Vis full versjon : Jeg tror dette går galt..
Jeg er 4+0 i følge mine beregninger idag.
Hadde EL 1. oktober, og tirsdag 7. spottet jeg (festebøldning?). fortsatte og spotte, brunt slim.. På fredag hadde jeg en svak svak positiv test etter 1 time. Lørdag morgen våknet jeg med frisk blod i trusa og på dopapiret. Søndag hadde jeg svak positiv test etter 5 minutter. Etter det var det to blødningsfrie dager, før jeg igår begynte å spotte brunt igjen.
Ringte legen idag og de ville ikke se noe på UL, verken ex.u, SA eller MA. Må vente til uke 6+1.
Vil så gjerne vite om dette går veien eller ikke. Er det noen med erfaringer?
Det er dessverre ingen som kan si til deg at dette går veien eller ikke enda. :klem:
Noen spotter og blør gjennom svangerskapene og får friske barn, mens for andre er blod ensbetydende like en abort. Jeg tilhører den siste kategorien, og håper du tilhører den første.
Jeg vet egentlig det, men har bare så lyst på svar NÅ!! Har også blødd i tidligere svangerskap, en gang gikk det bra og den andre gangen ikke.. Men har så lyst til at det skal klaffe nå, føler at vi har holdt på så lenge.
Du er jo i dag på den dagen du egentlig skal ha mens.... om det ikke går bra, vil det regnes som en kjemisk graviditet, og ikke en SA en gang. :sorry: Dvs... et befruktet egg som såvidt produserer nok hCG til en positiv test, for så å gå til grunne. Dette er veldig veldig vanlig blant fertile kvinner, og hadde du ikke testet tidlig, ville du ikke visst om det...
Nå høres jeg kanskje hard og kald ut her, men ville bare fortelle deg realitetene. :klem:
Det er rett som legen sier at det er alt for tidlig å se noe på UL, men han kunne kanskje tilbudt deg hCG-målinger? :vetikke:
Er nok lite annet å gjøre enn å vente og se... Ikke alltid like lett dette livet vi lever, nei.
Hvor lenge har dere prøvd da? Siden du sier du føler dere har holdt på så lenge..... :lykketil:
Har bare prøvd i 6 måneder, så det kunne vært mye mye lengre.. Men har lyst til å bytte jobb, og det blir litt dumt siden vi prøver.. Så derfor blir det dobbelt skuffelse hver måned.
Har hatt en MA tidligere, og da ble HcG nivået målt, og steg helt ifølge kurven. Da trodde legen at jeg var kortere på vei enn jeg hadde beregnet, og gratulerte meg. Klarte ikke å bli kvitt uro-følelsen, og dro til nok en privat UL og ingen endring skjedd med, dermed utskraping.
Er takknemlig for å få de harde fakta, tusen takk, Harmony.
En kjemisk graviditet er det helt frem til man kan se noe på UL, derfor vil en SA i uke 5 også regnes som en kjemisk (i motsetning til en klinisk bekreftet) graviditet.
Kjempe vanlig at man får en blødning omtrent når man venter menstruasjon. Det er desverre også vanlig å miste så tidlig, og mange ville ikke merket det engang. Håper du fortsatt er gravid, og at blødningen er uskyldig. Om ikke, så er det jo positivt at dere faktsk klarte å befrukte et egg innen 6 mnd :nemlig: En ekte, mager trøst, men det lover i det minste godt :klemme:
Angående jobb; jeg ville ikke latt prøvingen bestemme noe. Den er privatliv, du har ingen forpliktelser der ift evnt fremtidige arbeidsgivere. Hvis det var det du tenkte på da.
Nå lærte jeg noe nytt, det om kjemisk viste jeg ikke. Jeg trodde det var bare en svak svak test og ikke noe mer..
Vi er fornøyde med å bli gravide på så relativt kort tid, men merker også den biologiske klokka, så derfor litt ekstra stressa. Har heldigvis ikke blødd noe på 3 dager!!
Årsakene til at jeg har lyst til å bli gravid i min nåværende jobb er at jeg trives utrolig godt med kollegaene mine, har kontroll på jobben, kollegaene vet at jeg duger (så slipper å gå gravid med store prestasjonskrav) og jeg vet at de utbetaler over 6 G.. Og jeg har liten lyst til å sitte på et jobbintervju og spørre om nettopp det (med et barn på 2,5 år..)
Snuppa83
19-10-2008, 23:45
Man skal vel uansett ikke gå ut i fra en graviditetstest 1 time etter den er tatt - må ikke den leses av innen 10 minutter eller noe ?
Jeg håper det går bra for din del og at det vokser og gror en liten spire i magen din :klem:
Som de andre har sagt er det helt umulig for oss å si hvordan det går. Noen blør og det går bra, noen blør og det ender dårlig. Noen blør ikke og det går bra, og noen blør ikke og det går likevel dårlig. Selv var jeg i første kategori. Hadde småblødninger helt fra før IKM og gjennom hele første trimester, men alt har vært i skjønneste orden hele veien. Skjønner at du gjerne vil vite akkurat nå hvordan det kommer til å gå, vi er veldig mange som har vært gjennom det samme og kjenner oss igjen. Krysser fingrene for deg. :-)
Mange bruker jo å ta s-hcg og se på stigningen. Forstår at du har dårlig erfaring med dette, og da er det eneste du kan gjøre å vente til uti uke 6 for å se graviditeten på UL. Dersom du tester positivt, er over menstruasjonsdato uten å ha fått en større blødning (selve aborten) er du pr def gravid ennå. Så tidlig vil blødningen være så kraftig som en mens, kanskje litt kraftigere.
Håper alt går bra, og husk å oppdatere tråden når du vet ;)
Det har gått bra!!
Vi har vært på ultralyd og sett et bankende hjerte på 5 mm :rørt:.
Jeg var helt bombesikker på at det ble ny utskraping for jeg har blødd litt nesten hver dag, så overraskelsen var stor når alt så bra ut. Legen sa at jeg hadde skjøre slimhinner, og at det var de som forårsaket blødningene.
Så kjekt å høyre at du har sett eit bankande hjerte, no vart eg glad på dine vegne!
Denne gongen skal det gå bra! :klemmer:
Tidl. bruker
05-11-2008, 21:22
Jeg er 4+0 i følge mine beregninger idag.
Hadde EL 1. oktober, og tirsdag 7. spottet jeg (festebøldning?). fortsatte og spotte, brunt slim.. På fredag hadde jeg en svak svak positiv test etter 1 time. Lørdag morgen våknet jeg med frisk blod i trusa og på dopapiret. Søndag hadde jeg svak positiv test etter 5 minutter. Etter det var det to blødningsfrie dager, før jeg igår begynte å spotte brunt igjen.
Ringte legen idag og de ville ikke se noe på UL, verken ex.u, SA eller MA. Må vente til uke 6+1.
Vil så gjerne vite om dette går veien eller ikke. Er det noen med erfaringer?
jeg må bare si at jeg er sjokkert over at du fikk dette svaret! det er rett og slett bullshit! jeg var første gang på ul når jeg var 4+5 tror jeg og da kan de se om det er utenfor livmoren! du kan ikke se hjerteslag (det fikk jeg se 5+6) jeg var på tre ul'er fra 4+5 til jeg var 6+2...
Godt det gikk bra med deg trådstarter!
jeg må bare si at jeg er sjokkert over at du fikk dette svaret! det er rett og slett bullshit! jeg var første gang på ul når jeg var 4+5 tror jeg og da kan de se om det er utenfor livmoren! du kan ikke se hjerteslag (det fikk jeg se 5+6) jeg var på tre ul'er fra 4+5 til jeg var 6+2...
Man kan ikke sikker se om det er en ex.u så tidlig, desverre.
Etter å ha vært med på utallige abortvurderinger, hvor vi må ha sendt hjem en del jenter som må komme tilbake for ny vurdering pga man ikke kan si om det er ex.u så tidlig helt sikkert, vet jeg hva jeg snakker om.
Så bra da :rørt: Lykke til videre :klemme:
Tidl. bruker
06-11-2008, 13:19
Godt det gikk bra med deg trådstarter!
Man kan ikke sikker se om det er en ex.u så tidlig, desverre.
Etter å ha vært med på utallige abortvurderinger, hvor vi må ha sendt hjem en del jenter som må komme tilbake for ny vurdering pga man ikke kan si om det er ex.u så tidlig helt sikkert, vet jeg hva jeg snakker om.
det var jo veldig rart siden det var akkurat det jeg ble sendt inn for å sjekke først gangen siden jeg har en søster og en mormor som har hatt det flere ganger... og jeg fikk beskjed om at det lå på rett plass da...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.