PDA

Vis full versjon : Stemmer dette?

Mayamor
29-03-2003, 11:12
Leser at flere ikke har sex den første tiden av svangerskapet fordi det lettere oppstår rifter i skjeden (eller var det livmoren...:???: ).
Det kan jeg liksom tro på, men kan dette i seg selv føre til abort da?
Det har jeg litt mer problem med å tro på...;)

Sist jeg gikk gravid - fant jeg det ut da jeg var 12 uker på vei...
Tenk alt det "gale" jeg hadde gjort: røyking, alkoholinntak, sex, tunge løft i jobben etc...:gal2: Masse ting jeg aldri ville ha gjort dersom jeg visste eller hadde mistanke om at jeg kunne være gravid...

Men det gikk jo bra sist.
Jeg "slapp unna" alle disse bekymringene som jeg denne gangen har før uke 12...

Jeg har den innbilling at dersom fosteret er frisk - tåler det at vi har sex... også den første tiden...:)
Hva mener dere jenter?

Klem fra Maya30 7+1 :hjerter: :hjerter: :hjerter: :hjerter: :hjerter:

Tingeling
29-03-2003, 11:16
Helt enig med deg..

Grunnen til at jeg var avholdene i lang tid var bla. frykten for å se blod (som kan oppstå uten at det nødvendigvis er farlig) og utsette meg for den skrekken. Jeg har/hadde nok skrekker som det var.

Mange andre grunner også, men jeg tror nok at de fleste sitter i hodet og ikke er så veldig reelle.

Så det beste er nok å gjøre det som føles riktig for dere :D :D

19+2

Gosh
29-03-2003, 15:53
Jeg har vært plaget med blødninger i de første ukene.
Jeg blødde ved hvert samleie, og det var rifter i skjeden, men det er ingen abort fare ved slike små "skader".
Blodet kommer jo ikke "innenfra" !!

Klem Chance 12+0

Filifjonk
24-04-2003, 17:34
Enkelte holder seg nok borte fra sex pga faren for spontanabort. Jeg har selv gjort det. Har hatt 4 tidlige SA'er og legen rådet meg til å ta det rolig da jeg ble gravid for 5 gang. Sexforbud kan være fornuftig i slike tilfeller og i tilfeller hvor man tidligere har hatt komplikasjoner som for tidlig fødsel. Lekkasje av fostevann. Tidlig åpning av mormunnen o.l.

K@roline
25-04-2003, 13:13
Når man er gravid, så er man ikke syk. Gravide kvinner blir oppfrdret til å leve så normalt de kan, så lenge legen ikke sier noe annet selvfølgelig...

Tidl. bruker
25-04-2003, 17:21
Hvis man ikke har fått noen spesielle advarsler pga av f.eks tidligere SA så er det nok bare å "hoppe i høyet"....