Vis full versjon : Strekkmerker
Er det flere enn meg som har fått strekkmerker?
Noen som vet noe om det?
Jeg vet at man aldri blir kvitt dem, men jeg har hørt at det kan være arvelig.
Har også hørt at det er hormonelt. Hva er sant??
Noen flere enn Aud som har født forresten?
Tina-A og :baby: :baby:
30+3
Blåklokke
04-04-2003, 18:41
Hei!
Ligger jo langt etter deg, og har foreløpig vært forskånet fra strekkmerkene. Har imidlertid også hørt at det kan være arvelig, og etter skadene jeg påførte min kjære mammas hud, så føler jeg meg slett ikke trygg! Spurte også mormor om hvordan hun var, men hun hadde ikke fått strekkmerker etter to fødsler. Vet ikke om noen kan svare på hvorfor noen er mer elastiske i de dypere hudlag enn andre?
Har også lest at ingen kremer og oljer har noen påvist effekt, men E-vitaminholdige typer kan kanskje hjelpe (f.eks. hvetekimolje). Det har jeg kjøpt i dag, kan jo ikke skade å prøve! En jordmor ga også råd om å klype fatt i en "magepølse" og rulle den nedover fra navlen (men hun kunne heller ikke garantere at det virkelig fungerte). Blir liksom ikke klok av noe som helst når det gjelder disse små, blålilla skrukkete plageåndene :p
Hilsen
(19+4)
Om strekkmerker er arvelig vet jeg ikke noe om. Jeg tror det viktigste er å holde huden myk og elastisk. Selv smører jeg meg med spenol (for spener og jur, har aldri sett en ku med strekkmerker:D ) Kommer strekkmerkene, får vi se på dem som en tatovering, et tegn på at vi har klart å gi liv til et nytt liv,- eller to.:D
Det har du jammen meg rett i Nina70. jeg har heller aldri sett ei ku med strekkmerker:D
Jeg smører meg med babyolje/gel før jeg dusjer. og en fet krem etterpå.Bruker hampvott. Har barn fra før og da har jeg gjort akkurat det samme. Har noen få merker hvis jeg strekker mageskinnet, men det bruker jeg som regel ikke å gjøre på stranda..Tror massasje er smart, det er underhuden som sprekker. Kjøp en hampvott!
Ankat
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.