PDA

Vis full versjon : Regelmessige kynnere

Nene
12-12-2008, 00:44
Jeg bare lurte litt angående regelmessige kynnere.
Jeg har kjent at jeg har vært "hard" i magen hele dagen, men har ikke satt meg ned for å kjent skikkelig etter.
Nå ser jeg jo at jeg har regelmessige kynnere hvert 1-3 minutt.
Det gjør ikke vondt, bare presser veldig. Akkurat som om jeg må på do, men har prøvd uten hell.

Jeg er egentlig ikke særlig bekymret, men hvor lenge kan jeg gå sånn ute å ringe føden?
Kan jeg se det an noen timer liksom?
Vil ikke gjøre noe big deal ut av noe som sikkert er helt ufarlig. :flau:

Sita
12-12-2008, 00:46
Hvis de er regelmessige over flere timer, og ikke gir seg om du forandrer aktivitet (evt går og tar en dusj) ville jeg ringt med en gang tror jeg.. Det fikk jeg klar beskjed om sist i hvert fall. De skal IKKE bli regelmessige eller vonde. Ble de en av delene skulle jeg ta kontakt med en gang.

Husk at du ikke gjør noen big deal ut av å ta en telefon. Om du forklarer saken og de synes det kan avvente til i morgen tidlig så sier de det, og da kan du jo bare gjøre som de sier..

Nene
12-12-2008, 01:05
Takk for superraskt svar, Sita!
Skal prøve en dusj jeg, og så får jeg eventuelt ringe dersom det ikke gir seg etter en stund. :jupp:

:klemmer:

Ija
12-12-2008, 08:25
Hvordan gikk det i natt, Nene? :klemme:

Nene
12-12-2008, 08:31
Joda, det gikk over etterhvert!
Tok en dusj uten at det hjalp noe særlig, men tok sjangsen på å forsøke og sove litt.. og da ble kynnerne sjeldenere.
Har fortsatt noen kynnere, men de er ikke regelmessige. :)

Takk som spør! :klemmer:

Mars-mamma:)
12-12-2008, 15:25
Godt de ga seg, Nene :klemmer:

idamortil3
12-12-2008, 18:20
Jeg har hatt fryktelig mye kynnere i alle mine 3 svangerskap. For en mnd siden ca begynte jeg på 300 mg magnesium daglig, etter anbefaling fra legen på sykehuset og jeg har omtrent ikke hatt en eneste kynner siden jeg begynte. Veldig verdt ett forsøk om du ikke har lyst å føde prematurt.