PDA

Vis full versjon : Jeg er blitt SÅ tung!!

Jan
06-09-2002, 02:22
Synes selv at jeg nå har lagt på meg mye. Er redd for hvor mye det kommer til å bli til slutt!! Jeg er nå 24+4 og har lagt på meg 8 kg. Hvordan er det med dere andre?? Har jeg lagt på meg VELDIG mye, eller er det ikke så galt? Har jo lagt på meg en del med de andre barna også, men da synes jeg å huske at kiloene ikke kom før på slutten........(Kanskje hukommelsen min svikter meg litt akkurat her??)

Hilsen Janne 24+4

Butterfly
06-09-2002, 03:25
Heisann:)

Jeg synes ikke du har lagt på deg mye.
Jeg har lagt på meg 14 kg og er 25+1.
Det er heller mye :o
Men både jordmor,venner og kjente sier at jeg er mye penere nå for jeg var for tynn før... så da er det ikke så farlig:D

Skal være glad og fornøyd så lenge :baby: har det greitt!

Butterfly

Tidligere bruker
06-09-2002, 11:12
Jeg er 25+4 og har lagt på meg ca 5 kilo. Er fornøyd med det foreløpig. Det kommer sikkert en del mer:uff:

Amadala

Teddy :)
06-09-2002, 14:04
Hei!

Jeg er 25+6 og har lagt på meg ca. 8 kg. Synes egentlig dette er ganske mye... Blir spennende å se hva vekta stopper på til slutt...(hjelp...!)

Klem Teddy 25+6
Termin 15. desember :)

Karianne
06-09-2002, 14:11
jeg er 26+6 og har lagt på meg vel 6 kg.
Var syk for et par uker siden og tok da av to kg... så i grunnen hadde det nok blitt 8 kg på meg også.

Har siden feb. brukt måleband og målt mine "strategiske mål"
Liv: 78 - 107 cm
Bryst: 96- 107 cm
Hofter: 100 - 111cm
Rundt låret : 61 - 66 cm

Så som dere ser har jeg økt litt over alt...og verre blir det vel.

Vi får nok bare fine oss i de ekstra kg... og krysse fingrene for at de forsvinner etter fødselen. (er optimist jeg ;))

IzziCreo
06-09-2002, 14:25
Nei, det er da ikke mye??!! Du ligger jo på normalen. Jeg er 27 uker på vei og har nok lagt på meg en 8 kilo jeg også - synes jo magen har blitt stor men siden jeg ikke har lagt på meg andre steder enn magen og puppene bekymrer jeg meg fælt lite. Legen min sier at jeg er så normal som det går an å få blitt, og ender nok opp på en 12-13 kilo :)

Spiser du normalt og er i bevegelse så synes jeg du ikke skal bekymre deg :)

Klem Suzie Q 27+4

Nella
06-09-2002, 17:29
jeg har lagt på meg ca. 13 kg i uke 28, og er faktisk ikke det minste bekymret. Følger omtrent samme vektøkningmønster som sist, da ble det ca 18 kg til slutt. Og det bare rant av meg når jeg begynte å amme:) . Håper jo selvsagt at det samme skjer denne gangen - og gidder i alle fall ikke å bekymre meg noe på forhånd!

(Må kanskje legge til at jeg er relativt høy(1,74), 13 kg ville nok kjennes tyngre for de på 1,60...:uff:

Klem, Nella* (27+5)

abby
06-09-2002, 19:35
Jeg er 24 uker og har lagt på meg 3 kilo. Synes selv det er for lite.
Men er ikke dette med vekt veldig forskjellig. Noen legger på seg i begynnelsen, andre på slutten, og noen får kiloene jevn fordelt utover svangerskapet??

Jeg har ikke vært helt frisk til nå og regner med vekta stiger etterhvert som jeg kommer mer i form (blir friskere):klapp: .

Regner med (og håper) jeg legger på meg mer etterhvert i svangerskapet. Jeg føler nok at jeg burde ha lagt på meg litt mer.

Gleder meg til kiloene kommer, :D jeg er jo tross alt gravid!

:findag:

Line
06-09-2002, 21:03
Sist jeg var på kontroll i uke 23 hadde jeg gått opp 3kg.

Skal på kontroll til tirsdag, og da har vel vekta steget med et par kilo.

Ikke tenk på vekta, kos deg med magen din.
Bare ikke overspis.

Kikkan
06-09-2002, 23:08
Jeg har gått opp 10,5 kg til nå, uke 25+0.
Fra 48,9 kg til 59,4. (Med klær...) Midjemålet har økt fra 63cm til 87, så jeg begynner å se ganske så rund ut. ;) Ellers har jeg fortsatt midja bakifra, så jeg ser bare gravid ut i profil, å framifra. Syns egentlig jeg begynner å bli tilstrekeklig tung nå. Magen er i veien ganske bra allerede. (Å puste når jeg bøyer meg framover er ikke mulig i det hele tatt, så skal jeg knyte skolissene må jeg holde pusten... :p ) Ellers har stort sett alle i slekten gått opp en 18-25 kg når de har vært gravid, å det er ikke noen som ikke har tatt av kiloene etterpå, så jeg regner med å gå opp en del kg til før jeg er klar. :uff:

Alva
07-09-2002, 01:29
Selv har jeg lagt på meg hele 5 kilo til nå, og midjemålet er blitt 87 cm.
Sammenlignet med mitt første svangerskap hadde jeg på dette stadiet "bare" lagt på meg 3.5 -4 kilo, mens det den siste tiden raste utover, noe som sies å være vanlig, og jeg tilsammen la på meg 16 kilo!
Denne gangen er jeg mer nervøs fordi jeg allerede har gått opp 5 kilo, for blir det som sist, at vekta raser opp mot slutten, ja, så er jeg livredd for å legge på meg mer enn sist...
Første gang tenkte jeg ikke på vekta. Veier 50 kilo i utganspunkt, og brydde meg null om hvor mye jeg la på meg som gravid. Heldigvis forsvant de 16 kiloene som dugg for solen. Denne gang er jeg mer nervøs for ikke å skulle få tilbake kroppen min. Det er jo fryktelig DUMT å tenke slik, men denne gang føler jeg meg mislykket når jeg kjenner matlysten blir sterkere og sterkere, og i tillegg sa jordmor sist gang: "OI, lagt på deg 3 kilo på en måned! Ja, det er jammen mye, så flink du er!"
Men for meg hørtes det liksom litt... nedverdigende ut...
Jeg tror det er veldig individuelt hvor mye man legger på seg, og hvor raskt. Det sies jo at den ideelle totale vektøkniing er maks 12 kilo, iallefall i følge svangerskapsbøkene mine... men dette kan da umulig stemme med dagens tall? :???: Jeg la jo på meg 16 sist, heldigvis uten at det ble vedvarende... men jeg må si jeg grubler mer over vekttall denne gang, og det er leit, man burde klare fokusere på andre ting..!

Sukk, sukk, synes iallefall selv jeg begynner å bli ganske så tung nå... :(

Hermine
07-09-2002, 18:57
Jeg er nå 24(?) uker på vei og har lagt på meg ca 4 kg.

Har sammenlignet med de to første svangerskapene, og jeg ligger omtrent likt i løypa. Jeg endte opp med 12-13 kg vektøkning til slutt begge gangene.

Det høres kanskje ikke så mye ut, men jeg er i utgangspunktet nokså liten og lett, så det merkes godt.

Hermine
07-09-2002, 21:18
Jeg er nå 24(?) uker på vei og har lagt på meg ca 4 kg.

Har sammenlignet med de to første svangerskapene, og jeg ligger omtrent likt i løypa. Jeg endte opp med 12-13 kg vektøkning til slutt begge gangene.

Det høres kanskje ikke så mye ut, men jeg er i utgangspunktet nokså liten og lett, så det merkes godt.

cora
08-09-2002, 00:47
Jeg har vel lagt på meg ca 5 kg, tror jeg, til nå. Er 23+6 . De to forrige gangene har jeg endt opp med 10-12 kg ekstra, så jeg tror jeg legger på meg mer denne gangen. Det ser slik ut foreløbig, i alle fall ! Første gangen kom alle kiloene på begynnelsen, og jeg gikk ikke opp i vekt de siste månedene. Forrige gang kom kiloene på slutten. Det blir spennende denne gangen!

Søsteren min har lagt på seg 25-28 kg hver gang, men de har blitt borte etter kort tid. Hun er i dag tynnere enn før hun ble gravid første gang.

Lykke
08-09-2002, 20:37
... har lagt på meg 10 kg nå, og er 27+4 på vei.
Syns selv at det er mye (aldri vært SÅ diger! og har nesten ingen klær å gå med lenger...), og er spent på hva vekten skal ende på.
Jeg setter all min lit til at det skal gå lettere å ta av pga amming og trening etter fødselen (klarer ikke å trene nå) . Har fått meste-parten av kiloene på magen (skikkelig stor tut) og noe på rumpe /lår.

Klem fra Lykke
;)

Kula
09-09-2002, 18:27
Jeg er i dag 27 + 6, og har lagt på meg ca. 15 kg. Det går litt i rykk og napp, men med stø kurs videre oppover på vekta :) Med førstemann gikk jeg opp 28 kg, og de forsvant rimelig fort, om det er noe trøst.

Jan
09-09-2002, 21:06
Takker for alle svar. Det er godt å høre at vi er forskjellige, men det også finnes noen som har det akkurat som meg. Får vel ikke tenke så mye på det da, men det er fortvila når du kun er 1.63 og har gått opp 8 kg allerede. Har jo ganske lenge igjen!! Problemet er vel helst at kiloene mine IKKE forsvinner som dugg for solen etter en fødsel. Veide før dette svangerskapet 15 kg mer enn før jeg fikk barn! (Har fått 2 barn før). Men, men det går vel bra.......

Klem fra Janne 24+6

koala
12-09-2002, 17:14
Er 1,71 høy og har lagt på meg 12,3 kg siden starten. Er 26+3 på vei, la på meg mye i begynnelsen og siden har det bare økt. Tipper jeg ender opp på rundt 20 kg.
Koala 26+3

Trilla
12-09-2002, 19:53
Har lagt på meg 8 kg. jeg også. Jeg tror ikke det er så uvanelig..
Sist la jeg på meg 24 kg, og 7 kg. (!!) på en uke.... MASSE VANN.
Følte Markens (gågata her i Kristiansand) vibrerte når jeg kom :D
Trilla