Vis full versjon : Postafen mot svangerskapskvalme?
Hei
Etter anbefalinger inne på Barnimagen har jeg vært å kjøp Postafen på apoteket.
Ble overrasket når jeg så det var reisesyketabeletter:eek: Spurte damen om de kunne brukes til mitt formål - men de kunne ikke/hadde ikke lov til å anbefale det.
Kjøpte en pakke allikevell - men er veldig usikker på om jeg tør og ta de:uff:
Det står at man skal rådføre seg med legen om man er gravid eller ammer.... Jeg er gravid - og jeg ammer :uff:
Noen som har erfaring med disse tabletten???:???: :???:
Dytter denne opp jeg.... Har så lyst til å ta en tablett - men tør ikke:(
Ingen som har vært borti disse?????:???:
Jeg brukte postafen i mitt andre (og kanskje første også men jeg husker ikke) svangerskap, mot svangerskapskvalme. Det fikk jeg da anbefalt av legen min. De hadde riktignok ingen effekt på meg (jeg var KNALLDÅRLIG og ingenting hjalp overhodet), men det kan jo kanskje være annerledes for deg?
Hvis du er usikker så ring legen din du:) Jeg tok dem i alle fall da jeg var gravid og fikk beskjed om at det ikke var noe fare forbundet med det!
Dette står i felleskatalogen:
Graviditet/Amming: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid.
Jeg tror nok derfor jeg ville snakket med lege før tablettene brukes. (Det gjelder alle legemidler. Jeg har ofte sett at Ibux anbefales som hodepinetabletter, men dette er direkte farlig for fosteret. Hør derfor ikke på hva andre anbefaler, sjekk heller med lege eller apotekteknikere - de vet hva de snakker om.)
Takk for svar - jeg tok en halv tabelett i går kveld - har faktisk sovet veldig godt i natt:???: Kan jo være tilfeldig da;)
Ellers har jeg enorm mageknipe i dag - ikke direkte kvalm -men skikkelig kniiiiip :( Ha bare lyst til å ligge i fosterstilling:(
Men håper det går over snart - skal til legen på mandag - skal snakke med henne da.
:findag:
Tidl. bruker
04-04-2003, 11:32
Jeg fikk resept på prostafen fra fastlegen min, men han sa at det var i skikkelig nødstilfeller at jeg skulle ta det. Skrev til og med på helsekortet mitt " helst ikke prostafen", så da tok jeg ingen tablett da de 14 ukene jeg spydde og var kvalm...
Er nå i uke 19 og er så og si ikke kvalm lenger :klapp:
*Tommeline oggutte :baby: i magen*
Termin 28/08/03
Tidligere Bruker
04-04-2003, 20:30
Jeg fikk ikke lov av min lege å bruke Postafen.
men jeg vcet det er noen som får dem allikevel, så da kan det jo ikke være farlig ved moderat bruk.
Du bør absolutt snakke med legen din.
At du sov godt er kanskje ikke tilfeldig, det er jo trekant på dem, og noen blir søvninge av å ta reisesykepiller.
:mervink:
elliepellie
06-04-2003, 01:26
jeg er i uke 16 og er fremdeles veldig kvalm. Har selv en toåring som krever sitt, og vet alt om en kvalm mamma som skal være høyt og lavt... ikke moro!
Jeg har kjøpt URIZAL på helsekostbutikk og syns det hjelper. Det er i alle fall ikke farlig (så vidt jeg vet...), så prøv disse du også :-)
Virkningen kommer etter ei uke, cirka... En befrielse :-)
Magedutti
06-04-2003, 02:10
Jeg fikk postafen foreskrevet av min lege på grunn av mye svangerskapskvalme.
Han sa ingenting om at det var farlig, han sa heller det motsatte at dette var en av de tabelettene gravide kunne ta.
Postafen er en godkjent medisin ikke noe man får på helsekost, så jeg tror nok de vet hva de snakker om.
Det hjalp ikke så mye på meg da men.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.