PDA

Vis full versjon : Hjelp jeg mister så mye hår!!!!

bebek
26-10-2008, 12:44
Jeg kan dra av store tufser:angst:.De rundt meg får sjokk når de ser hvor mye som detter av.Heldigvis har jeg et veldig tykt og langt hår så forhåpentligvis blir jeg ikke skallet:knegg:.Er det noen andre her som opplever det samme?Har dette noe med graviditeten å gjøre?

Primrose
26-10-2008, 12:50
Hm, nei, hos meg er det motsatt. Jeg røyter mye mindre enn før.. Men det er jo masse hormoner som virrer rundt i kroppen vår nå, så "alt" er sikkert normalt :knegg:

bebek
26-10-2008, 12:54
Takk for svar!Ja vi får håpe det er vanlig:knegg:

Kitt
26-10-2008, 13:01
:sniker:
Jeg har også veldig tykt og langt hår, og dette har skjedd meg i alle mine svangerskap :hahano: Stor dotter av og dusjen må renses etter hvert besøk. Det har faktisk vært et av tegnene på at jeg er gravid :jupp:

Trøsten er - det gir seg når ungen er født , under amming mistet ikke jeg.

bebek
26-10-2008, 13:04
:sniker:
Jeg har også veldig tykt og langt hår, og dette har skjedd meg i alle mine svangerskap :hahano: Stor dotter av og dusjen må renses etter hvert besøk. Det har faktisk vært et av tegnene på at jeg er gravid :jupp:

Trøsten er - det gir seg når ungen er født , under amming mistet ikke jeg.

Så deilig å høte at det ikke bare er meg:jupp:.Jeg husker ikke hvordan det var når jeg var gravid sist.

eowyn83
26-10-2008, 15:02
Jeg har også langt, tykt hår (eller har kutta litt av det nå, men hadde det frem til for en par uker siden) og håret faller av i store dotter :( jammen godt jeg har litt å ta av, ellers hadde jeg vel vært skallet innen nå.

bebek
26-10-2008, 19:51
Lurer på hvorfor vi gjør det:vetikke:?

L81
27-10-2008, 07:35
nope, hos meg gror håret (overalt:mumle:!) mye mer enn før. Får du i deg nok b-vitaminer?

bebek
27-10-2008, 08:25
Kanskje ikke det:vetikke:.Vet du hvilke mat typer det finnes i?

L81
27-10-2008, 10:57
Her har du en liten oversikt i allefall:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322327

bebek
27-10-2008, 11:39
Så snill du er som fant den linken:klem:.tusen takk!

Silla
05-11-2008, 20:50
TIPS fra en frisør: det finnes et kosttilskudd som heter Hårkontroll som man får kjøpt hos frisøren. Det inneholder også folat, så det er gode greier for gravide. Det er laget av sporstoffer i tang/tare og inneholder flere vitaminer. Dette anbefales også og begynne med rundt en mnd før fødsel, sånn man ikke mister hår når man begynner å amme (noe som er veldig vanlig).
Det virker på denne måten: Håravfallet roer seg betraktelig eller stopper opp. Håret og neglene vokser fortere og blir sterkere etter en tids bruk (ca en mnd for å komme godt inn i "systemet") Huden blir mer elastisk og frisk.

Siw Anita
16-11-2008, 11:54
her mister jeg hår selv også.men jeg har langt hår så da vises det ikke så godt at jeg mister. mista hår i alle svangerskapene. fader meg hår overalt vettu,hehe