PDA

Vis full versjon : Permisjo-sykmeldt-ny permisjon....

Tidl. bruker
28-03-2003, 19:24
Kan noen hjelpe meg med et lite dilemma jeg sliter med?

Jeg var ferdig med forrige permisjon 19. desember. Gikk da rett over på sykepenger i påvente av yrkesretta attføring. Legen min har ikke sendt inn beretning til trygdekontoret enda, men fortsetter å sykemelde meg. Hvordan blir det hvis jeg fortsetter å gå sykemeldt frem til neste permisjon begynner i november?

Og siden jeg nå er sykemeldt på grunn av fibromyalgi, vil jeg da få sykemelding på grunnlag av svangerskapet hvis det blir aktuelt?

Klemmer fra

Matrix
30-03-2003, 00:17
Sykepengerettigheter har du opparbeidet deg tidligere. Du har disse rettighetene i 52 uker. Sykepenger gjelder som opptjening til fødselspenger, og således er det ikke noe problem om du går sykemeldt helt til du starter den nye permisjonen.

Dersom du ikke var sykemeldt før du gikk ut i den første permisjonen, vil du ha rett på sykepenger fram til den 19. desember.

Yrkesrettet attføring gjelder ikke som opptjeningsgrunnlag for nye fødselspenger, og dersom du går på attføring i mer enn 4 måneder før den nye permisjonen tar til, kan du risikere å sitte igjen med kun engangstønaden fra trygdekontoret.
Du bør så snart som mulig underrette legen din om at du er gravid igjen, og be om at søknaden om yrkesrettet attføring legges i bero til du har avtjent den neste fødselspermisjonen.

Tidl. bruker
31-03-2003, 13:36
Da fikk jeg ringt til Trygdekontoret og jeg har fått innvilga yrkesretta attføring, men hun setter den på vent inntil jeg har fått snakka med legen min i slutten av april. Har sykepengerettighet til slutten av november, så det burde holde inntil jeg går ut i ny permisjon.
Når jeg da er ferdig med neste permisjon, går jeg rett på yrkesretta attføring.

Klemmer fra

Matrix
31-03-2003, 18:04
Hyggelig å kunne hjelpe! :)