PDA

Vis full versjon : Jeg ble ikke tatt på alvor av legen.

Lenimor
05-09-2002, 19:47
Hei alle sammen.

Jeg har vært i veldig bra form mesteparten av svangerskapet og har tenkt jeg har vært SÅ heldig. Det mest negative med svangerskapet mitt er kontakten jeg har hatt yrkesgruppen som kaller seg leger. (jeg har allerede hatt en veldig negativ opplevelse tidlig i svangerskapet som førte til at jeg fikk legeskrekk) Jeg har hatt murrende ryggsmerter siden uke 20, og jeg har tatt dette opp med legen hver gang jeg har vært der. Han har bagatellisert det og sagt at jeg bare må forsette å trene. Han har sagt at siden jeg ikke har hatt vondt i lysken så er det ikke bekkenløsning. Jeg har ikke ønsket å være en sytepave, så jeg har stått på som vanlig. Jeg har vært i full jobb fordi han har vurdert at jeg er frisk nok til det. Som et resultat av full jobb og andre krav som skal innfris, våknet jeg på lørdag og kunne ikke gå. Nå sitter jeg her, med krykker og sinnsyke smerter. Det gikk greit å få sykemelding (de hadde ikke så mye valg) men jeg måtte, tro det eller ei, krangle meg til en rekvisisjon til fysioterapi. Fikk komme til med en gang, og fysioterapeuten utbrøt "dette er noe av det verste jeg har sett". Han lurte på hvor lenge jeg hadde gått med smerter, og jeg fortalte gråtende hele historiene om dumme leger og alt. Han ble så sint og engasjert på mine vegne. Det har gått for langt nå, og det er urealistisk at jeg skal bli bra før om lang, lang tid. Hadde jeg kommet tidligere hadde han kunne hjulpet meg mye bedre. Jeg er forbanna og har satt igang skikkelig propagande. Jeg skal skrive brev til legen osv. Jeg skal også skrive til Den norske jordmorforening for å belyse at det er lite samsvar mellom det de anbefaler og hva leger gjør.

Jeg skal gå til fysioterpi og bassengtrening 6 ganger i uken nå framover, for å gjøre et forsøk på at jeg i allefall kan fungere litt.
Hadde aldri trodd bekkensmerter gjorde så vondt, det kjennes ut som smerter ved nyrebekkenbetennelse.
Jeg har glemt å spørre fysioterapeuten om det er noe som kan lindre smerten, f.eks varme eller kalde omslag. Samboeren min smører meg med tigerbalsam, og det lindrer litt. Noen som har noen råd.

Hilsen en sint Leni :sint:

Qatrine
05-09-2002, 19:52
Huff og huff!

Har ingen råd, jeg, Lenimor. Selv har jeg ikke opplevd verken bekkenløsning eller ryggsmerter. Men jeg blir bare så sint på dine vegne!:sint:

Legen må da høre på deg når du sier du har vondt! Han kan jo ikke se om du har smerter eller ikke!:sint:

sheila
05-09-2002, 19:57
Synes absolutt du skal få sagt i fra til denne legen. Og selvsagt, bytte lege!!! Selv har jeg ennå vært heldig med ryggen og slikt. Håper du snart føler deg bedre. Lykke til!!

Maz
05-09-2002, 20:40
Jeg ville ha skrevet til Fylkeslegen også jeg jeg iallefall om du tenker skifte lege. Din lege trenger jo ikke ta hensyn til dette i det hele tatt. Tror iallefall det er fylkeslegen som regnes som legens overordnede.

Dersom du fortsetter hos legen ville jeg være forsiktig da det ikke er smart å legge seg ut med legen.

Nikken
05-09-2002, 20:46
Det er jo helt utrolig av denne legen din!! Har dessverre ingen gode råd mot smertene dine, men vil bare ønske deg god bedring!

- Enig med Maz, så ille som dette hørtes ville jeg sendt kopi av brevet du sender til legen til fylkeslegen også. OG; bytt lege!

Amasone
05-09-2002, 21:52
Føler sånn sympati med deg, at det aner du ikke !
Ville definitivt byttet lege, hadde jeg vært deg.

Her er noen velmenende råd:
Prøv med en salve/krem som heter "Nardos". Den kjøper du hos helsekostforretningen. Fungerer kjempebra for mine ryggsmerter. Du kan også kjøpe en pute med lavendel og kirsebærkjerner eller noe sånt i ( de har den hos fysioterapeuter , tror jeg ). Det er en sånn en som du varmer i mikrobølgeovnen eller stekeovnen. Den kan du bruke på fremsida nedentil også, ettersom det kanskje ikke er så lurt å smøre tigerbalsam og sånt der nede. Du kan også sitte med den mellom bena, slik at halebenet får seg en omgang med puta.

Fint at du får hjelp av fysioterapeut i alle fall.

Jeg har en lege som sier at det er opp til meg om jeg vil være sykmeldt eller ikke. Han vet at jeg får dårlig samvittighet av å ikke være på jobb, så når jeg sier at jeg ikke vil jobbe, så vet han at det er alvor. Heldig som har en slik lege jeg.

Lykke til videre, og slapp av så mye som mulig!:stakar:

Lillian
06-09-2002, 01:49
Fy, så urettferdig! Fint at du tar tak i det og klager. Og for all del; bytt lege!! Håper du blir bedre snart. Lykke til videre!!

Tifa
06-09-2002, 09:42
For en lege!!!

Send klagebrev til alle du kan komme på å klage til, du!!

Blir så sint her jeg sitter at jeg ikke finner på noe mer fornuftig å si, men eneste jeg vil foreslå er at du ber fysioterapeuten din skrive en kort vurdering av situasjonen din som du kan legge ved klagen. Så kan de få det rett fra eksperten at du faktisk skulle vært til behandling mye før.

Ikke vær snill her, bare kjeft iveg på de som fortjener det!

*GRRRRRRRRRRRRRRRRR* til alle inkompetente leger der ute!!! :sint:

Og trøsteklemmer til deg, da. Håper fysioterapien hjelper litt, ihvertfall! :stakar:

Tifa 29+3

Storemy
06-09-2002, 11:26
Det er ikke alle som skulle vært lege, det er jo helt tydelig!
Det går da ikke an å gjøre slikt!

Jeg er helt enig med de andre sier her, bytt lege. Og tipset til Tifa om å legge ved et brev fra fysioterapeuten med vurdering er sikkert smart.

Lykke til :stakar:

(30+5)

Katta
06-09-2002, 13:51
Kjære Lenimor

Jeg blir så sint når jeg leser slike meldinger. Jeg er Drittlei almennpraktiserende leger, som alltid velger den enkleste utveien. Kan de ikke lære å sende pasientene sine videre til spesialister!!!

Jeg er veldig lei meg på dine vegne, siden du må oppleve dette!

Klem fra Katta

Missy
06-09-2002, 14:04
Jeg har også hatt vanskelig for å nå frem hos min lege. Har hatt bekkenløsning siden uke 8, og først 19. august på andre kontroll hos jordmor nådde jeg frem. Du får jo hele tiden bare høre at "dette er helt normalt - graviditet er ingen sykdom". Og som førstegangs gravid vet man jo ikke helt...

Men på denne kontrollen hos jordmor begynte jeg å bli skikkelig fortvilet av å ha så vondt, så da tok jeg skikkelig i. Fikk da tilbud om bassengtrening. Kom til fysioterapeut og hun hentet krykker med en gang når jeg forklarte hvordan situasjonen var, og kommenterte at jeg skulle ha begynt med dette for lenge siden.
Jeg fortalte da at det var vanskelig å nå frem hos legen, og hun sa at det kunne være typisk hvis denne legen ikke helt visste hvordan bekkensmerter kunne være.

Dagene er allerede blitt litt lettere, og jeg skjønner jo nå at jeg må ta det mye mer med ro enn jeg tidligere har trodd.

Lykke til videre og ta dagene med ro!

Klem fra Missy (Termin 27. november - 28+2)

Tidl. bruker
06-09-2002, 22:03
At det går ann !! Blir helt oppgitt. Håper du får byttet til en grei lege !