Vis full versjon : Noen med bekkenproblemer på bare èn side?
Ja, det lurer jeg på. Har bare vondt i venstre siden, og nedover beinet. Skal be om rekvisisjon til fysio nå, så får vi se hva hun sier om dette (om det er bekkenløsning, låsning eller noe helt annet).
Men er nysgjerrig da vet dere, om noen andre opplever eller har opplevd å bare være plaget på den ene siden?
Jeg har det på begge sider, samt fremme, men jeg er aller mest plaget på venstre siden. Bekkensmerter kan man ha fra ett ledd bak, begge, symfysen eller alle tre. Det kan kjennes i setemusklene, nederst i ryggen, langs halebeinet, i lysken, i symfysen, nedover lårene osv osv osv. Bekkenløsningssmerter er sjelden en diagnose som er lik for to kvinner, men vondt er det lell.
Forøvrig anbefaler jeg deg manuellterapeut. Dersom det er låsning kan en manuellterapeut korrigere denne, men det kan ikke en fysioterapeut gjøre på samme måte. En manuellterapeut trenger du heller ikke henvisning til, de kan skrive den selv. :blunk:
Håper du får god behandling :klem:
Jeg hadde å bare på en side ti å begynne med (for ca 5 år siden) Men etter hvert ble d bare mere og mere og da på begge sider. Men har mange ganger bare smerter på en siden. Høyre hos meg.
Kun venstre, bak og stråling nedover. Slik hadde jeg forrige gang også. Først helt på slutten av svangerskapet ble høyre siden også litt vond.
Sirkeline
22-09-2008, 17:37
Ja, jeg hadde det først bare bak på høyre side i flere uker før det også kom på venstre side. Deretter tok det ikke lange tiden før det kom foran også.
Jeg vil også sterkt anbefale manuellterapeut. Går til behandling nå i tredje svangerskap og dette er hva som har hjulpet best for meg ved siden av bassengtrening. Bekkenløsningen får en ikke gjort så mye med, men manuellterapi kan løse opp musklene rundt som får kjørt seg ekstra hardt. Etter noen behandlinger nå har jeg nesten ingen smerter lenger fordi smertene gjerne sitter i forbindelse med musklene.
Jepp, her sitter det bak på høyre side. Sist var det likt, men da kom andre siden bak utover svangerskapet. I symfysen har jeg ikke hatt vondt.
Takker for svar og tips, høres ut som meg mye av dette. Det sprer seg jo "utover" til begge sider og litt i symfysen/lysken når jeg belaster setet (mao sitter og ligger ;))
Jeg går først til denne fysio., som har spesialisert seg på bekkenproblemer og som driver med bassengtreningen her i distriktet, så skal jeg ha manuellterapi i bakhodet :nikker:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.