Vis full versjon : Når var dere tilbake på før-vekta etter fødsel?
Lurer litt på når dere som har født før var tilbake på før-vekta (eller i nærheten av dette). Og hvor mye hadde du gått opp i vekt?
Gjorde du noe spesielt for å oppnå dette?:blond:
Hilsen førstegangsfødende som håper at det ikke tar aaaaaaltfor lang tid ;)
Lesedyret
19-09-2008, 09:57
Dagen etter fødselen veide jeg mindre enn da jeg ble gravid.
Det var værre med noen cm over hoftene som jeg måtte jobbe mer med...
Jeg la på meg 10 kg, med et BMI-utgangspunkt på ca. 21. 8 av disse kiloene var borte da jeg kom hjem fra sykehuset, og de resterende to forsvant vel - tja, etter en måned eller to? Jeg gjorde ikke annet enn å amme og å spise så mye jeg rakk. Deler av dietten bestod unektelig av pepperkaker og sjokoladeovertrukken julemarsipan. :sparke:
Bortsett fra at jeg aldri gadd å stramme opp magemusklene, vil jeg si at kroppen ble nokså lik seg etter relativt kort tid. Det er mulig jeg fikk en centimeter eller to mer i midjen enn jeg hadde før.
2 år... :knegg: Gikk opp 25 i svangerskapet, gikk raskt ned de første 15... (mye vann i kroppen), men de siste ti måtte jeg ta tak i meg sjøl for å få til... Fedon-kur og aktivitet... Litt under før-vekt etter 2 år, og da blir jeg jaggu smelt på tjukka igjen !:shock::knegg:
Elisabeth32
19-09-2008, 10:23
Gikk opp ca 12 kilo med begge guttene mine. Første gangen tok det faktisk 1 1/2 år, men da var jeg sløv med kostholdet og ikke spesielt flink til å trene. Andre gangen var jeg tilbake på utgangspunktet etter 2 måneder og fortsatte ned 5 kg til i løpet av det neste halvåret. Da var jeg mye flinkere til å holde meg unna snop ol og trente 3-4 ganger i uka ( bare rolige turer de første ukene, men når kroppen var klar for mer, var det full fart igjen).
Det du skal være litt obs på når det gjelder trening av magen er at du må vente til magemusklene har "lukket" seg igjen. Hos noen tar dette bare 6 uker, men hos meg tok det laaaang tid. Du kan risikere å få brokk hvis du trener de musklene for hardt før de er lukket, det fikk ei i barselgruppa mi. Greit å vite ( det er det ikke alle instruktører som vet). Men de skrå magemusklene kan du trene.
Sirkeline
19-09-2008, 14:35
Noen få mnd etter fødselen var jeg tilbake på +4 kg ifht da jeg ble gravid. Jeg gjorde ikke noe spesielt for dette. De siste 4 kg måtte jeg bevisst slanke bort.
Jeg la på meg hhv 13 og over 20 kg første og andre gangen, men var altså +4 kg få mnd etter fødselen begge gangene. Husker ikke hvor lang tid det tok, men kanskje 3 mnd?
Jeg gjorde ikke stort for det heller.
Ei venninne la på seg 25 kg (og slettes ikke bare vann!!) og fikk på seg gamle bukser da hun kom hjem fra sykehuset, mens jeg brukte mammabukser i noen uker etterpå. Veldig individuelt altså.
Med jentungen gikk jeg opp 22 kg. Gikk ned 20 kg på 8 dager, og 10 til på nese måneden. Bare rant av.
Med guttene gikk jeg opp ca 10-12. Med mellomste rakk jeg vel akkurat å få dem av før jeg var igang igjen. Med minsten tok det meg 3-4 år.
Så min erfaring er at jo fler man går opp jo lettere er det å komme alle ned igjen. Og denne gangen har jeg ikke gått opp så mange...så da blir de vel hengene på til pensjonsaldren...:noia:
Snuppa83
19-09-2008, 17:32
Jeg gikk opp ett sted mellom 12-15 kg med storebror (tror det var 12),og jeg passet i mine gamle bukser en uke etterpå - en bukse, den var veldig smal og jeg hadde fått litt større hofter etter fødselen.
Håper jeg er like heldig mtp vekta også denne gangen :jupp:
Mammalykke2
19-09-2008, 17:40
To uker etter fødselen hadde jeg gått ned alle 12 kiloene som jeg hadde lagt på meg. Det skyldtes amming vil jeg tro. Ikke rakk jeg å spise så mye heller husker jeg - hver gang jeg skulle lage meg mat, så begynte jenta å skrike.... :knegg:
Jeg var tilbake etter en ukes tid, og fortsatte å gå ned en stund ;) Amming tror jeg nok var trikset her også.
Hadde forresten gått opp 9 kg fra utgangspunktet (15 fra laveste punktet under svangerskapet).
MEd første gikk jeg opp 25 og gikk bare ned 14. Sleit med resten og gikk aldri skikkelig ned. Med andre gikk jeg opp 15 og gikk ned 14 på barsel. 6 uker etterpå hadde jeg gått ned 11 kg til. Altså 26 kg ned på 6 uker. Amming og turgåing.
rugekassen
20-09-2008, 17:14
Gikk opp 18 kg forrige gang. Alle kiloene pluss litt til var borte 3 uker etterpå. Gikk ned 12 kg de tre første dagene.
Tror ikke det blir slik denne gangen. 10 år etter er kroppen blitt helt annerledes. Kiloene kommer mye lettere og det er langt vanskeligere å få de av seg. Trikset sist var å amme mye og gå turer :jupp:
Sukkerspinn
21-09-2008, 20:08
La på meg veldig lite i forrige svangerskap, mellom 6,5 og 7 kg. Det er mindre enn babyen, fostervann, morkake o.l veier. Dermed veide jeg mindre enn før jeg ble gravid allerede like etter fødselen.
Vekta holdt seg der i hele permisjonen. Jeg ammet mye og gikk laaange trilleturer. Men så begynte jeg å jobbe igjen, og da ble det mye stillesitting, så vekta gikk litt opp igjen, men bare et par kilo.
Nr2 på vei :)
22-09-2008, 11:24
Jeg la på meg 14 kg sist og var kvitt kiloene 4 mnder etter fødsel :-)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.