Vis full versjon : Hvor mange av dere ble gravide med hjelp?
Hei på dere.
Jeg har holdt til på SG over et år nå (med untak av et kort ophold i juli-klubben), og lurer på om jeg må begynne å søke hjelp på noe vis for å få til dene babylagingen.
I den forbindelse lurer jeg på hvor mange av dere som ble gravide på naturlig måte og hvor mange som måtte ty til hjelpemidler (alt fra hostesaft til IVF;)) Hadde vært interessant å vite bare..
Hilsen Ellen
Hei!
Skjedde naturlig etter 11mnd.
Ønsker deg all lykke og hell med videre prøving!
MokkMokk
02-04-2003, 00:51
Da jeg hadde problem med for korte lutealfaser, forsøkte jeg "Naturlig Progesteron" fra helsekost.
Smurte meg med progesteronkremen i tida mellom EL og mens.
Mensen kom aldri den, og nå er jeg straks 30 fullgåtte uker! :klapp:
Lykke til!
Klem,
verene 29+3
Jeg ble gravid etter en kur med pergotime (hormon).
Lykke til!
Klem Chance 12+4
Vi prøvde iherdig i 5 år uten å lykkes....måtte til slutt ty til IVF og er nå gravid 9+5:) :)
Lykke til Chance!!
Klem Isemor 9+5 og lille underet:hjerter:
Steffen Renè skal bli:storeb: :hjerter: :hjerter:
UL termin 4 november:birth:
Legetime 2 april
Jordmortime 30 april
:findag:
Ehh skrev feil navn:blush:
Skulle stå lykke til Ellen og ikke chance..hihi..du er jo allerede gravid;)
Klem Isemor 9+5 og lille underet:hjerter:
Vi var sammen i juli-klubben vi.. men det gikk jo dårlig med oss begge der..
Vel, jeg hadde nå første ordentlige syklus etter MA i desember. Kjøpte Naturlig Progesteron og er nå gravid :) Kan jo ikke garantere at det var den som hjalp, men kan jo ikke utelukke det heller :)
Lykke til videre!
:findag:
Hei hei...
Vi ble gravid etter 2,5 mnd! Eneste "hjelpemiddel" : begynte på Folinsyre tabeletter da vi bestemte oss for å bli gravid.
Lykke til!
Ble gravid etter to doble pergo-kurer, etter å ha prøvd å bli gravid i over to år.
Nre 23+3
Jeg ble gravid ved hjelp av ICSI ( prøverør). Det måtte 4 forsøk til.
Lykke til med prøvingen!!!!!!!
Annchil (6+0)
Da vi prøvde å bli gravide, telte jeg dager og sjekket slim. Tenkte å begynne å tempe også, men kom ikke så langt. ;)
Hadde også kjøpt inn EL-tester, men rakk ikke å bruke dem.
Lykke til, Ellen!! :klem:
Jeg tempet og sjekket slim to sykluser, og da var det gjort. Anbefaler slimsjekken veldig, mens temping sikkert kan fungere bra for mange. Temping kan også bli stress, og stress er jo IKKE bra.
Lykke til Ellen !
Og vi prøvde i 6 år før vi fikk full klaff på første IVF forsøk.
Lykke til, håper du er snart tilbake.
24+4
Jeg ble gravid på første forsøk med ICSI (prøverørs). Har vært på UL og fått bekreftet at det er en :baby:
Lykke til.
Klem fra Wit 10+1
Termin 6/11.
JM 22/4
Vi fikk klaff på tredje forsøk. Jeg ble veldig utolmodig og gikk derfor til innkjøp av el-tester siste gangen, og da ble det full klaff:klapp: Det viste seg at jeg hadde el mye seinere i syklussen enn det jeg hadde regnet med. Anbefaler derfor anskaffelse av disse hvis du ikke allerede har "kartlagt" syklussen din.
Lykke til!!!!
Klem,
Linni-1
Mens-termin 23.08.03
UL-termin 27.08.03
Jeg hadde tatt ut spiralen for over 1 år siden da jeg fikk tips om å begynne hos akupunktør.
Det gjorde jeg, og 5-6 uker etterpå var jeg gravid.
Jeg har hørt om mange som har fått hjelp av akupunkturbehandling etter at jeg prøvde dette selv.
Kanskje det kan være noe å prøve?
Lykket til videre :kidoki: !!
jessicajohnson
10-04-2003, 19:10
Hejsan,
är ny här på snartmamma och ser fram emot alla kloka råd som finns på de här sidorna!
Jag kan behöva dem för vi har "kört" utan prventivmedel i över ett år nu utan att det har hänt något (mer än i min fantasi...) men eftersom min utbildning inte slutar förrän maj 2004 gör det absolut ingenting - tvärtom!
Det är dock oerhört svårt att inte undra och oroa sig över att man kanske inte KAN bli gravid, eftersom det inte har hänt något på ett helt år? Jag blev dessutom 32 år i mars..Trots allt blir jag besviken varje månad fast jag inte är mogen riktigt än, men det är precis som om hormonerna tar över kontrollen över mina känslor och jag blir oerhört nere när mensen kommer, tårarna börjar rinna någon timme innan det kommer (!) - mycket frustrerande emotionell berg-och-dalbana!
MEN i alla fall, här kommer frågan: när jag kanske tidigast i september VILL bli gravid undrar jag om det vore en god idé att göra en progesteron-kur. Vad är en naturlig sådan? Påverkar den ens humör eller kropp? Och hur länge åt ni sådant?
Det blev visst ett låångt brev, men jag har samlat på det här ett tag nu...har visserligen talat lite med min underbara man, men har inte velat belasta mina vänninor som inte har barn med dessa konstiga känslorna fram och tillbaka...
Många hälsningar,
Jessica :bonk: :???: :gal2:
Etter over 4 år på SG :( klaffet det på første IVF-forsøk :D :klapp: :D :klapp:
Jessica: Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene dine! Psyken var virkelig på bånn og humøret deretter. Hvis du ikke allerede har vært innom, så gå inn på www.snartgravid.com. Der treffer du likesinnede som vet ALT om hvordan du har det.
Etter ett år med prøving ville jeg nok begynt å tenke på utredning. Det er jo en viss sjanse for at ikke alt er som det skal, og at dere har bruk for litt drahjelp?
Jeg husker ikke helt hvordan statiskken er, men jeg mener å huske at 60 % blir gravide etter 6 mnd, 80 % etter 9 mnd og 90 % etter ett år. De siste 10 prosentene må slite litt .....
Jeg ble gravid på andre pergokur både denne gangen og forrige gang. Gikk også til alternativ mann som tok akupungtur, homeopati og reflexologi på meg. Pluss smørte med progesteron krem.
Prøvde i 4 år første gang. To mnd denne gangen.
Hilsen Turid med max 8 dg igjen..
Etter 16 måneder
2 enkle pergokurer i november og desember
Dobbel pergokur i januar
= 2 blå 11.mars:D
Lykke til.
Klem fra Maya30 :findag:
Jeg har nettopp blitt gravid!
Vi prøvde i ca 4 år og måtte ha prøverør (ivf) utrolig nok så klaffet det på første forsøket!
Lykke til da! :)
IVF-gravid på tredje forsøk, etter seks år med prøving! Jippi!
Halvannet år, Metformin og Pergotime måtte til for å lage førstemann. Andremann ble til helt uten videre da førstemann var ett år...
Tidl. bruker
03-05-2003, 17:56
Sluttet på p-piller ( Etter nesten 8 år) i september i fjor, hadde min siste mens 12 oktober, så her skjedde det MYE raskere enn vi hadde trodd.. (Belaget oss på hvertfall 1/2-1 år før den skulle "sitte")
Har tydeligvis hatt 1 eggløsning som jeg ikke ble gravid på da mens aldri kom tilbake eller hatt en SA uten at jeg har merket det da termin på :baby: er satt til 28/08/03.(Helt vanlig iflg min jordmor)
Lykke til alle som vil inn på SM :)
Etter 2 år ble vi endelig gravid med inseminasjon (1. forsøk). :klapp: :klapp: :klapp:
Her klarte det på det andre forsøk med icsi (prøverør).
Ønsker deg lykke til!
Catalina
05-05-2003, 12:36
Hei.
Lister meg inn fra novemberklubben for å svare deg litt.
Slet i 4 år for å bli gravide vi. X antall Pergotime-kurer, og 3 forsøk skulle til. Ble gravid på 2 forsøk, men mistet i uke 5. Nå i dag er jeg altså 12+2 med et lite ICSI gull, laget ved rikshospitalet!
Lykke til videre i prosessen!
trebarnsmamma
07-05-2003, 11:18
Jeg ble gravid kjapt hver gang. Men problemet mitt var at jeg ikke klarte å beholde barnet og mistet i 7, 9, 12, 14 ,18 og 19 uke.
Men det å bli gravid var ikke noe problem. Imidlertid fikk jeg hjelp fra "avdeling for barnløshet" som satte hormonsprøyter og tok ultralyd av meg etter at jeg hadde påvist graviditet. Det å vite at jeg hadde en så lang menssyklus som 40 dager hjelp på å finne ut når jeg hadde eggløsning. Så for meg var det altså ikke det å bli gravid som var problemet. Og jeg kjenner til den følelsen du beskriver om at livet blir en berg og dalbane når man ikke vet om mensen kommer eller ikke. JEg var også slik i tiden jeg prøvde å bli gravid men ikke klarte å beholde barnet. Men må innrømme at kroppen min lærte det til slutt. Og nå sitter jeg med tre helt fantastike barn. Så det kan gå bra til slutt..
Hilsen trebarnsmamma
Det tok 1,5 år med prøving før det klaffa, og da i min andre doble pergokur.
Prøvde masse av vitamintipsene på SG uten at det hjalp noe, og tempet hele tiden (forøvrig veldig allright når man har uregelmessige sykluser).
Lykke til videre med prøvinga :kidoki:!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.