PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning

Siggi
29-10-2008, 13:39
jeg har i dette svangerskapet fått bekkenløsning, og har fått fysioterapi og gått til osteopat.
Men de siste 2 dagene har jeg hvert så sinsykt øm i øvre del av ryggen. Nå kan jeg ikke lene meg inntill sofaen og det gjør vondt å ha genseren på...?
Ringte legekontoret, og hun mente det var ekkenløsning. kan det virkelig være det...noen som har hatt det sån?

Sirkeline
29-10-2008, 15:25
Ofte kan bekkenløsning "forplante" seg til andre deler av kroppen enn akkurat bekkenet, nettopp fordi vi både går og belaster feil pga bekkenløsningen vår.

Jeg har bedre effekt av manuellterapeut enn rein fysio (m.t. er fysio med videreutdanning) fordi det innebærer å løsne på muskulaturen så en ikke får så mye smerter. Det har gjort underverker for meg. Siden du allerede går til fysio, ville jeg tatt opp disse smertene dine der, evt vurdere manuellterapeut som kan løsne på musklene dine så smerter ikke setter seg over alt ellers i kroppen også, som de fort kan gjøre.

lil
29-10-2008, 18:21
Jeg går til fysio, og hun fokuserer mye på musklatur. Selve bekkenløsningen kan hun ikke gjøre så mye med, annet enn tips om holdning, stillinger og det å unngå å tippe over smertegrensen. Men muskelsmerter kan man forebygge, og det er veldig vanlig at folk med bekkenløsning får muskelsmerter i rygg, nakke og sete/bekken.

Håper det går over :comfort:

Siggi
29-10-2008, 19:03
Takker for svar:snill:

Jeg har hatt en laaaaaaaaaaaang runde med tlf samtaler i dag, og jeg endte på legevakten. De er ikke helt sikre på hva det er. Men jeg har urinveisinfeksjon, men de vondtene jeg har ble de veldig bekymret for.
Så jeg skulle holde en lav terskel for å ringe sykehuset.