PDA

Vis full versjon : Tidligere symptomer ved tvillinger???

Leo-girl
12-08-2002, 23:43
Hei!

Tenkte jeg fikk skrive inn en melding til dere som vet dere venter tvillinger og som vet hvordan kroppen deres har vært den første tiden. Jeg er 6+5 i dag og vet ikke om jeg venter en eller to. Men jeg synes jeg har så mange tidlige tegn på at jeg er gravid. Jeg oppdaget at jeg var gravid allerede når jeg var 3+2 på vei. Så det jeg lurer på er om alle svangerskapstegnene kommer tidligere når man venter tvillinger enn når man venter bare en???
Brystene har blitt mye større og mørkere. Samt at blodårene er meget fremtredede. Merket også i dag at jeg har begynt å få den mørke streken fra navlen og ned....?? Har ikke peiling på om dette er vanlig eller ikke.....ville bare spørre dere som venter to eller fler......? Dere vet sikkert om disse tegnene blir forsterket ved flere barn enn ved ett. Har bestilt privat UL som jeg skal på om en uke, så da får jeg vel uansett vite om det er en eller to fostersekker der....

På forhånd takk for hjelpen. ::klapp:

Klem fra Leo-girl 6+5

Beate
13-08-2002, 02:01
Jeg har vært gravid flere ganger, og alltid før har jeg hatt tydelige symptomer. Men denne gangen, hadde jeg faktisk nesten INGEN symptomer, før rundt 7. uke.
Ikke kvalm, ikke ømme bryster (de har blitt større og tyngre nå i det siste da), ingen tegn bortsett fra at jeg har vært ganske trøtt.
Fikk en liten kul på magen da jeg bare var 6 uker, og tenkte jeg var oppblåst. Var til ul i uke 5+2 og 6+3, og de så bare ett foster.
Overraskelsen ble derfor veldig stor da de først på ul uke 7+3 så to stykker:D Og legen fortalte at jeg hadde veldig stor, framoverbøyd livmor, tilsvarende 15'ende sv.skaps uke. Så kulen var faktisk livmoren:)
Eneste jeg kan si jeg har merket spesielt med 2 i magen er at jeg har hatt utrolig hard og treg mage. Hjelper ingenting hva slags "avføringmidler" jeg spiser eller tar. Og jeg har lest at dette er typisk ved tvillinggraviditeter.

Lykke til på ultralyd. Blir spennende!

Linda1
13-08-2002, 04:30
Hei

Det er ofte symtomene er kraftigere når det er to. Men det kan også gå andre veien. Så du kan nok ikke stole helt på det...

Jeg har vært veldig kvalm. Fra morgen til kveld, og TRØTT :sover: Brystene er kjempeømme, med det har de vært hver gang jeg har vært gravid.

Så det er nok ingen tegn som er "sikre"

Lykke til :)

Leo-girl
13-08-2002, 12:03
Takk for svar jenter.....jeg får nok bare vente å se på mandag den 19. aug. Skal stikke innom her igjen da og si hvordan det gikk.

Lykke til videre i svangerskapet.

Klem fra Leo-girl og nurket 6+6

Babycat
14-08-2002, 21:52
Hei!

Nå ble jeg litt i tvil.
jeg har vært gravid to ganger før. Helt like svangerskap,ikke kvalm,ikke ømme bryster,ikke treg mage.ikke noe spes. bortsett fra halsbrann og tretthet. Denne gangen har jeg alt veldig treg mage,kvalm og svimmel og elendig kjempe ømme bryster, veldig trøtt .springer på do og tisser hvert 10. min. snart.fikk positiv test 5 dager før forventet mens. og det var klart positiv resultat syns også jeg har fått bra med mage allerede. Tenk om det er to da.da får jeg plutselg 4 på 3 1/2 år.

Men jeg vet jo ikke om det er to da,men når jeg ser på symp.dere beskriver så kan man begynne å lure litt.

Men... det kan jo hende jeg har det slik fordi det kanskje er ei lita jente på vei,:) Siden jeg ikke hadde det slik da jeg gikk med guttene. (Hmm.. ingen dum tanke:) ):

Klemz fra Babycat 12+ ?:findag: