Vis full versjon : Årsaken til svangerskapskløe?
silkepels
10-10-2008, 23:00
Noen som vet hva den fysiologiske årsaken til denne kløen er? Kan man få slik kløe uten å være gravid?
Klør meg til blods på ene hånda. Men så har jeg også et stort sår på ene fingeren som muligens er blitt betent. Kan dette ha noe å si?
:vetikke:
Noen som vet hva den fysiologiske årsaken til denne kløen er? Kan man få slik kløe uten å være gravid?
Ja, jeg tror man kan ha denne typen kløe uten å være gravid. Vinterkløe er vel en variant av dette, vil jeg tro. Svangerskapskløe kommer av at leveren ikke klarer å skille ut alle avfallstoffene som hoper seg opp når man går svanger. Det er derfor man tar leverprøver ved ekstrem sv.sk.kløe. I følge min homeopat/soneterapeut så hoper disse avfallsstoffene seg opp også etter fødselen, og hennes råd er å ta en kur Mariatistel for å rense lever, galle, m.m. Dette har forøvrig hjulpet meg også mot vinterkløe ;)
Ang betennelse i sår - ikke umulig at det også kan klø. Stapp finger/hånd i grønnsåpevann og se om det har noen virkning :jupp:
silkepels
10-10-2008, 23:39
:nemlig: ja jeg skal prøve grønnsåpevann. Nå har det blitt sånn gul væske i de sårene som har kommet pga kløen! Æsj!
Hovedsåret er på tommelknoken, også har jeg klødd på det innerste tommelleddet og innerst ved pekefingeren, og i kløsårene er det altså blitt sånn gul ekkel væske. Grøss!
Lever og galle klarer ikke ta unna giftstoffer.
For å bekrefte svangerskapskløe, tar man blodprøver FASTENDE av leververdi og gallesyre.
jeg hadde svangerskapskløe med nr.2.. det var helt forferdelig!!!!!!! ble satt i gang i uke 34 for leververdiene mine var vist ikke slik de skulle... vet egentlig ikke så mye om va det vil si... jeg var bare så sjeleglad for å bli satt igang og slippe unna kløen!!!!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.