Vis full versjon : Når kan man høre hjertet...
Sweet Candy
31-03-2003, 13:50
Skal til min første svangerskapskontroll i morgen, og lurer på om det er mulig for meg å høre hjertet da? Da er jeg i uke 10+3. Vil så gjerne høre lyden av hjertet, så jeg vet at alt er bra med den lille.
Vet ikke når man kan høre hjertet selv jeg, men er like nysgjerring på det som deg, så hvis noen vet.....:)
Lykke til på din første kontroll!!
litenida
31-03-2003, 14:16
Fra uke 16 kan vel de fleste høre hjertelyd, en del kan høre det tidligere også, er du tynn hører du det som regel tidligere enn hvis du er stor..
Ikke alle leger vil lete etter hjertelyd når man er 10-12 uker på vei, pga. skuffelse og bekymringer hvis man ikke hører det.. spør lege/jordmor når de tror du kan få høre det så får du nok et mer nøyaktig svar...
...men det er en skikkelig deilig følelse første gangen du hører at det er en liten person der inne! :)
-liten i
(23 + 6)
Tidl. bruker
31-03-2003, 14:25
Jeg hørte fosterlyden ( hjertet som slo) i uke 12. Da sa legen på forhånd at det ikke var sikkert at vi kunne høre det- men det gjorde vi. Med en gang og.... Var hos jordmor i forrige uke, da måtte vi slite litt for å finne den, men til slutt fant hun den da.
Fosteret ligger noen ganger sånn til at det er vanskelig å høre hjertet som slår. Men med litt dytting på magen så pleier man å finne det .....
Ubeskrivelig deilig å høre, forresten.... Jeg har ikke hatt noen graviditetstegn- bortsett fra positiv test, og vært livredd for MA. nå er jeg rolig:klapp:
Gled deg og ta det med ro et par uker til. Da er det nok din tur!!!!
Ma.
14 + 1
Termin 28 september :birth:
mamsen27
31-03-2003, 15:25
Vi fikk høre det i uke 13
Tidligere Bruker
31-03-2003, 15:27
Denne gangen fikk jeg høre et hjerte som slo i uke 11+3. :)
Men det er ikke alle som får høre det så tidlig.
De andre gangene har jeg vært 13-16 uker på vei.
:mervink:
Vi fikk høre det i uke 16. Prøvde i uke 11 og uke 12, men ikke noe lyd. Måtte lete grundig i uke 16 for å finne den. Nå trenger man nesten ikke å sette dopplene på magen en gang før man hører slagene til :baby:
30+1:baby:
...og i går var jeg 10+4. Vi hørte det helt tydelig, og jordmor beregnet det til å være ca 160 slag i minuttet - nesten tre ganger fortere enn mine...!
En fantastisk opplevelse!
Lykke til;
Athene
Sweet Candy
01-04-2003, 13:39
Kanskje jeg kan spørre i dag da.... Er klar over at jeg kankje ikke kan høre noe, men det hadde vært morsomt å prøvd ihvertfall!!!
:findag:
Hei
Jeg hørte hjertlyd allerede når jeg var 9+4 da jeg gikk gravid. Legen skulle sjekke bare for gøy. Og det var helt klart og tydelig. Det var en herlig lyd å høre da. Håper snart å få høre det igjen...
Lykke til med kontrollene framover.:)
Jeg fikk høre i uke 11. Legen poengterte og sa flere ganger, at selv om vi ikke hørte noe, var ikke det ensbetydende med at det ikke var liv. Det er visst ikke så vanlig å høre etter hjertelyden så tidlig, nettopp fordi foreldrene blir unødig bekymret:)
Sweet Candy
04-04-2003, 11:24
Fikk ikke "lov" til å høre på hjertelyden før neste gang, da er jeg 14 uker på vei. Istenfor fikk jeg se min lille bebis på ultralyd dagen etter, pga. en blødning jeg fikk samme dag som jeg hadde vært hos jordmor. Men det var ingen grunn til engstelse. Jeg fikk se at min lille bebis har det helt fint. Og noen fine bilder fikk jeg med hjem også. Skal prøve å få lånt en scanner, så jeg kan legge dem inn. Må skryte litt vet dere!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.