PDA

Vis full versjon : snill jordmor i Bergen?

Kiwa
28-03-2003, 14:21
Hei alle dere flotte jenter er inne!

Jeg lurte på om dere kunne hjulpet meg litt jeg. Jeg må nå finne meg en jordmor, men er ikke sikker på hvor jeg skal henvende meg. Vet at det er på helsestasjoner og lignende, men nå tenker jeg sted. Er det sånn at jeg MÅ være i den bydelen jeg bor i, eller kan jeg ringe der hvor det er nærmest for meg på dagtid?

Er det noen som vet om noen snille jordmødre. Jeg bor i Fyllingsdalen og da er vel Oasen eller Lyshovden nærmest. Hørte at hun på Lyshovden ikke var noe særlig. Er det noen med erfaringer fra disse stedene?? Eller hvor som helst egentlig. Det er vel Laksevåg, Fyllingsdalen eller Bergenhus som er greiest. Jeg vet liksom ikke hva som er lurt jeg da...

Noen som kan gi meg noen tips kanskje??? Noen som vet at deres snille jordmor har ledig kapasitet?

Hadde blitt kjempeglad for tips!! :klapp:

Mange klemmer fra Kiwa og Knerten
termin 13.nov

Buzzybee
28-03-2003, 15:17
Jeg bruker jordmor på Laksevåg helsestasjon og hun er kjempehyggelig. Vet ikke om hun har ledig kapasitet eller om du må bo i bydelen, men det skader jo ikke å høre ?
Her er adresse og telefonnr.
Laksevåg helsestasjon, tel 55569880
Håsteinsgaten 9
5163 Laksevåg

San
28-03-2003, 23:04
Jeg bruker jordmor på Engen helsestasjon i sentrum, der er de kjempe greie.

Teatergaten 41, tlf: 55 56 94 20.

Lykke til:D

~Eáránë~
29-03-2003, 17:09
Jeg gikk på Bønes. Det er samme jordmor som på Lyshovden!
Anbefales IKKE!!!
Hun på Oasen tror jeg er litt spesiell også. En venninne av meg gikk til henne.
Men er litt usikker på om du kan velge, eller om du må være der du hører til.

Lykke til :)

Tinúviel
29-03-2003, 22:27
Jeg gikk til jordmor Sigrunn på Engen helsestasjon i sentrum. Veldig koselig dame. :)

~Eáránë~
30-03-2003, 00:11
Umuriel, da... Hva gjør du her inne?
;)

marliin
31-03-2003, 10:29
Jeg går til en som på
Varden legehus(tror jeg det heter). Hvis du vil kan jeg sende deg en pm med hennes navn?
Fikk henne anbefalt hos en venninne som også hadde vært på Lyshovden før...

Bee
11-04-2003, 16:39
:( Ser at dere ikke anbefaler jordmoren på Lyshovden...Skal til min første time hos henne snart. Går det an å velge hvor du vil gå da? Jeg har nemlig fastlege på Danmarksplass og der har de ikke jordmor. De ba meg ringe en annen helsestasjon på D.plass, men der ba de meg ringe Oasen. På Oasen sa de at jeg ikke hørte til der, og at jeg må gå på Lyshovden. Men en veninne av meg som bor i Fyllingen gikk både til jordmor og lege i byen. Er det noen som vet om det går an å bytte vis man ikke liker den man har fått...?
Litt engstelig nå...Hadde jo gledet meg til den første timen...

-Bee-

~Eáránë~
11-04-2003, 16:47
Når har du time? Fikk litt dårlig samvittighet over å ha skremt deg :uff:
Du til timen og gled deg! Du trenger jo ikke bruke henne om du ikke vil. Kan bare bruke fastlegen :)
Kan du ikke sende meg en pm når du har vært der?
Så får jeg høre hvordan det gikk :)

Vianne
11-04-2003, 16:50
Bee: Du må ikke gå der du hører til. Jeg gjør ikke det.
Det er et privat jordmorsenter på Bønes, tror jeg.., men det koster litt.

Jeg ville gått til der du har fått time nå første gangen, og så sett hvordan hun er. Er du ikke fornøyd så skifter du.
Bare ring direkte til en annen jordmor, det gjorde jeg.

:vink:

Bee
11-04-2003, 17:24
Takk for svar. :)
Jeg tror jeg prøver Lyshovden i første omgang. Skal ikke før 29.04. Til legen 09.05. Har en grei lege, så det ordner seg nok vis ikke jeg liker henne. Helt nye greier for meg dette her. Fikk vite at jeg har :baby: i magen i går, så jeg har jo god tid til å finne ut av ting. Men jeg fikk ikke noe legekort eller noe sånt på legesenteret, er ikke det vanlig at man får? Tok bare en urinprøve, og sykepleieren regnet ut at jeg har termin 16.12. Vil det si at jeg er ca 4 uker på vei. Har regnet ut selv når det skjedde, og tror det er 3 uker og 6 dager siden. Kan det stemme?

~Eáránë~
11-04-2003, 17:30
Jeg fikk helsekort hos legen da jeg var til kontroll i uke 9!
Så du får nok etterhvert :)

Skal følge med deg og se hvordan det går :)
Send meg gjerne PM hvis du vil :)