PDA

Vis full versjon : Jordmorkontroll - ENDELIG

Heidimor
01-04-2003, 21:39
Endelig skal jeg få gå til jordmor også. Har bare gått til fastlegen min og hun har alltid hatt såååå dårlig tid at jeg neste ikke har hørt hjertelyd og iallefall ikke fått vite hjerteslagene, det har hun aldri tid til å telle. Så her i går så var jeg på 3. kontroll igjen og gleda meg enormt til å få høre de små hjerteslagene igjen. Hun strev fælt med å finne de, og når hun først gjorde det så var det kun i et sekund også var det bort med det. Ja, "det var jo liv da, og det er jo viktigst ikke sant?" Fy, jeg ble såååå skuffa altså... Og når jeg kom hjem så hadde hun søren meg ikke kryssa av i diagrammet for hvor høyt sf-målet mitt var engang. Hun sa bare "ja du vokser jo fint da" Er jo litt av sjarmen og vite litt sånt da...Ikke noe gøy og være gravid når legen er sånn. Jeg har spurt henne flere ganger om når en evnt. jordmorvikar skulle komme, men det visste hun ikke. Hun fungerte som jordmor nå, ja litt av en jordmor må jeg si...:sint: Så jeg ringte til min forrige jordmor jeg fikk time hos henne. Selvom jeg hadde fått klar beskjed om at jeg ikke fikk "lov" av fastlegen min. Men det dreit jeg i...jeg vil til jordmor. Det er der vi magedamer blir tatt vare på. Syns nå det er ganske ålreit med en som tar seg litt tid og som vi kan prate med om diverse ting og tang man lurer på underveis.

Gleder meg som et barn til fredag kl. 1400 for da skal jeg ENDELIG får høre ordentlig på hjertelyden (ikke bare to sekunder) og bli tatt vare littegrann sånn som en magedame trenger;)

Ville bare dele mine tanker med dere damer her inne:blush:

Klem fra Heidimor og lille :baby: 17+0

Termin: 10 september
Jordmor: 4 april
Lege: 7 mai

Nutte
01-04-2003, 22:11
Heisann!

Skikkelig bra, altså! Så lenge ting fungerer greit, er det vel helt ok å gå til jordmor!!??
Jeg vil også det, sånn hver 2 gang, og det skal jeg etter neste gang... Viktig at legene klarer å dra seg nytte av andre faggrupper for å ivareta pas, mener nå jeg...

Håper du tar en tur innom fredagen og forteller oss litt om hvordan det gikk!!

Tidl. bruker
01-04-2003, 22:13
Kjempebra vennnen :klapp: :klapp:

Tidl. bruker
01-04-2003, 22:57
Håper du får en koselig stund hos jordmor!

Klemmer fra

Tidligere Bruker
01-04-2003, 23:44
:klapp: Så flott. :klapp:

:mervink: