PDA

Vis full versjon : Dere må jo snakke med mannen

mamsen27
29-03-2003, 15:43
Det er viktig å snakke med mannen om andre ting enn graviditet og fødsel.Ikke rart de ser på oss som mamma nå,hvis vi bare snakker og snakker om svangerskap,navn osv osv.
Snakk om det dere alltid har pleid å snakke om.Det er også litt dumt å klage hele tiden over bekkenløsning,hodepine,og alt som er plagsomt.
Det er jo ikke "sexy".
Prøv å være litt sexy da,selv om dere er gravide.
Smil og bit tenna i sammen når dere kjenner en plage.
Og for all del Midt under sexakten er det ikke så lurt å si noe som:ÅÅ,den sparket!Vil du kjenne?
Dette var bare noen tanker fra meg.Håper det er gode råd også.
Man må prøve så godt man kan.Vi er jo kvinner,ikke bare mamma`er.Må vise litt av vår kvinne-side.Snakke om sex og lyster slik som før.Jeg vet hvor vanskelig det kan være.
Men det er kanskje verdt et forsøk.
:findag:

Ps:tenk hvor lei vi noen ganger blir av bilprat eller fotballprat.Vi prøver å virke litt interesserte,og faktisk noen ganger er vi det.Men så blir det for mye prat om det.
Husk at det er vi som er gravide ikke dem.SÅ det er sterkere for oss.

Mayamor
29-03-2003, 16:20
Sist svangerskap hadde vi et aktivt og godt sex liv helt til 16 dager på overtid...:klapp: (Håpte det skulle hjelpe på...)
Det håper jeg vi kan klare denne gangen også.:elsker2:
Sex betyr mye for oss - ikke bare sexen, men kosen og stemningen rundt det hele.:kyss:

Enig med mamsen at vi kan vi ikke bare snakke om plager gjennom hele svangerskapet. Så plager etter fødselen. Så gjenta alle plagene under svangerskap og fødsel samt renselsen... Hadde jeg vært mann ville jeg blitt temmelig frustrert...;)

Klem fra Maya30 7+1 :hjerter: :hjerter: :hjerter: :hjerter: :hjerter: :hjerter:

stein.antonsen@c2i.n
02-04-2003, 05:49
Så bra innlegg.
Slik jeg forstår deg mener du at en smule innlevelse mellom blivende pappaer og mammaer samt å snakke sammen løser mye.
Kunne ikke vært mer enig:klapp: :klapp: :klapp:

tiger
02-04-2003, 17:42
Enig med du, Mamsen27!

Tror det er mange som "kjører seg fast" i gravid-rollen,
og ikke klarer å peile tankene inn på noe annet.

Sex & kos er viktig - uansett hvordan man vrir og vender på det.
I hvilken grad man er i stand til å være aktiv
må man jo kjenne etter selv,
men ikke glem å være kjærester og venner selv om det er barn på vei.

Det finnes mange måter å ha det godt sammen....!

K@roline
24-05-2003, 06:44
Helt enig mamsen. Jeg har driti meg ut noen ganger ved å sagt: Åh, nå sparket han! Hehe....

Linejenta
25-05-2003, 14:13
Så fint noen tar opp denne tråden. Helt enig mamsen...

Hvorfor har vi SM? Jo nettopp så vi skal slippe å snakke "høl i hue" på ikke interesserte mannfolk og ikke gravide veninner uten menner..HEHE..

Merker selv jeg må ta meg selv litt i det, for noen ganger tenker jeg at min kjære sikkert er like interessert som meg i graviditeten.. Men der tar jeg nok feil...

Godt å ha dere jenter. Her kan vi syte og klage og glede oss over spark og andre hverdagslige ting med andre som også er interessert
:klapp: :klapp: :klapp:

Klem fra
T-18

Tyranna
29-05-2003, 13:23
Bra innlegg. Trengte en slik oppstrammer jeg:klapp:

MissesX
01-06-2003, 04:09
Takk mamsen for et fint innlegg:D Ja alle kan man trenge et push bak! Skal prøve å legge snakket om babyen på hylla litt og alle plagene mine! Men lett er det ikke med såpass som jeg har gått igjennom:(

Men takk for gode ord:D

Klemmer fra Marit 35+4

netrom
21-06-2003, 15:44
Flott innlegg, mamsen
Du har helt sikkert skjønt det :klapp: