PDA

Vis full versjon : Krampe i leggene

Dragon
01-10-2008, 13:04
Jeg våknet av krampe i leggene for fire dager siden og trodde jeg skulle forgå da det sto på (laaaav smerteterskel:rødme:) Er dette en svangerskapsting? Nå er det slik at det kjennes ut som om jeg får krampe igjen hvert sekund, og slik har det vært siden denne ene gangen.

Camille
01-10-2008, 13:16
Magnesium tilskudd. Ta deg en tur på apoteket :jupp:
Sov dårlig frem til jeg begynte med det pga "urolige bein"

Elisabeth32
01-10-2008, 13:40
Jepp, har samme problemet. Jeg tar magnesium og b-vitaminer ( fikk det anbefalt), det ser ut til å fungere sånn noenlunde, men jeg må kanskje øke dosen litt for å få fullt utbytte. Ellers har jeg hørt at å ligge med bena høyt kan hjelpe og akupunktur.

Sita
01-10-2008, 21:45
Jeg fikk bukt med det sist med magnesium og kalsium. Og lærte meg å tøye ut før jeg fikk strekk (kjente det kom til å komme ofte) og det hjalp. :jupp:

Strwberri
02-10-2008, 01:10
Tøying hjelper en god del hvertfall. :kidoki:
Jeg tilbragte stortsett et kvarter annenhver time i dusjen den siste tiden pga kramper i leggene ( :kokko: ) så jeg gikk til innkjøp av en varmepute (sånn til microen) som jeg brukte. Det hjalp selvsagt en del, men..jeg må innrømme, jeg trodde jeg var døden nær hver eneste gang jeg :vetikke:

Ja, og selvsagt.. Det hjalp godt med massasje når krampene kom.. :blafre:

Muggi
02-10-2008, 08:37
Jeg hadde dette masse sist, men denne gangen har jeg fått lært meg en forebyggende strekking. Har ikke hatt noen kramper siden denne gangen, bare antydning, men da bare setter jeg igang igjen med strekkingen.

Vanskelig å forklare, men jeg strekker benet godt ut og bøyer foten fremover, mens jeg bøyer den andre foten bakover. Det er veldig enkelt, men effetivt!! 15 ganger hver kveld før leggetid!

Sita
02-10-2008, 09:34
Hvis man også strekker ut foten, presser hælen ned og tærne oppover gir det seg lettere. :jupp:

Lille-my
04-10-2008, 11:45
Hvis man også strekker ut foten, presser hælen ned og tærne oppover gir det seg lettere. :jupp: Henger meg på denne:jupp: Jeg har også veldig masse kramper om nettene.