PDA

Vis full versjon : er det noen som har fådt på Ullevål og bodd på pasienthotell?

flyfly
01-04-2003, 20:00
Hei!
Jeg fikk barn på Ullevål for en del år siden før det var noe pasienthotell der, lå på vanlig barsel.

Nå har jeg søkt Rikshospitalet fordi jeg må føde alene fordi mannen min er i utlandet mens jeg føder. Sånn er livet noen ganger! Jeg tenkte kanskje det kunne være ok å ligge på vanlig barsel fordi jeg er alene ...men er i tvil. Erfaringene fra forrige gang på barsel var ikke bare gode.. med snorking på rommet og tre babiser som våknet på omgang...

Er det noen som har erfaringer å dele fra Ullevål, som har født der de siste årene?? Nå er det bare pasienthotell der ikke sant?

Trude
01-04-2003, 23:02
se på sykehus debatten på barnimagen.com , der står det informasjon om sykehusene + debatter

Blånn
02-04-2003, 13:53
Jeg fødte ikke på Ullevål, men fikk noen dager på barsel der (p.g.a. babyen måtte på nyfødtintensiven). Var først en natt på vanlig barselpost. Da var jeg heldig og fikk ha rommet for meg selv. Hadde jo ingen unge den natta, så jeg sov godt. Dagen etter fikk jeg flytte over på pasienthotellet, og det var deilig. Selv om jeg fremdeles ikke hadde barnet hos meg var det deilig med et hotell hvor man kunne st yre dagen sin selv! Jordmødrene var stort sett innom en liten tur hver vakt, spesielt etter at jeg endelig fikk ha barnet hos meg. Vet ikke hvordan det hadde vært dersom jeg følte jeg trengte mer hjelp. Dette er mitt andre barn, og jeg var egentlig psykisk klar til å reise hjem rett etter fødselen. Men jeg hadde et fint opphold!

flyfly
03-04-2003, 00:49
Takk for gode tips og erfaringer.
Følger dem snart...i dag er jeg for sliten....

Hei så lenge

TBM
03-04-2003, 01:31
Hei!

Jeg fødte mitt andre barn på Ullevål og la da på sykehushotellet. Vi valgte å reise hjem allerede dagen etter fødselen, jeg hadde det mye bedre hjemme - bedre plass og mer komfort.

Sykehushotellet er veldig lagt opp til at man skal klare seg selv, og det å ha med noen til å hjelpe seg de første dagene er nødvendig hvis man skal bo der.

Nå er det sikkert slik at de som er 'alene' får hjelp av de som jobber der, men det kommer jo ann på når du føder. Jeg hadde ikke satt pris på å være der alene, hvis mannen min ikke hade hatt anledning til å være tilstede.

En mulighet for deg er jo såklart å alliere deg med f. eks. en venninne som kan være tilstede, slik at du får hentet maten du vil ha.

Sykehushotellet var greit nok, men jeg hadde det så uendelig mye bedre da jeg kom hjem...

Carina
03-04-2003, 12:52
Jordmoren min har jobbet der og hun sier at du må ringe dersom det er noe du lurer på eller trenger hjelp til. Hun tipset meg om at jeg måtte bare mase på dem, det er jo derfor de er der.

Hun sluttet på Ullevål bla. pga denne ordningen om at de nye foreldrene må søke hjelp. Det er veldig skjeldent at jordmødrene går rundt å spør om du trenger hjelp. Dette mente hun var feil og ønsket ikke å jobbe slik (hun begynte på Rikshospitalet etter det). Alt av møter, gjennomgang av fødsler etc foregår i 'plenum' sammen med alle de andre som har født.

Håper du var tidlig ute med valget ditt og får plass på Rikshospitalet.

Tweeno
03-04-2003, 14:48
Jeg født på Ullevål log lå på pasienthotellet. Det var helt SUPERT:klapp: God mat, pappaen var sammen med oss hele tiden, god service, fikk all hjelp jeg trengte, stort fint rom med flott ad. Kunne ikke hatt det bedre:D

Pasienthotellet fikk mye "pepper" i begynnelsen, så jeg var også skeptisk når jeg skulle føde der. Men da hadde alle problemene løst seg, så det var veldig bra. Andre jeg har pratet med var også superfornøyde. Jeg var der 2 dager ekstra jeg - trivdes så godt:D

Chickxsy
04-04-2003, 15:13
Vi valgte Ullevål fordi da kan pappan være med hele tiden, samt at det å ha muligheten til å få være litt alene med bebis med hjelp tilgjengelig egentlig høres genialt ut... Da får man ikke sånn veldig sjokk når man skal hjem og klare seg selv plutselig tror jeg.

Blir spennende å se hva som skjer! Jeg håper iallefall jeg slipper å ligge i en seng på 4-6manns rom på barsel... Uff... hva ER egentlig positivt med det? Jeg er da ikke interessert i noe annet enn å sove og bli kjent med bebis etter fødsel... ikke å se hva alle andre gjør og "få besøk" i hygg og gevær av masse fremmed familie... :p

Det er mine tanker iallefall da.

flyfly
05-04-2003, 11:56
Jeg søkte Riksen for noen uker siden etter å ha hørt at det var fullt der frem til oktober så jeg får bare håpe...

Det blir jo nødvendig for meg med litt hjelp i og med at pappaen ikke kan være med men er i utlandet (uungåelig i jobbsmh, finnes ikke erstatter,jeg er enig i valget). Jeg har ikke lyst til å ha en venninne der dønget rundt til å hjelpe meg og har ikke lyst til å ta med en nyfødt i en kantine der alle besøkende og mange forskjellige spiser.

Hvis jeg ikke får plass på riksen så får jeg høre på Ullevål og si ifra på forhånd om at jeg bare må ha noe hjelp...var helt selvhjulpen på barsel sist men da måtte jeg jo ikke kle meg og gå ned i kantine for å hente mat osv.....ja ja det ordner seg vel..

Finnes det også barsel på Ullevål??

Trude
05-04-2003, 23:21
Hvis du ikke vil gå ut av rommet med barnet, er det sikkert ikke noe problem for barselpersonalet å ta med mat til deg.

Det er visst et kjøleskap på rommet, så det går jo an å "lagre" litt mat når du får besøk. Det er jo deilig å ha litt reserve mat, er sjelden sulten etter klokka.

Jeg skal ta keisersnitt, og håper å komme på hotellet dagen etter. Har ligget på barsel før og gleder meg til fred og ro denne gangen.