Vis full versjon : (Lyse)brun utflod
Hei,
I formiddag hadde jeg brun (ikke veldig mørk) utflod i trusa. Har også hatt litt mensliknende murring i magen de siste dagene. Har lest meg gul og blå (og dritredd) på nettet om m.a. og hvordan mange merker det på nettopp denne måten. Er så utrolig redd og lei meg, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er ca 15 + 3. Får forhåpentligvis pratet med fastlegen min kl 13, men tror jo ikke han kan gjøre noe fra eller til. Får vel beskjed om å vente og se, eller hva tror dere..
Noen som har erfaringer de vil dele med meg?
Redd, redd, redd...
Huff det er ikke noe gøy med slikt.
Jeg har fått beskjed om at små blødninger som ikke gjør vondt er ikke farlige og er veldig vanlige. Har selv hatt blødninger som har vært ganske kraftige, da ba jeg om å få ul for å se om alt var bra.
Fastlegen kan hennvise deg til ul, kan jo være greit å få sjekket om alt er bra med den lille.
Lykke til:kryss:
mamalisa
10-10-2008, 12:19
Forstår at du er skremt. Det er en ubehagelig opplevelse.
Tror derimot at du kan ta det helt med ro da det som kommer nå er gamle blødninger.
Så lenge blodet er mørkt eller lystmørkt, så er dette gammelt.
Hadde det vært masse ferskt blod ville jeg ikke ha ventet med å komme meg til legen.
Jeg selv har hatt blødninger i 3 uker nå. Hadde UL for en uke siden og gyn-legen så da blod oppsamlinger i livmoren som ville komme ut i løpet av uken. Dette har ikke kommet før nå, 7 dager etter.
Forklaringen som jeg har fått er at morkaken fester seg til livmorveggen. Dette kan skape blødninger. Min morkake ligger direkte ved livmormunningen og skaper derfor ekstra blødninger.
Man blir uansett anbefalt å holde seg litt i ro ved disse blødningene, men som sagt så tror jeg blødningen du har hatt kan være en uke gammel.
Tryggest er jo å sjekke dette uansett, men pust ut..
Fikk hurtigtime UL og GU på Volvat - alt ser fint ut med den lille som spreller rundt der inne! :jupp:. Åh, så lettet jeg er. Skal selvsagt følge med om det kommer mer, men gynekologen så ikke noe unormalt. Krysser fingrene for at alt fortsetter å være normalt, og tillater meg å være lettet og glad. Takk for fine svar, det er sånn trøst å ha dere.
T.
Så bra, det var godt å høre:klemme:
Lykke til videre i svangerskapet.
mamalisa
10-10-2008, 22:32
Det var bra at alt er vel med småen.
Jeg ville anbefalt deg å ta det rolig en stund. :meditere:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.