PDA

Vis full versjon : Formen er...???

Tidl. bruker
05-09-2002, 18:30
Heisann dere!!

Bare lurer på hvordan formen deres er?? har symptomene gått bort?? Vonde pupper, kvalme, strekk smerter osv??? Jeg selv har ingen symptomer lenger og føler meg ikke vidre gravid!! Hadde jo blødninger forrige uke, men alt stod bra til på ultrallyden. Men er livredd for at det likevel er noe galt...( litt overnervøs kanskje) og vi som skal til Tyrkia til søndag. Er det forresten noe jeg må passe ekstra godt på da???

Ha en herlig dag alle sammen
:D

Meg
05-09-2002, 21:00
alt for bra (blir urolig av det), men faktisk kvalm akkurat nå.
Puppene er ikke noe øm å snakke om, har de ikke vært på lenge. Men jeg er koma-pasient hver morgen, kjennes ut som jeg har sovet dårlig i 2 timer, når jeg faktisk har sovet godt i 8-9 timer:gal2:

Hmmm..begynner man å få strekkmerker allerede nå? Det har jeg ikke (ingen nye vertfall:p ) Konklusjonen er at jeg føler meg ikke gravid.

Det viktigste du må huske på i Tyrkia, hvis ikke du er immun mot toxoplasmose, er at alt kjøtt du spiser er stekt/kokt virkelig godt, og ikke spis rå grønnsaker. Helst ikke spis frukt heller, skrubb frukten i så tilfelle først. Vask hendene dine grundig og ofte. Toxoplasmose er veldig utbredt i Syd-Europa.

Ha en fin-fin ferie!

Klem meg 10+6

Maz
05-09-2002, 21:26
Kvalmen har gitt seg, og jeg har sovet mere en 2 timer i strekk et par netter. Har heller ikke drømt så grusomt de siste nettene.

Blir jo litt dorsk og giddesløs av å gå sykmeldt men lege og jordmor på poliklinikken sier at det bare er fint at jeg tar det med ro. Prøver å gå en times tur daglig slik at jeg får rørt meg litt.

Jeg går nå til ukentlige kontroller så jeg er liksom gravid på heltid enten så kommer jeg fra kontroll eller så skal jeg snart på en...

Er overbevist om at mitt spesielle kosthold har effekt og det går faktisk greit. Jeg er ikke fristet til å spise en eneste rask karbohydrat fordi jeg føler det på kroppen med en gang. Fikk forresten overlegens backing på at dette kostholdet kan ha en positiv effekt i det å unngå svangerskapsforgiftning/ HELLP denne gangen.

Cazandra
05-09-2002, 22:40
Formen er bra! :)
Nesten for bra som dere andre også sier:p

Ikke er jeg så mye kvalm, men er fryktelig trett da!
Kjenner livmoren godt og det er et godt tegn!
Kjenner brystene er ømme, men ikke vonde!

Alt er nok i skjønneste orden! :kidoki:

11+3

Tidl. bruker
05-09-2002, 23:34
Formen begynner å bli bedre. Ikke kvalm, men mye halsbrann og dorlig matlyst. Fortsatt veldig sliten. Ellers sliter jeg fremdeles med blødniger. Håper de ikke vedvarer ikke lyst på hyppige kontroller på K.K fra uke 24. :( PLuss jeg kan risikere å bli innlakt frem til fødselen. Håper ikke det lyst å være her og holde dere med selvskap :)

14+3

Anja22
06-09-2002, 01:57
Har ingen plager utenom at bekkenet "klikker" med gjevne mellom rom kan være ganske fin en dag og neste ikke klare og gå trappene en gang.

Er litt frustrerende men det går vel får bare håpe eg ikke blir værre. Med tanke på at vesle jenta som eg har fra før har nettopp lært seg og kryppe og er overalt!! Det er utroligt hvor raske de er når de først begynner.. Gled dere ...

tigern
06-09-2002, 11:17
Jeg har igrunnen vært fin for en uke siden, så fikk jeg plutselig omgangssyke (tror jeg) på tirsdagen. Har vært kvalm siden, og i dag fikk jeg tilbake løs mage. :gal2: Ville jo bli i bedre form nå!! Får mere overskudd til å leke med :stores:

Magen vokser og jeg gleder meg til neste kontroll om 3 1/2 uke. For å få bekrefta graviditeten mere!!

:klem: fra meg i 10+6

Litago
06-09-2002, 13:53
Formen min er veldig bra, litt problemer med bekkenet fra tid til annen, men det er ikke noe å klage over.

Jeg reiser også til Tyrkia snart, men ikke før onsdag (11.sept.!), da skal hele familien ha to lange, late uker med god mat, masse sol, og et lite glass vin. Deilig!!!

Jeg kjenner forresten masse liv allerede, i går prøvde Knerten å komme ut i siden min (der midjen skulle ha hvert) kjentes det ut som.

Litago (14+0)

Marianne73
06-09-2002, 15:19
Jeg føler meg også nesten for bra. Plutselig er jeg ikke kvalm lenger (bare innimellom) og jeg føler at livsgleden er tilbake igjen etter noen tøffe uker. Tror sykemeldingen jeg hadde i forrige uke gjorde underverker og nå har jeg skjønt at jeg må ta det mer med ro og kommer sent på jobb og går tidlig :)
Synes det er ille at jeg skal gå rundt og bekymre meg fordi jeg føler meg så bra istedet for å glede meg over det, men det har kanskje noe å gjøre med alle skrekkhistoriene man hører om ?

Marianne (11+0)

Mariah
06-09-2002, 16:25
Er i ok form, kvalmen har heldigvis gitt seg, ellers har jeg ømme pupper og er fryktelig trøtt:sover: Bekkenet knirker litt innimellom, men det er foreløpig til å leve med.

Kos deg i Tyrkia da:)

anita
06-09-2002, 16:27
Formen begynner å bli bedre. Har ikke :spy: denne uken. Bank i bordet........

Ellers så har jeg fått større pupper, og mørkere brystvorter. Og de er litt ømme. Har en del menssmerter i magen, men det er vel normalt. Trøtt er jeg hele tiden. Kveldene tilbringes i sengen.

Rufus
06-09-2002, 17:51
Formen er forholdsvis bra. Kvalmen er på retur, men er jeg ekstra sliten en dag kommer den for fullt. Ellers så er jeg fremdeles ganske trøtt og har vært plaget av hodepine de siste dagene. Svimmel og bly i beina. Spørs om jeg ikke trenger en jernkur. Blodprosenten var litt lav, men ikke faretruende. Jernlageret har jeg ikke fått svar på enda.

Ømme pupper har jeg omsider begynt å få. Jeg ammer fremdeles Tobias på 13 mnd., men det begynner å bli litt ubehagelig. Før eller seinere må jeg jo slutte, kanskje tiden er inne nå? Tror ikke
han er helt enig i det, har begynt å forlange pupp om kvelden, sitter på fanget og drar opp genseren min... :):eek:

Men bortsett fra dette syntes jeg formen er ganske bra. Magen vokser, så det er nok liv der inne. Syntes til og med at jeg har kjent litt bevegelse!:)

Lonestar
07-09-2002, 20:53
For å gjøre det enkelt oppsummerer jeg formen min sånn:
:spy:
:sover:
:leiseg:

Jeg fungerer med andre ord fortsatt ikke i det hele tatt selv om jeg er kommet til 14 uker nå.:(

God tur til Tyrkia!!!

Nusse
07-09-2002, 22:39
Trodde jeg var på vei til å bli bedre, men føler alt har hopet seg opp for tiden. Da jeg for snart to uker siden skulle slutte med intravenøst på sykehuset, fant de ut at jeg kanskje hadde blærebetennelse. Dette resulterte i en penicellinkur på ei uke, og jeg ble drittdårlig av den. Uka etter slapp jeg en ny kur, men da smittet minstemann meg med hals, forkjølelse og feber. Jeg hadde bare feber en dag, men føler ikke formen er så god. Er sykmeldt, men har nå i tillegg hatt en syk unge hjemme fra barnehage i nesten ei uke. Og han er like aktiv med feber - helt turbo.

Høres jo helt tragisk ut dette, men jeg håper jeg nærmer meg slutten på den vanskelige perioden. Kunne i går skrive 14+0, så det går jo framover. Men jeg spyr enda, er noen dager veldig kvalm, er veldig trøtt og klarer nesten ikke stå eller gå. Litt begrenset liv, men sist ga det seg rundt uke 16. Får håpe det bare er dager igjen til bedre tider!!!! Magen vokser i alle fall.:klapp: :klapp: :klapp:

Lykke til alle andre!

I dag er vi 14+1