Vis full versjon : Dårligere syn?
Eplerose
03-10-2008, 15:32
Er det vanlig å få dårligere syn når man er gravid? Jeg er bare 9+5, men de siste dagene har jeg slitt med å se det jeg skriver på PC'en rett foran meg. Må virkelig konsentrere meg og fokusere blikket, jeg som aldri har brukt lesebriller en gang. Merker også at slimhinnene er tørre, men det regner jeg med at er naturlig.
Jeg har aldri hørt om det så tidlig i hvert fall. Lenger uti kan man få fokuseringsproblemer osv som et symptom på svangerskapsforgiftning eller stress (jeg hadde det til tider sammen med hodepine og ble holdt øye med mtp sv.skapsforgiftning) men det er jo ikke så tidlig som du er nå. Men stresser du mye eller føler deg dårlig og utslitt kan det jo kanskje være pga det?
Eplejenta
14-10-2008, 19:23
Jupp -jeg har fått dårligere syn... begynte veldig tidlig i svangerskapet. Jeg bruker linser fra før og har gått opp i styrke på begge øyne. Fikk beskjed om at det KAN være forbigående og kan gå tilbake -men det kan da ta opptil ett år, eller at det kan forbli sånn. Har også fått problemer med tørre/trøtte øyne...
Eplerose
14-10-2008, 20:33
Hm... Det må være noe med oss Eplenickene :knegg:. Men har det holdt seg sånn noenlunde stabilt gjennom svangerskapet, Eplejente? Er lite lysten på å måtte bytte briller en drøss med ganger på ni måneder, liksom.
Takk for svar, begge to, forresten.
Ja, man kan få dårligere syn under svangerskapet. Iblant går det over, andre ganger ikke. Jeg bruker briller til daglig, men under forrige svangerskap måtte jeg få sterkere briller ...
ballerina
23-10-2008, 14:58
jeg fikk beskjed på siste linsekontroll at det var veldig vanlig at man fikk dårligere syn under svangerskap og amming...og at dette mest sansynlig ville gå tilbake av seg selv...jeg måtte opp en god del i styrke på linser/briller :jupp:
zmurfette
23-10-2008, 23:05
Synet mitt blir også dårligere når jeg er gravid - optikeren jeg går til anbefalte meg ikke å ta synstest når jeg var gravid fordi resultatet kunne bli ganske feil i forhold til "normalen".
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.