PDA

Vis full versjon : Tør du?

Camelia
06-09-2002, 00:33
Grrrrrrrrrrrrr......... Jeg skrev nettopp et langt innlegg, og det forsvant fordundre meg!! Hadde jeg vært litt mer hormonell nå, så hadde jeg &%¤#&%¤# Nytt forsøk.

Tør du fortelle om du ønsker at barnet i magen skal være en gutt eller ei jente? Det er vel ikke helt stuerent å avsløre at man ønsker det ene mer enn det andre, men for å være ærlig så tror jeg faktisk at mange, kanskje de fleste, har en eller annen vag preferanse som gjemmer seg langt der inne et sted...
Nesten litt skummelt å påstå, og det kan jo hende at det faktisk er noen som ikke har noen preferanse overhodet.

Selvfølgelig er det aller, aller viktigste det at barnet er friskt, det er ikke det jeg mener. Men det er liksom ikke "lov" til å ønske seg kjønn, man skal bare ønske at barnet er friskt. Men jeg tror likevel at vi gjerne ønsker ørlite granne hva kjønn angår også, selv om vi kanskje ikke sier noe til andre. Andre kan jo tro at vi vil bli skuffet, dersom det viser seg at barnet er av "det andre" kjønnet... Men det blir vi jo ikke, hvis det viser seg at barnet vi får opp på brystet er av "det andre" kjønnet, vil vi ikke fatte og begripe at vi skulle ønsket noe annet enn nettopp dette barnet, det mest perfekte av dem alle...

Men likevel. Å ikke lure på om barnet er gutt eller jente virker for meg nesten naturstridig, man er jo så nysgjerrig på hvem det er som skjuler seg der inne (nå har jo vi kommet ganske kort enda, da...). At man samtidig føler litt ekstra for en gutt eller ei jente, synes jeg er bare naturlig.

Skjønner dere hva jeg mener? Håper jeg ikke tråkker på noen med dette innlegget, det er ikke meningen.

Ved forrige svangerskap ønsket jeg at min førstefødte skulle være ei jente. Vet ikke helt hvorfor. Kanskje det er noe med at vi kvinner gjerne ønsker oss minst én datter? Tror at det gjelder for meg, i hvertfall. Pappaen ønsket seg også en jente. Sa at han lettere forestilte seg selv som "jentepappa" enn som "guttepappa". Men under svangerskapet gikk vi rundt og sa til hverandre og alle "det er nok en gutt". Hadde ingen "guttefølelse" (ingen følelse i det hele tatt), men det var kanskje for å ikke håpe for mye på jenta? Kanskje vi trodde at vi ville bli skuffet om det var en gutt? Jeg vet ikke. Det ble ei jente. Hadde barnet vært en gutt, hadde jeg selvfølgelig vært like lykkelig med barnet mitt, selvfølgelig!! Men jeg føler det litt sånn at nå er jenta "i boks", og hva det er som gjemmer seg der inne er mindre viktig nå enn forrige gang.

Ønsker meg gutt for å ha en av hvert kjønn. Ønsker meg jente fordi jeg ser for meg at to som er tett i alder, vil ha ekstra stor glede av hverandre når de er av samme kjønn. Så kanskje jeg faktisk ikke har noen preferanse denne gangen? Det hadde tatt seg ut at det var tvillinger og en av hvert kjønn, når jeg sier at jeg ønsker både gutt og jente... :p

Noen tanker?

sheila
06-09-2002, 00:54
Tror gjerne at vi gjerne vil ha barn av samme kjønn som oss selv. Sist ønsket jeg velbittelitt mer jente enn gutt. Jeg ble ikke skuffa da det ble gutt. Det var ikke så farlig da det var nr. 1. Men nå, nå ønsker jeg virkelig jente. Ser for meg alle slags søte kjoler og jenteklær. Langt hår og barbie etc. Men jeg er så redd for å håpe. Hvis jeg ikke får jente blir det liksom, ja jeg vet ikke. Men samtidig blir det jo kjempegreit med 2 gutter(vi skal bare ha 2). De får mer utbytte av hverandre. Kan dele venner. Arve klær dele leker etc. Men allikevel det er noe med det å ha en av hvert. Så denne gangen skal vi definitivt vite kjønnet på forhånd. For hvis det blir gutt og vi får vite det på UL, og jeg blir litt skuffa(ja jeg blir nok litt ja). Så vil jeg ha glemt helt den lille skuffelsen når jeg får den lille gutten i armene mine etter fødselen. Man kan jo alltid håpe. Men en ting er jeg sikker på og det er at jeg kommer til å elske den lille over alt i verden uansett kjønn!!!!

I am
06-09-2002, 11:34
Jeg ønsker meg en jente, og sambo ønsker seg en gutt. Tror nok det er riktig som beskrevet ovenfor, at man ønsker seg en liten "seg selv". Jeg vil ha en jente jeg kan dulle opp, han vil ha en han kan ta med på fisketur. Men jeg blir like glad om det blir en gutt, da blir det bare viktigere å få en jente neste gang. Håper det blir en av hver etter hvert. Egentlig er det greit å få gutt først, for da kan lillesøster være forelsket i kameratene til storebror etc. Jeg vokste opp med bare lillebror, og han var en plage, snoket overalt! :)

Hilsen I am, som iallfall vil vite kjønnet på forhånd!

pirelli
06-09-2002, 11:41
Spiller egentlig ikke noen rolle om det blir gutt heller jente denne gangen, selv om vi har en gutt fra før :) Ser det positive i både å få en gutt til eller om det blir en jente. Selvfølgelig hadde det blitt stor stas om det blir en jente nå ;) Men blir det gutt er det jo greit med å arve klær og at de er så tette at de blir gode leke kamerater. Forrige gang var vi helt sikre på at det ble gutt og det ble det (smugtittet på UL da), tror begge ønsket seg gutt også. Så vi må vel smugtitte på UL denne gangen også... :p KLarer ikke å vente vi :)

Saga
06-09-2002, 13:07
Jeg tror du har et godt poeng jeg, Camelia.
Innerst inne har vi nok et vagt ønske.....ihvertfall de som er gravide for første gang.
Jeg har vel kanskje også det....men jeg har litt vondt for å innrømme det:D

Hang
06-09-2002, 13:42
Du har et kjempe godt poeng der. Tror dine antagelser er ganske riktige. Men jeg tror det har noe med ens egen søskenflokk å gjøre også, iallefall har det det for meg. Jeg har en lillebror som er nesten 7 år yngre enn meg, og jeg har alltid ønsket meg en storebror.

Derfor ønsket jeg meg veldig en gutt først. Men alikevel gikk jeg hele svangerskapet og var bombesikker på at det var en jente.

Stor var derfor overraskelsen da det kom en gutt. Nå ønsker jeg meg veldig en jente og er ikke noe flau for å si det, at man blir minst like glad hvis det er en gutt er en selvfølge. Og det viktigste er så klart at barnet er friskt osv..... Men det hadde vært koselig med ei lita tulle da :)

Jeg har fremdeles ingen følelse for hva det er inne i magen min nå, men jeg har veldig lyst til å vite det tidlig... hvis jeg får lurt gubben med på det da.

Tidl. bruker
06-09-2002, 14:07
En kan si at en kunne tenke seg det og det. Men ikke altid en kan få det. Lyst på en jente denne gang. Men får jeg en gutt til blir jeg likeglad.¨

Alle ønsker seg friske unger men ikke alle får det. Men det er bare noe en må omstille seg etter. Alle er like mye vært uansett utsende. Tenk på det dere som går gravid. En kan ikke få alt en øsnker seg altid.:(

baby
06-09-2002, 14:10
Ja, jeg er vel også av den oppfatning av at jeg ønsker meg ei jente jeg og.., Har en gutt fra før.
Men på den andre siden er det jo fryktelig lettvindt med to av samme kjønn-så vi får se.
Jeg får ikke lov av min mann og se kjønnet på UL., Så må nok bare ta på meg tålmodigheten og vente...
Huff og huff så lenge..

Gaupa
07-09-2002, 22:20
Ok da, så tør jeg også ;).
Jo, jeg må innrømme at jeg nok ønsker meg en jente denne gangen :o Men jeg vet også at jeg blir like glad om det kommer en liten gutt til :D

Vianne
08-09-2002, 16:23
Forrige gang trodde jeg det ble en jente. Helt til UL, som viste at det var en gutt. Men jeg var like glad! Og i dag kunne han jo ikke vært noe annet:)

Denne gangen synes jeg ikke det er så nøye. Selvfølgelig er jeg nyskjerrig, og en jente hadde vært veldig fint å få..., men samtidig så "kan" vi gutt.

Og så er det sikkert fint å være jente og å ha en storebror som kan passe på:)

Spennende....;) :)

Lineah
08-09-2002, 19:04
Jeg er i den båsen som ønsker meg jente først... Min kjære vil gjerne ha gutt fordi han har en jente i fra før, men det har jo ikke jeg... Jeg ønsker meg nok jente fordi en jente vil jeg fårstå mye mer når hun blir eldre også er det jo så gøy å pynte jenta til en prinsesse... Men for all del, jeg er glad for at jeg er så priviligert å kunne få mitt eget barn.Og om det blir en gutt så får han en fetter(som er 6 uker nå) å leke med.

Jeg har ikke peiling om jeg vil vite om det er gutt eller jente på UL. For jeg er litt redd at jeg blir litt skuffet om det blir gutt, men vis jeg venter til nurket kommer ut blir det nok så stort å holde sitt eget barn at om det er gutt eller jente da blir en bagatell. Men jeg er jo fryktelig nyskjerrig da...

Hampus
08-09-2002, 20:26
Vi kunne nok tenkt oss en gutt denne gangen, men blir det en jente så blir vi jo like glade for det! :kidoki:

Kunne tenkt oss en gutt siden vi har enjente! Men hvis en ser det fra en annen vinkel så kanskje to tette jenter har mer utbytte av hverandre. :)

Hmmmm! Nei, tror jeg og sambo sier som vi sa når vi ventet Sarah; Gutt eller jente spiller ingen rolle!

:findag:

8+1 i dag!