PDA

Vis full versjon : Kontroll med noen AHA beskjeder....

Maline
05-09-2002, 20:43
Hei igjen jenter!

Igår var jeg på kontroll hos jordmor.
Der fikk jeg noen aha opplevelser..

Here we go;

Jeg kom hjem fra Spania på søndag, og etter det har jeg følt en sånn slags influensa følelse...guffen og fæl..men det har jeg tatt helt med ro..ikke bekymra meg for .
Helt til jordmor mente at dette kunne være Taxoplasmose....
Så idag tok jeg den testen på sykehuset...fikk beskjed om at inkubasjonstiden var ca 1 uke, så da "rakk" jeg evt å starte med antibiotika før det var fare på fære....

(men innerst inne føler jeg ikke at jeg har blitt utsatt for det akkurat..)

* Hjertelyden har plutselig steget fra 142 på nesten alle kontroller til 165 nå.

* Hun ligger fremdeles i seteleie..og jordmor mente det var grunn til bekymring ettersom hun ikke har startet å feste seg på noen som helst måte i bekkenet. Hun ligget veldig høyt. Sikkert derfor jeg sliter med magen om dagen...får heller ikke sove i noen som helst stilling om natten. men men...sånn er livet!

* Deretter ble det påvisning av "noe" i urinen....hun kunne ikke si hva..men NOE var det. Ja ja....tenkte jeg.

* Hun mente at babyen har vokst VELDIG siste mnd, og jeg har ikke mye fostervann, noe som gjør det vanskelig å prøve å snu henne evt i uke 36.

* Så her sitter jeg da.....litt nærmere en keisersnitt fødsel tror jeg!!

Skal på UL på Volvat idag.....stikker snart avgårde. Skal få anslått vekt, kjønn nok en gang!..og sjekke fostervann mengde..

Tidligere idag var jeg på det som heter Morgenrøden..for oss som gruer oss til fødsel....fikk snakket MASSE om min revnings ANGST..og jeg får nå egen journal..og får IKKE lov til å stå å føde enda en gang..slik jeg gjorde sist. Og de anbefalte meg Suffenta Epidural.

Jeg håper dere andre har det BRA, og at dere nyter de siste ukene med å gå gravid....for NÅ går det fort!

Snart oktober vettu!

:) :)

:findag:

Verdande
05-09-2002, 20:57
Tror du kan ta det med ro når det gjelder toxo, så raskt hadde du nok ikke merket det om du var smittet. Iallefall er det det jeg får høre, og jeg blir testet regelmessig.

Ellers er det bra du får god oppfølging!

klem far Verdande,som snart kan begynne for alvor å skrive T-, men akkurat nå skriver jeg 35+4

sunniva
05-09-2002, 21:22
Håper å høre hvordan det gikk på ultralyd. Og det er sant, det er ikke mange ukene igjen....!:)

Sunniva 34+5

Malinmor
05-09-2002, 23:05
Heisann:)

Når det gjelder toxo så tror jeg du kan ta det heelt med ro, fordi jeg fikk beskjed om på Senter For gravide ( av fødselslegen)i juni at man må vente med å ta toxo test iallefall 3-4 uker etter man har kommet hjem(fra utlandet), hvis ikke går det ikke ann å påvise noe. Legen min tok toxo test på meg(under tvil, han mente det var altfor tidlig og da var jeg kommet hjem fra spania for 2 uker siden) Han sa også at det de fleste fikk toxo av var rått kjøtt og at det faktisk var de som hadde besøkt Nederland:???: Dette er noe han har peiling på og er en skikkelig flink lege;) Men man vet jo ikke, synes du skal ta en ny toxo test om en stund. Vi kryseer fingrene for at det ikke er toxo!!!!!!!!!!!

Får håpe du har nok fostervann og at du får føde slik du ønsker og vil Maline, hvis ikke så kan du få en fin fødsel med keisersnitt også. Har hørt om mange som har fått en skikkelig flott opplevelse under planlagdte k-snitt;) Og hun kan jo snu seg enda, og kjenner du skikkelig knuffing og duffing en dag eller natt så er det nok henne som ordner og styrer for å komme i rett leie:D Håper du legger inn en rapport til oss om hvordan ul på Volvat gikk, jeg er spennt:)

Lykketil vennen!!!

:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:

:findag:

Puncky
06-09-2002, 00:35
Håper det gikk bra på kontrollen på Volvat i dag!

Stå på Maline, det går helt sikkert bra! :klapp:

Gode :stakar: fra Puncky (T-29)

K@trine
06-09-2002, 00:50
Det der var da ikke noe bra raport, det var da mye rart på en gang?!
Får hvertfall håpe at alt ordner seg og går bra til slutt :)
Lykke til ;)
Klemmer fra BigMama 35+1 :cool:

Pope
06-09-2002, 10:50
Huff...det var da mange kjedelig beskjeder på en gang! Men jeg er spent på din kontroll på Volvat...du får huske å legge inn rapport her idag!! :kidoki:

Stor klem fra Pope og lille kråkebolle

Karius
06-09-2002, 11:04
Dette var jo ikke akkurat den beskjeden du ønsket deg var det vel?

Det går nok bra skal du se:stakar:

Venter spent på rapport når du har vært på Volvat.

Som Happii sier: du kan jo få en FLOTT fødselsopplevelse med et planlagt K-snitt også.

Men jeg forstår godt dine engstelser.

Men som du selv sier, det går fort nå, og mye kan fortsatt endre seg en hel del før fødsel.

Skal sende deg noen "snu deg vibber" til babyen

(((((((((((((((SNU DEG SNART BABYEN TIL MALINE!!!!))))))))))))))

Ellers så vil jeg bare ønske deg::findag: