Vis full versjon : grumsete urin....
Tidl. bruker
27-11-2008, 08:15
Hei sann! Er den noen som kan hjelpe meg litt?:blond:
De siste dagene har jeg sett at urinen er så grumsete...
Er det noen som vet hvorfor det og burde jeg kontakte jordmor?:vetikke:
Tidl. bruker
27-11-2008, 08:47
ingen som vet? :vetikke:
Grumsete urin er ikke uvanlig i svangerskap. Det kan være forurensning fra utflod, eller normal "grums" som kommer fordi nyrene slipper gjennom mer pga de blir "slappere" i svangerskap.
Dersom du mistenker UVI (lukt, svie, hyppigere vannlatning), ville jeg kontaktet jordmor. Ellers tror jeg godt du kan se det an. Er du usikker, skader det jo aldri å ringe til jm og høre da. Er jo godt mulig du kan levere en prøve der eller hos legen uten time. :nikker:
Tidl. bruker
27-11-2008, 08:55
Grumsete urin er ikke uvanlig i svangerskap. Det kan være forurensning fra utflod, eller normal "grums" som kommer fordi nyrene slipper gjennom mer pga de blir "slappere" i svangerskap.
Dersom du mistenker UVI (lukt, svie, hyppigere vannlatning), ville jeg kontaktet jordmor. Ellers tror jeg godt du kan se det an. Er du usikker, skader det jo aldri å ringe til jm og høre da. Er jo godt mulig du kan levere en prøve der eller hos legen uten time. :nikker:
takk for svar:jupp:
Nei jeg har verken hyppigere vannlating eller svie.. lukt har jeg ikke peiling på for jeg er så tett i nesen:knegg:
Spørs om jeg skal ringe henne å se hva hun sier, vet ikke hvordan hun gjør det jeg, om hun tar meg inn om jeg ikke har time...:vetikke:
Men det var jo ganske betryggende å se at det er helt normalt da, hadde ikke peiling på det jeg:hehehe:
Er det lenge til du skal på kontrol? Du kan jo levere inn en urinprøve bare for å få den sjekket, utelokke at det er noe:nemlig:
krøllemor
27-11-2008, 11:02
Leverte en slik prøve idag jeg og. Og fikk faktisk litt utslag på leukocytter, så prøven ble sendt til dyrkning just incase. Legen min sa det var veldig vanlig som det ble nevnt over her at økt utflod kunne forårsake litt grums og celler, men de sender uansett inn prøven, siden man godt kan ha UVI uten noen symptomer i svangerskapet.
(problemet med en evt ubehandlet UVI er at den kan gå til nyrene og danne en nyrebekkenbetennelse, noe som kan være alvorlig i svangerskapet)
Så dersom man har en uvi får man en kur på en ukes tid, for å bli kvitt det!
Lurt å levere inn en prøve!
Tidl. bruker
27-11-2008, 12:11
jeg ringte jormor og hun ville jeg skulle komme inn.
Prøven var fin, men hun sa at det var helt rett å komme:jupp: Man vet jo aldri:vetikke:
Greit å få sjekket. Bra alt var i orden, og at du fikk komme inn så kjapt da!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.