Vis full versjon : noen som har langvarige kynnere??
trulte81
08-12-2008, 14:12
hvor lenge varer de og hvor tidlig i svangerskapet fikk du de?
har du flere barn fra før??
trulte81
08-12-2008, 17:24
grunnen til jeg spør er at jeg lurer på om det er vanlig å ha langvarige kynnere??
jeg har siste dagene hatt det slik at magen min blir veldig stor og veldig hard, og etterfølges av sterke smerter der jeg ligger sammenkrøket i 15-30 minutter før jeg i det hele tatt klarer å tenke! smertene er så sterke at tårene spretter under hele "anfallet".
er førstegangsgravid og aner ikke om det er normalt eller ikke å ha det sånn
Krinoline
08-12-2008, 17:31
Jeg hadde kynnere i begge mine forrige svangerskap, og har allerede hatt tendensen til det nå også. Men jeg har aldri hatt smerter i forbindelse med kynnerne. Synes du skal ringe legen din eller kanskje føden jeg (det er jo ingen legekontorer åpne nå...) og høre med dem. Særlig siden smertene er så sterke som du beskriver dem. :stakar:
Stor :klem: til deg fra meg og håper du får godt svar og oppfølging!
Har hatt mye kynnere i mine tidligere 2 svangerskap, fikk ikke så tidlig, men det er veldig individuelt. Det jeg reagerer på med det du forteller er smertene. Kynnere kan være veldig ubehagelig, men det skal ikke være smertefullt. Jeg ville ha kontaktet jordmor eller føden der du bor, bare for å få sjekket det opp.
Lykke til!
trulte81
08-12-2008, 19:40
tok en telefon til jordmor. eneste hun sa var at det sannsynligvis var kynnere, dersom de ble verre eller jeg fikk blødninger måtte jeg kontakte henne, lege eller sykehus....hun mente det ikke var nødvendig med noen kontroll så lenge det var slik som det er nå....
så da får jeg vel bare vente og se.
Krinoline
08-12-2008, 22:16
Hæ? "Dersom de ble verre"??? :shock: Nå har jeg aldri hørt på maken! Du sier at du har sterke smerter så tårene spretter i 15-30 minutter, og så må du vente på at det blir verre? Det går da vel ikke an å få dem verre enn de allerede er? Har du det sånn fremdeles som du beskrev tidligere i dag ville jeg ha ringt sykehuset NÅ. Og ikke prøv å bagatellisere eller noe; vær like ærlig som du har vært for oss. Kan ikke skjønne at det skal være meningen at du skal gå rundt med så sterke smerter...
Tidl. bruker
08-12-2008, 22:21
Jeg har sterke kynnere og en del smerter/ubehag som følger med. Men jeg ligger ikke og vrir meg i smerter, da hadde jeg tatt kontakt med føden med en gang :nemlig:
Men jeg har mye mye mer kynnere denne andre gang enn med første.
Tidl. bruker
08-12-2008, 22:22
Hvis der ehar svangerskapspoliklinikk der du bor, så ring dem, si at du VIL komme inn på kontroll. Si at du vil sjekke rieaktivitet og at du har magesmerter!!
Klart de skal ta deg på alvor. Ikke hør på hva JM sier over telefonen. Hun har ingen forutsetninger for å vite hvordan du har det.
Bedre med en kontroll for mye enn for lite!
Krinoline
08-12-2008, 22:24
Helt enig, Smurfine! Ring, du. NÅ.
trulte81
08-12-2008, 22:41
formen er mye bedre nå enn tidligere:jupp:
så avventer å ser. kjenner innmellom noe som sikkert er noen sammentrekninger, men ligger heldigvis ikkje sammenkrøket lenger. og de er langt ifra så vonde som de jeg har hatt. sannsynligvis er det dette som er "normale" kynnere eller hva jeg nå skal kalle det.
hadde en periode lille sparket litt lite og da ble jeg litt redd. men etter å ha spist en sjokolade så ble det full aktivitet igjen :rørt: heldigvis!
satser på natten og morgen dagen blir enda bedre, har legetime på onsdag så da kan jeg spørre litt mer hos fastlegen min.
hadde det vært like vondt fortsatt så ville jeg nok fulgt rådene deres om å ringe igjen ja! håper det ordner seg nå
Krinoline
09-12-2008, 00:29
Godt å høre at det gikk over! Og bra at du har time hos legen allerede på onsdag. Håper smertene holder seg borte og at det hele bare var forbigående. :klemmer:
Lille-my
09-12-2008, 07:38
Jeg begynte med kynnere i uke 25. Jeg er riktig nok 3.gangs fødende da. Kynnerne er ubehagelige når de kommer og i perioder har jeg mye og ofte men de varer ikke mer enn 30 sek-1 min. Slik holder jeg på noen timer før det gir seg og blir borte , gjerne noen dager før det kommer igjen. Med slike smerter som du beskriver ville jeg ringt til jordmor eller lege en gang til.
Jeg hadde sterke og vonde kynnere i flere timer forrige uke, og tok en telefon til føden. Det endte med at jeg måtte inn til en sjekk, og det var snakk om premature rier. Jeg hadde to cm åpning og ble satt på riehemmende drypp umiddelbart... Og jeg følte meg litt pysete som ringte dem, men er veldig glad for det nå!
grunnen til jeg spør er at jeg lurer på om det er vanlig å ha langvarige kynnere??
jeg har siste dagene hatt det slik at magen min blir veldig stor og veldig hard, og etterfølges av sterke smerter der jeg ligger sammenkrøket i 15-30 minutter før jeg i det hele tatt klarer å tenke! smertene er så sterke at tårene spretter under hele "anfallet".
er førstegangsgravid og aner ikke om det er normalt eller ikke å ha det sånn
:shock:
EH.. Har ikke lest andre svar her nå, men fikk beskjed av jordmor om å ringe føden med slike symptomer som du beskrev (langvarig hard kynner fulgt av veldig vondt). Det kunne være problemer med morkaken, sa hun.. (Mener ikke å skremme..)
Jeg har hatt langvarige kynnere nå på slutten av svangerskapet, men det er visst helt normalt i de siste månedene og så lege det ikke er vondt etterpå er det nok helt fint..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.