PDA

Vis full versjon : tips ang leggkrampe.

Håpet
05-09-2002, 14:40
Ser det er mange som sliter med leggkrampe og det gjorde jeg også helt til jeg begynte å gå på gruppetrening for bekkenløsning.
Der har jeg nemmlig lært at par små tjuvtriks:kidoki:
Man gjør som følger:
Når du sitter foran pc`n hele dagen eller deler av dagen og surfer:p så sørg for at du sitter og bøyer anklene slik at du kjenner at du strekker leggmusklene. Det gjør skikelig godt
Når du står ved kjøkkenbenken f.eks kan du gå opp på tå da og får du jobbet med leggmusklene hold på til du blir sliten ta en liten pause og ta en runde til. Etter på er det viktig å huske å tøye leggmusklene godt.
Anbefales på det sterkeste å prøve. Det er ikke sikkert at det vil hjelpe på alle men absolutt vært å prøve samt at du holder blodsirkulasjonen godt i gang. Jeg har ikke hatt leggkramper på tre uker:D så på meg har det ihvertfall funket godt .
:findag: forhåpenligvis uten leggkramper

Tidl. bruker
05-09-2002, 16:42
.....

Lenimor
05-09-2002, 16:56
Jeg har hatt god erfaring av å ta en B- vitamin tablett og en tablett med kalsium og magnesium før jeg legger meg. Øvelsene du beskriver hjalp ikke meg når det gjalt leggkramper, men de er jo grei å ta uansett. Vi er jo så forskjellige........

Leni+ nurket

Steinbukk
05-09-2002, 18:20
Synes jeg har kramper hele tiden...eller begynnende kramper...

Kasn plutselig komme når jeg går, sitter eller står. Særlig i senga når jeg strekker meg på morgenen. Må huske å samtidig som jeg strekker meg, strekke tottisene mot leggen slik at jeg strekker meg og leggene samtidig.

Vondt er det i allefall....!

Klem fra Steinbukk & :baby:

Kame
05-09-2002, 18:51
Og jeg har knasket kalsium i noen uker, i tillegg begynte jeg med magnesium når jeg ble gjort oppmerksom på det inne på Generell Diskusjon. Har også spist banan og tøyd ut leggene uten at det har hjulpet et døyt!

Noen ganger merker jeg også at det "dirrer" inne i leggen - krampa bare venter til jeg er helt uoppmerksom (som for eksempel når man endelig sover sin søteste søvn) før den stormer fram og tar meg! :sint:

Kunne tenkt meg å trimme litt - det hjelper helt sikkert, men enhver spasertur på mer enn 20 meter setter igang kynnere hos meg, så det er ikke så behagelig akkurat...

Det er forresten like før jeg handler inn rød ulltråd!! ;)