Vis full versjon : For mye fostervann.
Mars-mamma:)
14-12-2008, 23:17
Har vært mye plaget med kynnere, småblødninger osv, og var på KK på Fredag.
Livmorhalsen virker heldigvis upåvirket, men jeg har visst for mye fostervann, og de mener det er det som gjør livmoren spent og "irritert" slik at den trekker seg mye sammen.
Babyen ser ut til å ha det veldig fint, sparker masse, og vokser veeeeldig bra.
De regnet den til å være ca 950 g, og da var jeg i uke 24.
Nå skal jeg på kontroll på Haukeland på Onsdag, og er veldig spent på hva som vil skje fremover dersom det stemmer at det er for mye fostervann. Da lurer vi selvsagt på hvorfor.
Har lest litt om det, men la det heller vekk. Vil heller stole på at legene finner ut av det, dersom det er noe med babyen, eller andre ting.
Men, er det noen andre som har opplevd det samme?
Jeg har mye fostervann hos begge barna, men ikke "sykelig mye" som gyn sa. Vet ikke hvor mye du har, men du har kanskje mer enn dette siden de velger å sjekke det mer opp?
Jeg fikk i alle fall beskjed om at det ikke var noen fare, men vet at for mye fostervann kan skyldes ulike komplikasjoner. Håper det ikke er tilfelle hos deg, og at det hele er ganske så uskyldig :kryss:
15-12-2008, 00:10
Jeg har mye fostervann hos begge barna, men ikke "sykelig mye" som gyn sa. Vet ikke hvor mye du har, men du har kanskje mer enn dette siden de velger å sjekke det mer opp?
Jeg fikk i alle fall beskjed om at det ikke var noen fare, men vet at for mye fostervann kan skyldes ulike komplikasjoner. Håper det ikke er tilfelle hos deg, og at det hele er ganske så uskyldig :kryss:
Godt det er helt uskyldig hos deg :klemmer: Håper det er det samme her.
Jeg aner heller ikke hvor mye det dreier seg om, men får vel vite mer på Onsdag!
Regner med de finner ut av det dersom det er noe. Vi må jo bare ta det som det kommer, men man blir jo helt klart litt nervøs.
Men stoler på at legene finner ut av det!
17-12-2008, 12:22
Nå er kontrollen overstått, og det gikk ganske fint.
Fostervannsmengden ligger i øverste del av normalen, men ligger rett innenfor.
Babyen har det bare bra, og alt ser fint ut. Hjertet slår bra, fine bevegelser, fin blære osv. Den er jo stor da, han nevnte noe med 95%? Skjønte det ikke helt.
Livmorhalsen var litt kortere enn sist, men helt lukket, og ga ikke etter for press, så kynnerne er ikke noe farlige!
Det eneste som skjer fremover er litt oppfølging på KK for å måle fostervannsmengden.
Ny UL i Januar.
Utrolig deilig at det gikk så fint http://mammanett.no/forum/images/smilies/5%20jippi.gif
Åh, det var gode nyheter!! :rørt: :lykkelig: :lykkelig:
Nå må du kose deg med magen, storebror og adventstida! :klemmer:
17-12-2008, 16:28
Åh, det var gode nyheter!! :rørt: :lykkelig: :lykkelig:
Nå må du kose deg med magen, storebror og adventstida! :klemmer:
Det skal jeg! :klemmer:
Det var gode nyheter!! :glis: Ønsker deg en riktig god jul! Kose deg masse med både den store og den lille!
17-12-2008, 19:28
Det var gode nyheter!! :glis: Ønsker deg en riktig god jul! Kose deg masse med både den store og den lille!
Takk, Muggi :klemmer: Kos deg du også :jupp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.