PDA

Vis full versjon : Halsbrann

eplekjekk
08-10-2008, 18:30
Sliter mer og mer med halsbrann nå og lurer på om noen har noen lure tips for å lindre det? Prøvde meg med gaviscon tabletter i dag, men da kastet jeg opp etter ti sekunder. Så frister ikke så veldig å prøve dem igjen...

Sita
08-10-2008, 18:45
Finnes veldig mange tips, så du må nesten bare prøve og feile til du finner noe som funker for deg.

Melk hjelper for noen, men kan i mange tilfeller forværre noe veldig, så ikke ta heeelt av der før du har testa litt. :knegg: (snakker her av erfaring. :fnis: )
Lovehearts
Mandler
Rå potet
Flytende gaviscon (men det er ikke akkurat noe bedre enn tablettene du har spist nå på smak)
Novaluzid mint synes jeg smaker godt, men ikke det mest virkningsfulle hos meg
Aflurax
Link (jeg må ty til de sterkeste der, de hjelper som regel her)
Få men hyppige måltider
Unngå syrlig, salt og fet mat (og forsøk å finne ut hva som gir deg mest halsbrann og selvfølgelig unngå det) + koffein
Ha hodet høyere enn resten av kroppen og/eller ligge på venstre side, så hindrer du litt at magesyren skvulper opp i spiserøret.

Caramba
08-10-2008, 19:12
Venninna mi har prøvd et hav av ting, men hun sverger til syrepillene Pepsi Duo, men du må svelge dem hele og de er visst ganske store. Link hjelper også litt.

MammaAne
09-10-2008, 09:44
Prøver å slippe å gå på apoteket jeg da, så jeg har funnet ut at selv om melk hjalp sist, hjelper det IKKE denne gang..
Men love hearts, faktisk!, og lollipop (isen) funker! :D
Og faktisk Mozell med eple.. Mye rart som kan funke..
:)

Maiken 81
12-10-2008, 12:09
Flytende Gavsicon smaker ikke akkurat godt nei, men bedre enn de tyggetablettene som setter seg fast i tenna:urk:

-Nurket-
12-10-2008, 12:19
Venninna mi har prøvd et hav av ting, men hun sverger til syrepillene Pepsi Duo, men du må svelge dem hele og de er visst ganske store. Link hjelper også litt.

Pepcidduo er ikkje akkurat anbefalt som førstevalg til gravide.
Frå Felleskatalogen:Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Klinisk erfaring hos gravide er begrenset, men indikerer ingen skader under graviditet eller på fosteret/det nyfødte barn. Dyrestudier har ikke påvist noen økt insidens av fosterskader. Fordelene må veies mot mulig risiko.

Ville nok ha snakka med lege før eg tok dei. Og det er klart at om plagene er store og ingenting anna hjelper, så er det jo ein mulighet :)

Håpar du finn noko som lindrar!