altfor liten bluse i dag sånn at knappene spriket i vilden sky. :p

Jeg var da i uke 37+2 hos jordmor i dag. Og nå, kjære Miro var ikke vekten på null lenger...nå hadde jeg lagt på meg 1,7 kilo siden forrige mandag. Men så har jeg også nå virkelig begynt å samle vann. Jordmor likte ikke det hun så i det hele tatt. Jeg hadde på meg knelange nylonstrømper I GÅR....og ennå har jeg merker rundt knærne etter det. Skikkelige tømmerstokker som er vonde å gå på. Fingre er også blitt mer hovne. Altså: Ødem - 2
Jeg fikk beskjed om å sitte med bena opp så mye jeg kunne og ta det med ro. :uff:

Urin som til nå har vært krystallklar viste spor av både proteiner og eggehvite, men heldigvis ikke så mye....litt grums må vi kanskje regne med nå helt mot slutten. Blodtrykket mitt er strålende vakkert: 118/70 :D

Hodet til min lille skatt er fortsatt bevegelig, men hun ligger i alle fall som hun skal. Hodet kan jo strengt tatt være bevegelig helt frem til fødsel det, så jeg tar ikke det så tungt. Jordmor sa i fra at dersom vannet går så vil hun at jeg legger meg ned fordi babyen også ligger relativt høyt fortsatt. Så da får jeg bare kaste meg til gulvet da hvis det skjer noe :eek:

Så spurte hun meg hvor stor Ida var da hun ble født og jeg svarte 3410 gram. Hun lurte på om vi hadde fått noen vektestimering på ultralyd og jeg svarte at legen ikke ville måle det fordi det var så usikkert og vanskelig å måle riktig. Da kjenner hun og klemmer på magen og sier med et stygt glis :bonk: at denne babyen er nok allerede blitt i alle fall så stor som Ida var ved fødsel allerede nå...hvordan pokker kan hun kjenne det da :???: :???: :???: :bonk: :bonk:

Hjertelyden brukte hun lang tid på å finne....hun kunne altså fortelle meg hvor stor babyen var, men klarte ikke å finne ut hvordan den lille lå der inne for hun var med dette måleinstrumentet over hele magen før hun fant hjertelyden. Den var forøvrig på 132 og høy og fin. SF målet mitt var 33 og hadde altså sunket 1 cm fra sist uke.

Huff...dette ble langt og sytete.....sammendrag: baby har det helt flott, mamma er litt irritert på teit jordmor og håper det ikke er henne som skal ta imot babyen min.

Nå skal jeg i alle fall kose meg med alle andre innlegg her inne.

klem fra Mormona T-20

Miro
12-08-2002, 23:34
:klapp: :klapp: :klapp: Så fiiiiiiint:) Jeg har ventet i spenning. Må jo se om det er noe framgang på "konkurrenten"min..hahaha:latter:

Ellers så hørtes den jordmoren ut som en tullete kjerring:bonk:

Fint å høre at Toyotaen gled igjennom også:klapp:

Nå kan jeg slappe av i kveld:) I morgen er det min tur til å gå til kontroll:) Skal til siste legekontroll før termin. Lurer på hva han/hun skal gjøre:???: Det er visst helsestasjonen som har satt opp time denne uken for meg. Har jo stort sett gått til jordmor, men nå skulle jeg visst til lege:???:

Ha en fin kveld med lille Nora :baby: i magen.

:klem: fra Miro

Nasse
12-08-2002, 23:46
Hei på deg!!:mervink:

Ser jo ut som om at både du og bilen klarte dere godt igjennom kontrollene idag. Som du sier, så er det ikke så uvanlig at vi får litt grums i urinen nå mot slutten av svangerskapet, men det er jo greit å være litt på vakt også da. Iallefall om kroppen samler uvanlige store mengder vann og blodtrykket stiger- noe du ikke behøver å bekymre deg for etter dagens kontroll iallefall - kjempeflott!!

Kan tenke meg at du ikke vil møte den samme jordmora når du kommer inn og skal føde- har en slik jordmor jeg også.... :bonk:

Du får prøve å legge føttene høyt så mye som du kan, det er ikke lenge igjen nå vettu:klapp:

Klem, Nasse(4dg til ksn) og lille-nasse:baby:

Linmom
12-08-2002, 23:47
Mormona.... Mor Mona....
Måtte le :p av din kommentar om blusa til jordmor, selv om det å skulle forholde seg til mennesker som ikke er tilstede på en ålreit måte er kjipt, så var kommentaren mesterlig. Utrolig bra. Takk for at du fikk meg til å flire. Det er så deilig... med humor!! :lol:

Du er kommet så langt... Guri... du kan jo virkelig begynne å vente-vente... (nå bare venter jeg...:cool: ) IKke bli redd av jordmors kommentar om beina dine... Blodtrykket ditt var jo flottings. Du er sikkert strålende vakker med tømmerstokkben, du...

Har lenge lurt på nicken din.. plutselig i natt (må jo tenke på noe der jeg ligger søvnløs) skjønte jeg hva det kunne bety... Mor Mona.. Søtt i grunnen. Mitt nick er egentlig utrolig teit.. for det lyser skrivefeil av det... skulle egentlig vært Linmum... men det får så være. Kan ikke bli for pedantisk heller-

Føler denne forandringen av sidene ga meg sjanse til å delta igjen.. Har nå litt mer tid siden ungene ikke er hjemme på dagtid. Jeg kjenner det er godt å synke ned foran pc'en og oppdateres. Men tempoet her er jo ikke til å kunne følges opp hver dag. Jeg tror jeg har vært her i flere timer i dag,- til sammen :eek:

Vel, vel, Mormona...- ha en glitrende kveld i Skien.. drit i ugne jordmødre som burde ha hatt en annen jobb (hva med en jobb laaaangt unna mennesker?) Kos deg...:klem: fra

Vimsen
12-08-2002, 23:55
Kjære Mormona !

Ta det nå med ro :)

Tenk på den fine cognacen jeg tar med nedover til deg til høsten ;)

KOseklem
Vimsen+Frida T-22

Nome
13-08-2002, 02:29
Godt å høre at alt er bra med deg og frøken rosa ;)

Gleder meg veldig til å se hvor svær denne magen er altså, stor mage på liten Mormonakropp.. Hihi.. :p ;) :D

Ikke lenge igjen til :birth: og våkenetter :gal2: gitt.... :D

Polyanna
13-08-2002, 02:29
Opprinnelig melding fra Mormona
Er hun på vakt når jeg kommer for å føde så venter jeg heller til vaktskifte.

Den syns jeg var bra, Mormona! :lol: Syns jeg ser deg med beina i kors!

Pass på deg selv med vann og sånn, kalde bad og masse drikke kan kanskje hjelpe? Men de sier vi må regne med litt sånt nå på slutten, så...

Nei, nå tar jeg natten, og håper dypt og inderlig at den ene katten som drev og slåss i natt tapte såpass grundig at det ikke blir nye slagsmål i natt, så får vi fred....

Natta,

MetalMamma
13-08-2002, 04:08
Heia :vink: !

Hehe... litt av en opplevelse.. :latter:
Men så flott at alt er bra med lille-snupp! :gladtrist

Ang. dette med størrelse; en venninne av meg har UL-termin dagen etter meg og hun var til JM idag, som kunne fortelle henne at nurket sannsynligvis kom til å få en fødselsvekt på pluss/minus 3500 g ... Dette fordi hun lå akkurat på "riktig" SF-mål på grafen?! :???:
Synes dette høres rart ut, jeg...? Hver cm over grafen skulle tilsvare ca. 300 g, hadde hun blitt fortalt...
-Hva med meg da, som ligger 3 cm over grafen nå, og har gjort det hele tiden? Skal jeg få en :baby: på 5 kg, jeg da?! :eek:

Uff nei... jeg får bare lukke ørene og øynen for de forskjellige teoriene, tror jeg, og satse på at alt går bra.. :latter:

Lykke til, Moromona... vil følger med ;)

Klemmer fra MetalMamma 34+3

Robyn
13-08-2002, 05:34
Hei Mormona! :)

Så flott at både bil og mage sklei gjennom kontroll uten problemer. :klapp:

Syns det høres ut som en flott jordmor du har vært hos i dag, hvor finner dere de??? :bonk:
Helt utrolig at en lege ikke vil bruke UL til å estimere vekt på baby fordi det er såpass usikkert og så finner vi jordmødre som mener de kan kjenne det utenpå magen....???:gal2:

Syns jeg ser hobbitføttene dine :latter: , mine har endelig blitt bedre etter at sommeren forsvant. :klapp:

Håper du sover søtt nå, jeg har nok en våkennatt. :trist!:

Klem fra Robyn, 35+2

Pope
13-08-2002, 12:44
Hei Mormona..
Innlegget ditt minner meg om at snart skal min lille Toyota på EU kontroll. Den sklei gjennom forrige gang, men jeg er litt usikker denne gangen. Støtdempere og rust.........

Måtte bare le av ditt innlegg om JM og fødsel...Synes jeg ser det for meg, at du nekter å føde før hun har gått for dagen....Jeg tror nok du heller bare vil føde den ungen, når du er igang! *hehe*:klovn:

Klem Pope