PDA

Vis full versjon : Usikker på termin...

Savanna
05-09-2002, 15:53
Heisann!
Saken er den at jeg har menstermin 1.november og ultralydtermin 19.november....

Grunne til at jeg blir mer og mer usikker er at ingen tror meg når jeg sier hva terminen min er blant annet og spør da om det er tvillinger...

For det andre så er det så veldige kraftige spark jeg får innenfra, sparker i ribbena så et gjør vondt, magen min beveger seg som en geleklump mange ganger, når babyen spreller skikkelig....

Og jeg kjenner stadig ben og slikt.. veldig klart å tydelig, til og med samboern min kjenner de godt....

Noen andre som er omtrent like langt på meg som har det omtrent sånn, for det hadde vært beroligende... *s*
Nå kommer jeg nok til å gå hjemme frem til permisjon uansett, så sånn sett gjør det ikke så mye...
Men overtidsdatoen min er 3.desember og det blir jo voldsom lang tid dersom egentlig termin er tidligere...

Hva tror/synes dere?
Tenkte jeg skulle høre med legen min om han kan ta en ultralyd og måle størrelsen...
For jeg har ligget på i overkant på fyndus-syfysemål hele tiden, faktisk slik at det stemmer best overens med 1.november som termin... *s*

Savanna 29+5

Tidl. bruker
05-09-2002, 16:48
.

Saga
05-09-2002, 17:02
Jeg har termin den 14. november, og er egentlig ganske liten. men her er det også armer og ben som stikker skikkelig ut av magen så jeg kan ta tak i de..!!
hele magen min hopper og vrir seg så det ser helt rart ut når baby beveger seg. :)

jeg har menstermin den 19. oktober.. legen min og jordmoren min sier at baby antagelig kommer en gang midt i mellom.

jeg har vært på 5 ultralyder, og de sier forskjellig dato hver gang..! men du kan jo be om en ultralyd til eller kanskje du må gjøre det privat?

MayaM
06-09-2002, 02:08
Bare en kommentar om lite/stor mage.

Legen på SIA sa at det var ikke slik at liten mage gav lien baby og omvendt. Det var så mange ting som spilte inn, som fysikk (kropsbygning), mengde forstervann, hvordan babyen lå osv.

Jeg har liten mage, men litt over gjennomsnittet på baby nå.

Så det er veldig vanskelig å se terminen i forhold til magestørrelse...