Vis full versjon : Jeg er blitt syk..........
Sitter her hjemme nå med dundrende hodepine og rennende nese.............
Vurderer å ta med en paracet og gå å legge meg igjen. Har nesten ikke sovet i natt. Bare ligget å vridd meg....
Er det noen av dere som har en mirakel kur for å bli fort frisk igjen?? Jeg kan jo ikke gå glipp av treffet vårt på lørdag...:leiseg:
Uff, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å krype opp i sofaen igjen og se på alle mulige slags repriser og såper !
Snufsete hilsen fra Loppa & Lille Håp, 18+6.
(((((((((((((((BLI FRISK VIBBER)))))))))))))))
God bedring vennen, har dessverre ingen vidunderkur fo rå bli frisk av forkjølelse.... Her i huset så hoster vi og nesa renner alle 3....
:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Det er så ekkelt å være forkjøla!!
Syns du skal ta deg en parcet og prøve å sove litt for du blir vel neppe mye bedre av å ikke å noe søvn!!Har heller ingen mirakel kur,men prøv å få deg litt søvn,og ta vare på deg selv!!
Sender deg en:stakar: Og GOD BERDING!!
Håper det går fort over!!
Klem fra spira og lille:baby: 20+4
Marielle
05-09-2002, 18:56
Jeg er også forkjølet - og det er så slitsomt. Jeg var hjemme fra jobben i går, men siden det er så kjedelig å være hjemme har jeg ruslet på jobben i dag. Tror uansett at basseluskene forsvinner raskere om man tar det litt rolig.
Mine tips til hvordan man raskest mulig blir frisk: Ligg på sofaen, sov så mye som mulig, drikk te eller varm melk med honning i, spis middag med masse fersk hvitløk (f.eks. spaghetti med en god tomat/grønnsak/hvitløk-saus), ta et laaangt varmt bad eller dusj, be mannen din massere deg med f.eks. lavendel-olje, prøv råmelktabletter eller dekadin-tabletter mot vondt i halsen, smør tigerbalsam på halsen/nakken/brystet, ta en skikkelig dose solhattdråper.
God bedring!
Marielle
Tusen takk jenter !!
Jeg har nå fått sovet noen timer og føler meg litt bedre. Feberen har gått ned fra 38,7 til 37,9.
Marielle: Kan gravide ta solhatt ??? Mener å ha hørt at det er en eller annen ingridiens som ikke gravide skal ha. Var det ginseng..?
Ser ut til at Lille Håp har kost seg med at mamma har tatt det rolig i dag. Sånt liv som h*n har holdt!!! Jeg har kunnet se dult utenpå magen mange ganger i dag. Blir mer og mer forelsket for hver dag som går jeg....... :elsker:
Loppa & Lille Håp, 18+6.
Er alkohol i solhatt.
Lite, men like fullt.
Skulle bare si GOD BEDRING, Loppa!
Jeg kommer meg ikke på treffet, gremmes over det - håper du kommer deg dit i det minste!!
Marielle
06-09-2002, 13:26
Har faktisk ikke tenkt på om gravide kan bruke solhatt - jeg har brukt det noen ganger i svangerskapet. Så måtte jeg sjekke litt rundt da.
Apotekene og lommelegen.no anbefaler ikke solhatt til gravide, fordi effekten på denne gruppen ikke er dokumentert (hvilket betyr at det heller ikke er dokumentert at solhatt er farlig for mor og barn, men at man skal bruke føre-var-prinsippet).
Flere homeopater sier derimot at solhatt ikke er skadelig. Indianerne, som først tok i bruk planten og har brukt den i mange, mange generasjoner, bruker den til gravide sies det. På www.birmanett.no står også følgende; "Dette er også naturens urt ved forberedelse førl fødsel. Den blir brukt under svangerskapet (særlig de siste ukene) til å styrke livmoren og hormonsystemet."
Tja, vet ikke om vi ble særlig klokere av det. Jeg tror jeg kommer til å bruke solhatt ved forkjlelse uansett. Når det gjelder alkoholinnholdet, så er det nok mer alkohol i ett glass vin (som jeg unner meg av og til) enn i den dosen solhatt jeg tar i løpet av de dagene jeg er forkjølet.
Takk for opplysningen Marielle ! :)
Loppa & Lille Håp, 19+0.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.