PDA

Vis full versjon : Tidlig vannavgang?

Siggi
26-09-2008, 22:22
I dag var trusa mi helt våt... Jeg måtte bytte truse og nå er truseinnlegget vått også:angst:
Kan det bare vere utflod, svette...etellerannet????

Redd for ar det er tidlig vannavgang. Hva skal jeg se etter, lukte osv? Noen som vet?

harmony
26-09-2008, 22:32
Det kan være utflod, det kan være urin, det kan være vannavgang. Urin lukter urin, og mer gulaktig enn fostervann, men kan være vanskelig å skille.

Fostervann er blankt eller lys lys rosafarget, lukter visstnok som sæd.... Synes du skal ringe fødeavdelingen jeg. :nikker:

:lykketil: :klem:

Sjalabais
26-09-2008, 22:59
Ta på bind og ring føden fortere enn svint!

Er det vannavgang, så må du legges inn med en gang, er det noe annet, så er det jo ikke farlig :)

Siggi
26-09-2008, 23:03
Ta på bind og ring føden fortere enn svint!

Er det vannavgang, så må du legges inn med en gang, er det noe annet, så er det jo ikke farlig :)
Mener du det?

Sita
26-09-2008, 23:06
Det kan være utflod, det kan være urin, det kan være vannavgang. Urin lukter urin, og mer gulaktig enn fostervann, men kan være vanskelig å skille.

Fostervann er blankt eller lys lys rosafarget, lukter visstnok som sæd.... Synes du skal ringe fødeavdelingen jeg. :nikker:

:lykketil: :klem:

Stemmer i her altså. Det sies at fostervann skal lukte men mittt gjorde IKKE det! Ta kontakt med føden og så kan de heller avgjøre dette. :nemlig:

Venna
26-09-2008, 23:12
SIGGI!!!!!!!

RING FØDEN NÅ!

Dette svangerskapet ditt tar på.... Gud, så redd jeg har vært, og nå er!

Sita
26-09-2008, 23:14
Bedre å ringe og få dette undersøkt en gang for mye enn en gang for lite. :nemlig:

:klem: Håper alt går bra med deg.

Sjalabais
26-09-2008, 23:14
Mener du det?

Ja!

Du er kun 21 uker på vei, ved vannavgang så åpnes barrieren mellom den sterile hulen til lille og resten av verden og det blir mye større risiko for infeksjoner. Det regnes som en komplikasjon om vannet går mer enn 24 timer før lille er født ved en fødsel som skjer ved termin p.g.a. dette.

I tillegg så kan kroppen ofte begynne å forberede seg på fødsel (og komme i gang!) om vannet går.

Så, RING FØDEN NÅ! Både for babyen din og for deg selv :)

Har en venninne som mistet en sunn og frisk sønn i uke 25 p.g.a. for tidlig vannavgang...

Venna
26-09-2008, 23:16
Siggi, har du ringt?

Prøvde å ringe deg nå, men du vet vel ikke hvor mobilen din er... ;)

harmony
26-09-2008, 23:19
Ja!

Du er kun 21 uker på vei, ved vannavgang så åpnes barrieren mellom den sterile hulen til lille og resten av verden og det blir mye større risiko for infeksjoner. Det regnes som en komplikasjon om vannet går mer enn 24 timer før lille er født ved en fødsel som skjer ved termin p.g.a. dette.

I tillegg så kan kroppen ofte begynne å forberede seg på fødsel (og komme i gang!) om vannet går.

Så, RING FØDEN NÅ! Både for babyen din og for deg selv :)

Absolutt, ring NÅ.

Sita
27-09-2008, 20:23
Nå har jeg gått og tenkt på deg i dag Siggi, og om du fikk sjekket opp dette i går. Ser du har vært pålogget i dag. Håper alt står bra til hos deg? :klem:

harmony
27-09-2008, 20:45
Nå har jeg gått og tenkt på deg i dag Siggi, og om du fikk sjekket opp dette i går. Ser du har vært pålogget i dag. Håper alt står bra til hos deg? :klem:

Samme her. :kryss:

Siggi
29-09-2008, 12:40
Tusen takk jenter! Hva skulle jeg gjort uten dere noen ganger...:vetikke:

Jeg ringte på morgenen på lørdag. Da kom jeg inn på Ullevål til sjekk. Det var heldigvis ikke tidlg vannavgang. Men alltid bedre å sjekke en gang for mye.

:klem:

harmony
29-09-2008, 13:21
Tusen takk jenter! Hva skulle jeg gjort uten dere noen ganger...:vetikke:

Jeg ringte på morgenen på lørdag. Da kom jeg inn på Ullevål til sjekk. Det var heldigvis ikke tidlg vannavgang. Men alltid bedre å sjekke en gang for mye.

:klem:

AMEN til at det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Godt det ikke var VA. :klem:

Sjalabais
29-09-2008, 23:04
Så godt at det ikke var tidlig vannavgang!

Lykke til videre i svangerskapet :klem: