Vis full versjon : Noen som har hørt hjertelyden i uke 11?
LilleNuff
31-03-2003, 20:20
Sikkert vært spurt om dette før, men men.
Jeg skal til jordmor på onsdag, og er da 10+5. Noen som har fått hørt hjertelyden så tidlig? Jeg måtte bare spørre, men regner med at det er alt for tidlig. Vræææl!
Magedutti
31-03-2003, 20:23
Tror nok det er litt tidlig ja....
De regner vel at fra uke 14 skal man muligens kunne høre hjertelyden. Jeg var vel 15-16 uker første gang jeg fikk høre. :)
Tida går fort nå,så før du vet ordet av det så er du kommet så langt at de og du kan høre det :D
Filifjonk
31-03-2003, 20:24
Jeg tror ikke de sjekker det før etter 12 uke.. Det er i allefall vanligste prosedyren..
Tidligere Bruker
31-03-2003, 20:40
Har ikke hørt om mange som hører den så tidlig, og det er ikke alle jordmødre eller leger som lytter så tidlig.
Jeg fikk høre den i uke 11+3 denne gangen, og det var veldig tidlig sa legen.
Lykke til.:)
:mervink:
vriomsmurf
01-04-2003, 11:56
Hørte fosterlyd i uke 13, legen sa at dette var ganske tidlig og det var ikke ofte man hørte det så tidlig. Gled deg...helt syk opplevelse. :D
Min lege lyttet og fant i uke 12. De fleste lytter ikke så tidlig da sjansene for ikke å finne noen lyd er for stor. Dette medfører masse stress for mor som da går rundt og er redd frem til neste kontroll.
Jeg hadde min første jordmortime i går (en utrolig flott opplevelse) og vi fikk høre hjertelyden. 160 slag i minuttet!
En fantastisk opplevelse!
Lykke til!
Athene
Ja, jeg fikk høre hjertelyden i uke 11:)
Hvis du spør om å få høre, ikke bli bekymret hvis de ikke finner den, det er helt vanlig at det lille nurket ikke vil samarbeide så tidlig;) Det er ikke vanlig å høre etter så tidlig fordi foreldrene da kan bli unødig bekymret.
Lykke til:)
LilleNuff
02-04-2003, 17:43
Jeg hørte, jeg hørte, jeg hørte!
JIPPI!!!!
Sweet Candy
04-04-2003, 11:15
Jordmor sa til meg at vi skulle vente med å høre på lyden til neste gang (da er jeg 14 uker på vei), men på kvelden etter at jeg hadde vært hos jordmor fikk jeg en blødning, var på ultralyd dagen etter, og fikk se min lille bebis, alt var bra!!! Så istedenfor å høre hjertelyden, fikk jeg se at min lille bebis hadde det bra. Gleder meg allikevel til å høre hjertelyden den 30. april (hvis det ikke er for tidlig).
:findag:
Jeg hørte hjertelyden for første gang i uke 14......og jeg må bare si at det var helt utrolig opplevelse. Da visste jeg at det var liv der og det var veldig betryggende. ...Og gjett om jeg gleder meg til ultralyden. Skal ditt 23.04.03, jeg klarer nesten knapt å vente.
Hilsen fra Råmundsen og den ufødte:baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.