Vis full versjon : Hjelp jeg mister så mye hår!!!!
Jeg kan dra av store tufser:angst:.De rundt meg får sjokk når de ser hvor mye som detter av.Heldigvis har jeg et veldig tykt og langt hår så forhåpentligvis blir jeg ikke skallet:knegg:.Er det noen andre her som opplever det samme?Har dette noe med graviditeten å gjøre?
Primrose
26-10-2008, 12:50
Hm, nei, hos meg er det motsatt. Jeg røyter mye mindre enn før.. Men det er jo masse hormoner som virrer rundt i kroppen vår nå, så "alt" er sikkert normalt :knegg:
Takk for svar!Ja vi får håpe det er vanlig:knegg:
:sniker:
Jeg har også veldig tykt og langt hår, og dette har skjedd meg i alle mine svangerskap :hahano: Stor dotter av og dusjen må renses etter hvert besøk. Det har faktisk vært et av tegnene på at jeg er gravid :jupp:
Trøsten er - det gir seg når ungen er født , under amming mistet ikke jeg.
:sniker:
Jeg har også veldig tykt og langt hår, og dette har skjedd meg i alle mine svangerskap :hahano: Stor dotter av og dusjen må renses etter hvert besøk. Det har faktisk vært et av tegnene på at jeg er gravid :jupp:
Trøsten er - det gir seg når ungen er født , under amming mistet ikke jeg.
Så deilig å høte at det ikke bare er meg:jupp:.Jeg husker ikke hvordan det var når jeg var gravid sist.
Jeg har også langt, tykt hår (eller har kutta litt av det nå, men hadde det frem til for en par uker siden) og håret faller av i store dotter :( jammen godt jeg har litt å ta av, ellers hadde jeg vel vært skallet innen nå.
Lurer på hvorfor vi gjør det:vetikke:?
nope, hos meg gror håret (overalt:mumle:!) mye mer enn før. Får du i deg nok b-vitaminer?
Kanskje ikke det:vetikke:.Vet du hvilke mat typer det finnes i?
Her har du en liten oversikt i allefall:
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322327
Så snill du er som fant den linken:klem:.tusen takk!
TIPS fra en frisør: det finnes et kosttilskudd som heter Hårkontroll som man får kjøpt hos frisøren. Det inneholder også folat, så det er gode greier for gravide. Det er laget av sporstoffer i tang/tare og inneholder flere vitaminer. Dette anbefales også og begynne med rundt en mnd før fødsel, sånn man ikke mister hår når man begynner å amme (noe som er veldig vanlig).
Det virker på denne måten: Håravfallet roer seg betraktelig eller stopper opp. Håret og neglene vokser fortere og blir sterkere etter en tids bruk (ca en mnd for å komme godt inn i "systemet") Huden blir mer elastisk og frisk.
Siw Anita
16-11-2008, 11:54
her mister jeg hår selv også.men jeg har langt hår så da vises det ikke så godt at jeg mister. mista hår i alle svangerskapene. fader meg hår overalt vettu,hehe
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.