Vis full versjon : Prøvepia's vei til hjertebarnet!
prøvepia
21-12-2008, 00:15
Over to år etter at jeg registrerte meg på SG, og gikk rett inn i sliternes rekke siden vi
allerede da hadde prøvd i en stund, har jeg altså tatt steget over hit til SM.
Inntil halvannet år siden trodde jeg at jeg en vakker dag skulle inn i en terminklubb her
og vise frem den struttende magen min, men i dag kommer jeg hit på basis av et fantastisk brev
vi fikk i posten i går - beviset på at vi er så heldige at vi skal få bli foreldre til et lite snusk fra Sri Lanka. :glis:
Det var altså for halvannet år siden at den siste sædprøven viste at hjemmelagede barn
bare var å glemme. Vi sto mellom valget å gå for ICSI eller adopsjon, og valgte etter et par
ukers tenketid å gå rett over på adopsjon. Det var egentlig flere grunner til at vi tok det valget,
og i dag vet vi at det var det absolutt riktige for oss i vår livssituasjon.
Vi giftet oss, deltok på adopsjonsforberedende kurs, og rett over nyttår sendte vi søknaden til kommunen.
Da var jeg bare noen måneder unna 25 år, som er grensen for å bli vurdert som
adoptivforeldre i Norge. Prosessen med barnevernet har vært langdrøyelig
- med oppstart i april og ferdigstillelse av sosialrapport i september -
men det har faktisk vært en veldig hyggelig prosess også. Desverre var vi uheldig
med tidspunktet i forhold til Bufetat, som for en sjelden gangs skyld har ekstremt
lang behandlingstid, og som derfor ikke klarte å overholde fristen om behandling
i løpet av 3 måneder, men da godkjennelsen dumpet ned i postkassen vår i går
forsvant all frustrasjon som dugg for solen. Nå vet vi det - vi SKAL bli foreldre. :rørt:
Nå gleder jeg meg til å ringe Adopsjonsforum på mandag, og komme i gang med innsamling
av papirene som skal oversettes og sendes til Sri Lanka. Det blir nok litt forsinkelser
på grunn av julen, men vi håper å få sendt alt til Sri Lanka i løpet av januar,
slik at vi kan begynne på ventetiden til tildeling. I mellomtiden skal vi nyte julefeiringen
i visshet om at det er en av de siste vi har hvor vi bare er oss to.
Ja, det var "kort" om meg og min prosess. :knegg:
Får vel spare litt til en annen gang også, har jo tenkt å prøve å skape litt mer liv i dette underforaet!
God jul, alle sammen!
:klem: Skal følge spent med på dette. :heia:
Vet dere sånn ca hvor lang ventetid dere kan forvente dere?
prøvepia
21-12-2008, 00:55
Det sies cirka to år, men det kan variere veldig i og med at de matcher barn med foreldre,
og ikke nødvendigvis følger den kronologiske rekkefølgen av søknader som kommer inn.
Biologisk mor er ofte også med på avgjørelsen om hvem som skal bli foreldre til barnet hennes.
Jeg tenker at vi begynner sånn smått å forberede oss allerede når vi har fått sendt papirene,
men at vi også må være forberedt på at det kan drøye et par år før vi blir foreldre.
Med andre ord går vi en usikker - men veldig spennende - ventetid i møte! :jupp:
Så spennende å lese historien din. Tenk så heldige vi er som skal bli mødre! :jupp: Lykke til videre i prosessen, håper ventetiden ikke blir for lang! Og grattulerer igjenn som snartmamma.
:rørt: Det er så fantastisk Prøvepia. Jeg viste at du kom til å få svaret før jul ;)
Gleder meg til å følge dere i prosessen!
Håper innsamling av dokumenter og alt går kjapt og greit :jupp:
Skal bli spennende å følge med dere videre :klemme:
:klemme: Sitter her med mer enn en tåre i øyekroken nå. :rørt: Det er så fantastisk at dere har kommet så langt. Gleder meg veldig til å følge deg videre.
Gratulerer så mye med godkjenning!! Det er jo en fantastisk julegave!!
Ønsker dere all mulig lykke til på veien, håper tildelingen går så raskt som mulig :rørt:
Gleder meg til å følge dere og høre om veien fram til målet.
:klemme: Smile
For en julegave å få da!
Får håpe ventetiden går fort for dere:)
Jeg har forresten to aldeles nydelige kusiner fra Sri Lanka, du kan bare glede deg!
MammaKaos
21-12-2008, 17:24
:rørt: Tårene triller her jeg sitter. Tenk at et nydelig lite barn på Sri Lanka skal få dere som foreldre!! Heldige lille barnet :)
Ønsker dere masse lykke til på veien, og gleder meg til å følge med her!
Jeg synes det er så fantastisk at dere er godkjente, og gleder meg til å følge dere i veien videre :klem:
:rørt: Tårene triller her jeg sitter. Tenk at et nydelig lite barn på Sri Lanka skal få dere som foreldre!! Heldige lille barnet :)
Ønsker dere masse lykke til på veien, og gleder meg til å følge med her!
Signerer denne hel hjertelig og sender med en klem :klem:
Veldi spennende. Lykke til med papirinnsamlling og ventetida.
klem fra alia:snill:
Lilliemor
21-12-2008, 21:34
Gratulerer så mye med godkjenningen :lykkelig:
Håper prosessen videre går raskt og at dere snart sitter med snusket deres hos dere:jupp:
Skal bli spennende å følge dere videre.. :klem:
Velkommen inn hit kjære Prøvepia:blomst:
Jeg er så utrolig glad for å se at brevet dumpet ned i posten før jul,for bedre julegave kan man ikke få. Tenk,du skal bli mamma:snill:
Syns også det er så utrolig flott å se at to unge mennesker ser at man faktisk kan gå denne veien for å få ønskebarnet,og håper du kan skrive litt mere om hvorfor dere hoppet over IVF? Da jeg syns det er spennende å se hva du tenker.
Du er også den første adoptanten her inne på denne tråden,så nå håper jeg du drar med deg flere over hit. Vi må vise at det er plass for alle som venter på hjertebarnet her inne på SM:jupp:
:klem:
prøvepia
22-12-2008, 01:10
Tusen takk, Giz-vennen! :slengkyss
Syns også det er så utrolig flott å se at to unge mennesker ser at man faktisk kan gå denne veien for å få ønskebarnet,og håper du kan skrive litt mere om hvorfor dere hoppet over IVF? Da jeg syns det er spennende å se hva du tenker.
Ja, det kan jeg godt si litt om. :jupp:
Jeg er altså 25 år, og mannen min har nettopp fylt 36. Da vi bestemte oss for
å adoptere hadde jeg nettopp fylt 24, så vi måtte vente over et halvt år før vi
kunne sende søknaden, og barnevernet behandlet ikke søknaden vår før jeg ble 25.
Faktisk så ringte de oss for å avtale første møte på bursdagen min. :knegg:
Vi sto opprinnelig på venteliste til ICSI på Riksen etter at siste sædprøve viste at
mannen har under 1 million svømmere, noe som gjør det umulig å bli gravid på den tradisjonelle metoden.
I tillegg har jeg PCOS. Før vi fant ut at det sto så dårlig til med mannens svømmere
trodde vi det var PCOS'en som var grunnen til at vi ikke ble gravid, og jeg ble derfor
satt på 3 kurer med pergotime. Under disse kurene ble jeg veldig dårlig, ble svimmel,
veldig trøtt og fikk høyt blodtrykk, og et varte gjennom hele kuren med en virkning på 2 måneder av gangen.
Men det verste var at jeg ble så utrolig deprimert og kunne i perioder stenge meg inne
i dagesvis uten å ville møte eller snakke med noen. Jeg begravde meg rett og slett i min
egen sorg over å ikke bli gravid, og jeg skammet meg forferdelig over at jeg ikke taklet
andres graviditet eller småbarn.
Å få den tøffe beskjeden om at egenproduserte barn var umulig viste seg egentlig å være en befrielse.
Jeg ble tvunget til å skifte fokus, og å akseptere at naturen hadde bestemt at
det ikke var sånn vi skulle få barn - sånn var det bare.
Vi hadde allerede snakket om at vi begge ville adoptere hvis det ikke skulle gå å bli gravide gjennom ICSI heller.
Men en kveld vi lå i sengen og snakket om dette kom vi frem til at hvis vi begge vil adoptere,
og vi begge ser på det som absolutt likestilt med å få magebarn, hvorfor skulle vi utsette
oss for muligheten for enda en nedtur (eller flere) gjennom ICSI? Siden jeg reagerte så sterkt
på Pergotime-kurene var vi også bekymret for hvordan jeg ville reagere på hormonstimuleringen i forbindelse med assistert befruktning.
Der og da sto også fokuset på det å kunne hjelpe et foreldreløst barn veldig høyt,
og det gjør det forsåvidt også fortsatt, men nå som vi har kommet et stykke i prosessen
ser vi jo at det ikke er så "enkelt" som at "det er mange barn der ute som trenger foreldre".
Dét er det jo, men i realiteten er det mange fler som vil adoptere enn barn som er frigitt for adopsjon.
En konsekvens av dette er de lange ventetidene man nå har rundt adopsjon.
Man bør derfor ikke adoptere på grunnlag av at man ønsker å drive veldedighet
(for å sette det på spissen), men fordi man virkelig ønsker seg et barn mer enn alt i verden,
og man ser på adopterte barn som likestilte med biologiske barn.
Kremt, dette ble mer enn "litt", og jeg merker at jeg fortsatt har ting på hjertet... :rødme:
Men jeg får avslutte dette temaet nå, og spare litt til en annen gang!
Du er også den første adoptanten her inne på denne tråden,så nå håper jeg du drar med deg flere over hit. Vi må vise at det er plass for alle som venter på hjertebarnet her inne på SM:jupp:
Er jeg den første?! :tullerdu:Vi kan hvertfall ikke ha noe av at jeg skal være den eneste!
Det er jo mange på ønskebarn sitt forum, men de må jo kunne være her også litt.
Jeg har god erfaring med å slenge rundt på mange ulike forum, det går bare godt det! :knegg:
Vi gikk samme veien en stund Prøvepia, og vi møtte faktisk endel motstand og uforstand for det valget vi tok om å adoptere ute først å ha prøvd alt. Frekt, lite gjennomtenkt og fremfor alt veldig sårende.
Har dere fått slike reaksjoner på deres valg?
Jeg syntes det er flott at adoptantene kommer inn hit også jeg :jupp: Det er jo den naturlige fortsettelsen fra sm liksom ;)
prøvepia
22-12-2008, 11:13
Vi har fått et par kommentarer fra folk som synes det er "rart" at vi ikke prøver assistert befruktning,
men fra familie og nærmeste venner har vi (så langt - det er en del av familien vi ikke har fortalt det til ennå,
nettopp fordi vi frykter reaksjonene deres) fått utelukkende enorm støtte!
Jeg har også to venninner som selv er adopterte, som har gitt meg mye støtte og ros rundt dette valget,
og det betyr enormt mye. Vi er ikke i tvil om at vi tok det riktige valget.
Det skal sies at da vi sto mellom valgene var vi åpne om dette også, og da fikk vi også et par kommentarer
fra folk som syntes det var "unaturlig" og "feil" å drive med assistert befruktning,
og som mente at det "bare var å adoptere". Så det er alltid noen som skal legge seg borti slike ting,
uansett hvilken vei man går. Det har ikke noe med selve valget å gjøre,
heller personene som ikke skjønner hvor grensen går i forhold til personlige avgjørelser. :knegg:
Så det er alltid noen som skal legge seg borti slike ting, uansett hvilken vei man går. Det har ikke noe med selve valget å gjøre, heller personene som ikke skjønner hvor grensen går i forhold til personlige avgjørelser. :knegg:
Veldig bra sagt!
Det er ikke "bare å adoptere"! (Ei heller "bare å bruke ICSI" eller "bare å få noen andre til å bære fram barnet"!) :sinna:
Hver av oss må finne den veien som er rett for seg selv og så må vi prøve å ignorere de teite kommentarene. :himle:
Helt riktig :nemlig: Og når det kommer til det å få barn, så er det nesten helt utrolig hva folk kan få seg til å kommentere og spørre om. Private og sensitive saker, merkelig at det er så mange som tråkker i salaten når det er snakk om slike ting :vetikke:
God jul (hvis jeg ikke skrev det tidligere) og lykke til med alt :klemme:
Lilliemor
23-12-2008, 22:05
Noen skal alltid si sin mening om at andre får barn..:mumle:Enten man gjør det på den gode gammeldagse måten,med hjelp eller adopterer..Er ingen andre som skal bestemme hva man gjør..
Syns det høres ut som om dere har tatt et godt gjennomtenkt valg som er til det beste for dere...:jupp:
Gled dere over at dere er godkjent og kos dere med det..
En riktig god jul og et godt nytt år!! :klem:
Noen skal alltid si sin mening om at andre får barn..:mumle:Enten man gjør det på den gode gammeldagse måten,med hjelp eller adopterer..Er ingen andre som skal bestemme hva man gjør..
Syns det høres ut som om dere har tatt et godt gjennomtenkt valg som er til det beste for dere...:jupp:
En riktig god jul og et godt nytt år!! :klem:
Signerar her!
Det skal bli spennande å følge adopsjonsprosessen :klemmer:
prøvepia
26-12-2008, 14:25
Ja, det gjør vi absolutt! :jupp:
Takk for kloke ord. :klemmer:
Takk for at du deler dette med oss:tilber:
Godt Nyttår Vennen:fløyte:
prøvepia
28-12-2008, 20:53
Godt nytt år til deg også, vennen! :klemmer:
~Modesty~
30-12-2008, 15:54
For en utrolig flott nyhet å få rett før jul!! :rørt: GRATULERER SÅ MYE!! :klemmer:
prøvepia
30-12-2008, 15:58
Ja, det var fantastisk! :glis: Nå er det bare å begynne å samle inn nye dokumenter som skal til Sri Lanka så fort som mulig.
Tusen takk og godt nytt år til deg, Modesty! :klemmer:
Gratulerer så masse med godkjenningen og lykke til med papirinnsamlingen og billedpresentasjonen (hvis dere skal ha billedpresentasjon da...)!
Og selvsagt: De beste ønsker for det nye året!
prøvepia
30-12-2008, 22:38
Takk, MorTy! Nei, vi trenger faktisk ikke billedpresentasjon, kun ett bilde av oss to og kopi av passene våre.
Men vi søkte opprinnelig på Colombia, og jeg var litt ivrig, så billedpresentasjonen
var ferdig før vi var ferdige med samtalene med barnevernet... :flau:
Jeg hadde ikke satt det sammen ennå da, så det slipper jeg jo nå.
Håper Kina blir mer effektive på LID fremover, så det snart blir deres tur! :klemmer:
Lilliemor
31-12-2008, 13:22
Lykke til med papirinnsamlingen!!
Et riktig godt nytt år til dere!! Håper det bringer dere alt dere måtte ønske!! Og spesilet et lite snusk..:jupp: :klem:
prøvepia
10-01-2009, 16:18
Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt om hvor vi er i papirmølla.
På torsdag var vi på politistasjonen og bestilte politiattester på engelsk,
og fikk bekreftet kopi av passene våre. Vi fikk også fødselsattestene jeg bestilte
i forrige uke i posten i dag. Så da er vi et lite stykke på vei i dokumentinnsamlingen.
Det meste må nemlig samles inn på nytt, i engelsk versjon.
Det som skal til Sri Lanka er:
General information about the applicant (skjema) - ferdig utfylt
Sosialrapport - ligger hos AF som skal oversette den
Bilde av søkerne
Søknadsbrev (skrevet første utkast)
Fødselsattest
Vigelsattest - ligger hos AF som skal oversette den
Helseattest - legetime 14.01
Arbeidsgiverattest (må vente på svar fra AF etter 14.01)
Politiattest (bestilt)
Godkjennelse fra myndighetene - ligger hos AF som skal oversette den
Kopi av pass
Søknadsbrevet er et personlig brev til myndighetene i Sri Lanka om hvorfor vi vil adoptere
- dermed er det ikke akkurat et enkelt brev å skrive. Det er vel egentlig det viktigste
brevet vi har eller noen gang kommer til å skrive. :rabla:Så da gjelder det at det blir JÆVLIG bra.
Men vi har skrevet et første utkast da. Så blir det å la det ligge noen dager,
ta det opp igjen, redigere litt, la det ligge igjen og så videre...
I Sri Lanka er det ikke uvanlig at biologisk mor er med på utvelgelsen av adoptivforeldrene,
så det spørs om ikke dette brevet er ment for at hun skal kunne lese det.
(Jeg tviler nemlig på at hun får lese sosialrapporten med kontaksinformasjon.)
- Enda større prestasjonsangst...
Hvis det er noen som lurer på noe i prosessen vår, er det bare å spørre.
Ojojoj...litt av en papirmølle - og vanskelig å skrive det søknadsbrevet! Sender litt inspirasjon, jeg :vibber:
:klemme:
Det er utrolig hvor stor forskjell det er fra land til land. Korea er jo rene drømmen i forhold.
prøvepia
11-01-2009, 00:48
Ojojoj...litt av en papirmølle - og vanskelig å skrive det søknadsbrevet! Sender litt inspirasjon, jeg :vibber:
Takk for inspirasjon! :klemmer:
Det er utrolig hvor stor forskjell det er fra land til land. Korea er jo rene drømmen i forhold.
Og vi, som i utgangspunktet hadde valgt Colombia, synes Sri Lanka er en drøm i forhold. :knegg:
Til Colombia måtte man i tillegg sende en bildepresentasjon på 20 bilder + tekst,
3 venneanbefalinger og et særskilt søknadsskjema for Colombia.
Håper å få sendt alle papirene til Adopsjonsforum i løpet av januar! :ber:
Krinoline
11-01-2009, 03:05
Massevis av lykke til videre i prosessen og med skriving av søknadsbrev!! :klemmer:
Lykke til med søknadsbrevet. Kan tenke meg det er et vanskelig brev ja. :klem:
Har du noen eks på hva dere skriver i søknadsbrevet? Hva legger dere vekt på liksom? Skjønner at dette må være grusomt vanskelig,men jeg vet at dere fixer dette så lett som bare det:tøff:
Varm:klem:
prøvepia
12-01-2009, 21:07
Ja, vi har heldigvis noen retningslinjer å forholde oss til, men det er et ganske åpent brev uansett.
Man har mulighet til å vinkle det sånn som man vil. Jeg tror vår vinkling kommer til å bli at vi tenker
at leseren er barnets biologiske mor, og at dette brevet blir vårt løfte om å ta godt vare på barnet hennes.
prøvepia
03-02-2009, 12:31
I dag har jeg vært og levert alle dokumenter som skal sendes til Sri Lanka på Adopsjonsforums kontor.
En stoooooooor milepæl er nådd - vi er FERDIG med hele papirmølla!! :jippi:
Nå er det "bare" den lange ventetiden igjen. :humre:
Men faktisk er det ikke sikkert at det blir en så lang ventetid.
Adopsjonsforum oppdaterte siden om Sri Lanka i går, og der kunne vi
lese godnyheten om at det har kommet enda en tildeling til en norsk familie.
Status er nå at det er 3 familier med dokumenter i Sri Lanka, og 3 familier
som jobber med dokumenter i Norge. Siden ingen hadde fått sendt dokumentene
til Sri Lanka på oppdateringen i går, har vi et lite håp om at vi kan være
så heldige å få plass nummer 4 i "køen". Uansett kan det ikke bli verre en plass nummer 6.
Og med 6 tildelinger i fjor, kan vi tillate oss å håpe at vi faktisk kan bli foreldre
i løpet av året hvis vi er dritheldige. I verste fall blir vi det til neste år.
Og det er jammen ikke dårlig når man ser situasjonen i mange av de andre landene!! :jippi:
Så deilig å være ferdig med alt av papirer da :D
Blir spennede å se om dere blir foreldre i 2009 eller begynnelsen av 2010 :hyper:
:heia: Så bra! Dette var gode nyheter. :klem:
Krinoline
04-02-2009, 02:00
Kjempegode nyheter, da! :) Massevis av lykke til videre :klem:
Lilliemor
04-02-2009, 08:06
Gratulerer med vel overstått papirmølle :klemme:
Nå er det bare å vente på neste steg.. Håper det går fort slik at dere blir foreldre i løpet av kortest mulig tid..
prøvepia
04-02-2009, 08:52
Tusen takk, alle sammen! :klemmer:
Mathilde86
04-02-2009, 08:53
:sniker:
Har lest hele tråden nå. SÅ UTROLIG SPENNENDE! :lykkelig:
Gratulerer med vel overstått papirmølle. Gleder meg til å følge tråden videre, og krysser fingre og tær for at dere får det lille nurket i løpet av året :rørt:
PlutseligBaby
06-02-2009, 08:51
Har lest hele tråden jeg også, og det er kjempespennende! Så jeg må følge dere på reisen til deres barn kommer :rørt:
:kryss: For at dere ikke er langt bak i ventekøen!!
Gleder meg til fortsettelsen!
prøvepia
07-02-2009, 00:50
Tusen takk! Så koselig at dere vil følge med! :rørt:
Charls04
07-02-2009, 00:58
Åååå denne tråden må jeg abbonere på!
Herlig at dere endelig er inne i selve ventefasen :lykkelig: Og så fantastisk fort det kanskje kan gå for dere! Tenk om 2009 blir deres år, allerede :rørt: Og ift Colombia og Kina så er det jo helt fantastisk kort kø.
Håper ventetiden blir overkommelig for dere :klemme:
prøvepia
07-02-2009, 11:32
Åååå denne tråden må jeg abbonere på!
:jippi: Så godt å se deg her på Snart MAMMA, vennen! :rørt:
:heia:
I like måte! Håper dere koser dere i junaiten med Jen og magen! :klemmer:
Herlig at dere endelig er inne i selve ventefasen :lykkelig: Og så fantastisk fort det kanskje kan gå for dere! Tenk om 2009 blir deres år, allerede :rørt: Og ift Colombia og Kina så er det jo helt fantastisk kort kø.
Håper ventetiden blir overkommelig for dere :klemme:
Ja, jeg vet, det er i så fall helt UTROLIG!!
Personlig har jeg ikke så god tro på det da, eller - jeg tør ikke helt tro på det,
er nok mye sunnere å forberede seg på hvertfall én barnløs jul til,
men at det skjer i løpet av 2010 er jeg rimelig sikker på!
Og bare det er jo kjempebra i forhold til andre land, så vi er heldige!! :glis:
For ikke å få en litt traustig skuffet julestemning kan det sikkert være greit å innstille seg på en nyttårsaften til med champagne i mengder som virkelig monner ;) Siste julefeiring før dere får alvorlige mengder med små og store julegaver til minsten :glis:
Når begynner dere å forberede dere med praktiske ting? For dere får jo reise ganske kjapt etter tildeling, sant? For dere regner vel nesten med å trenge en vogn og stellebord og andre babygreier? Men kanskje litt vanskelig når dere ikke vet om barnet er 5mnd eller 1 år :vetikke:
prøvepia
07-02-2009, 18:18
Vi vet nesten helt sikkert at barnet kommer til å være mellom 3 og 6 måneder,
så vi har turt å kjøpe noen få klær ned i størrelse 68. Ellers har vi kjøpt litt mer i 76 og oppover.
Vogn skal vi arve fra noen i familien, så den er grei. Og barnerommet er ferdig oppusset,
mangler bare møbler. Ser an tildelingene frem mot sommeren, og så kjøper vi vel seng
og stellebord da, hvis det ser ut som det kan nærme seg. Ellers er det jo diverse småting
vi trenger, men jeg synes det koselig å handle litt og litt når jeg har råd og kommer over det.
Fra vi får tildeling til vi skal reise er det 1-2 uker, så det er greit å ting litt på stell, ja. :knegg:
Er jo ellers mye som skal ordnes på de 1-2 ukene med permisjon, NAV, ta ut ferie,
bestille flybilletter, og ikke minst få tid til å tenke litt og forberede seg mentalt.
Blir nok noen heftige uker. :rabla:
Dere har jo virkelig kommet igang ja :jupp: Men med 1-2 uker før avreise og 2,5 millioner ting som må ordnes på den tiden er det jo greit å slippe å handle inn klær, bilstol og stellebord i tillegg.
Så må dere vel pakke en bag med klær med til bayen :elsker: Det høres virkelig kjempespennendes ut med hentereise og å reise hjem med en bitteliten baby!
Charls04
08-02-2009, 10:58
Fra vi får tildeling til vi skal reise er det 1-2 uker
Er det sant? :dåne: Det visste jeg ikke! Ikke rart det er mye som bør være på plass i tide da!!
Tidl. bruker
08-02-2009, 11:24
Så utrolig spennende! Lykke til med ventetiden, håper det går fort :jupp:
prøvepia
08-02-2009, 13:53
Så må dere vel pakke en bag med klær med til bayen :elsker: Det høres virkelig kjempespennendes ut med hentereise og å reise hjem med en bitteliten baby!
Babyklær, morsmelkserstatning, flasker, kluter, bleier, såpe, trille, bæresjal, leker...
Alt man trenger de første ukene med barnet. :rabla:Vi må jo være der i en måned.
prøvepia
16-02-2009, 19:04
På fredag ble papirene våre sendt til Sri Lanka, så nå begynner endelig den virkelige ventetiden!
:lykkelig:
På fredag ble papirene våre sendt til Sri Lanka, så nå begynner endelig den virkelige ventetiden!
Gratulerer!! :danse:
Gratulerer!!!!!!!! :blomst:
Blir spennende å se hvor lang ventetiden deres blir!!
prøvepia
16-02-2009, 20:18
Tusen takk! :blomst:
Ja, det blir spennende å se hvor lang ventetiden blir.
Det kan gå alt fra 3 måneder til 3 år. :rabla:
Får håpe det er nærmere 3 mnd da Prøvepia! Så spennende. :klem: Gratulerer. Nå er det vel bare å gå amok i utstyrsjungelen og gjøre i stand til dere får hjem deres barn. Hvor lang tid tar det før dere får tildeling til dere må hente?
Tusen takk! :blomst:
Ja, det blir spennende å se hvor lang ventetiden blir.
Det kan gå alt fra 3 måneder til 3 år. :rabla:
Såpass ja! Får håpe dere ikke må vente så lenge som 3 år da, for kjære vene for et langt svangerskap!!
Vet ikke om du har skrevet noe om det, men for hvilken aldersgruppe er dere godkjent?
Charls04
16-02-2009, 22:01
Gratulerer så mye med sendte papirer :blomst:
Vi får se til at det ikke blir 3 års ventetid da :nemlig:
prøvepia
16-02-2009, 23:00
Får håpe det er nærmere 3 mnd da Prøvepia! Så spennende. :klem: Gratulerer. Nå er det vel bare å gå amok i utstyrsjungelen og gjøre i stand til dere får hjem deres barn. Hvor lang tid tar det før dere får tildeling til dere må hente?
Ja, innen et år synes i alle fall jeg hadde vært greit. :knegg:
Vi tar det med utstyret litt og litt, vil helst ikke ende opp med å ha
et tomt barnerom i flere år, men mot sommeren handler vi nok inn noe.
Det er bare 1-2 uker fra tildeling til reise, så det er greit å få
noe unnagjort tidligere. :humre:
Såpass ja! Får håpe dere ikke må vente så lenge som 3 år da, for kjære vene for et langt svangerskap!!
Vet ikke om du har skrevet noe om det, men for hvilken aldersgruppe er dere godkjent?
Vi er godkjente for 0-2 år, men barna fra Sri Lanka er som regel mellom
3 og 6 måneder, og veldig sjeldent over 1 år. I fjor var det 6 tildelinger,
og ingen av de barna var fylt året da de kom hjem.
Gratulerer så mye med sendte papirer :blomst:
Vi får se til at det ikke blir 3 års ventetid da :nemlig:
Takker, vennen! :klemmer:
Gratulerer med alt papirarbeid unnagjort og send :)
Så man må reise 1-2 uker etter tildeling ja... DET var raskt. Greit å ha en del klart da ja, men det som mangler kan kanskje familien hjelpe til med mes dere er der borte?
Hvor lang tid må dere være der før dere kan ta med barnet hjem igjen da? Eller er det sånn at dere kan reise hjem igjen med en en gang?
Veldig spennende å følge med i prosessen altså.
Får håpe dere har deres lille snusk innen året, men sier som over her at det kan jo være greit å innstille seg på en barneløs jul til før man neste jul kan kose seg med en liten en :)
prøvepia
17-02-2009, 17:25
:klemmer:
Gratulerer med alt papirarbeid unnagjort og send :)
Så man må reise 1-2 uker etter tildeling ja... DET var raskt. Greit å ha en del klart da ja, men det som mangler kan kanskje familien hjelpe til med mes dere er der borte?
Hvor lang tid må dere være der før dere kan ta med barnet hjem igjen da? Eller er det sånn at dere kan reise hjem igjen med en en gang?
Veldig spennende å følge med i prosessen altså.
Får håpe dere har deres lille snusk innen året, men sier som over her at det kan jo være greit å innstille seg på en barneløs jul til før man neste jul kan kose seg med en liten en :)
Tusen takk! :glis:
Ja, det at familien kan hjelpe med litt mens vi er borte har jeg faktisk ikke tenkt på. :knegg:
Så takk for tipset! Vi har desverre ingen familie som bor i nærheten av oss,
men både mamma og svigermor har jo sagt at de skal stå på Gardermoen med
norske flagg når vi kommer hjem, så da kan jeg vel sende dem ut på en aldri
så liten shoppingsrunde i forkant. :humre:
Vi må være i Sri Lanka i 4-5 uker. De første ukene får vi besøk barnet på barnehjemmet
to timer per dag, alle hverdager. Det blir noen intervjurunder og en del papirarbeid
med myndighetene i landet, og etter cirka to uker er det en rettssak
hvor vi overtar omsorgsretten til barnet. Da får vi ha barnet med oss på hotellet,
og i all ettertid er det vårt. :rørt: Det tar fortsatt 2-3 uker før alt papirarbeid
er i orden og barnet har fått norsk personnummer og pass. Men straks dette
er unnagjort kan vi reise hjem - alle tre.
Hyggelig at du synes det er spennende å følge med! :klemmer:
Thyresse
17-02-2009, 17:55
Så spennede tid dere går inn i nå. Gleder meg med dere :klemme:
prøvepia
18-02-2009, 12:38
Takk, Thyresse! :klemmer:
De har nok ikke noe i mot litt shopping til barnebarnet ;)
Det er en ganske omfattende prosess der nede ja, og ting tar tid, men man får tenke at de 4-5 ukene er bare er dråpe i havet i forhold til den tiden dere kan tilbringe med barnet deres resten av livet :)
DU skriver at det er intervjurunder der nede... De kan ikke plutselig endre seg og si at dere ikke får med dere noe barn hjem alikevel?
Mathilde86
18-02-2009, 13:02
Krysser fingre og tær for at ventetiden går fort for dere! SÅ utrolig spennende! :D Masse lykke til videre i ventetiden!
prøvepia
18-02-2009, 23:32
Det er en ganske omfattende prosess der nede ja, og ting tar tid, men man får tenke at de 4-5 ukene er bare er dråpe i havet i forhold til den tiden dere kan tilbringe med barnet deres resten av livet :)
DU skriver at det er intervjurunder der nede... De kan ikke plutselig endre seg og si at dere ikke får med dere noe barn hjem alikevel?
Ja, absolutt! De 4-5 ukene er jo ingenting i forhold til hverken ventetiden eller gaven man får.
Selv om det er mye som skal skje gleder vi oss selvsagt utrolig mye til å reise til Sri Lanka!
Alt vi må gjennom er jo for barnets skyld, og da er det liksom helt greit. :humre:
Nei, jeg har heldigvis aldri hørt om noen som ikke har fått barnet etter at de har reist til Sri Lanka.
Vet ikke helt hvorfor man må gjennom intervjurunder. Men det kan jo være at myndighetene
er pålagt å intervjue de som skal adoptere Sri Lanka's barn. Uansett er det nok bare en formalitet.
Krysser fingre og tær for at ventetiden går fort for dere! SÅ utrolig spennende! :D Masse lykke til videre i ventetiden!
Tusen takk, Mathilde! :klemmer:
prøvepia
19-02-2009, 20:39
I dag fikk jeg en e-post fra Mr. Abayagunawardana (:fnise:) som kunne fortelle
at papirene våre har kommet vel frem til Sri Lanka!
Så nå er vi i systemet, vi ER i Sri Lanka! :rørt:
Bare dere ikke blir bedt om å si det navnet høyt og fort 5 ganger på rad på intervjuet så skal vel alt gå kjempefint. :glis: Nå er det bare å vente nå da, eller?
Krinoline
19-02-2009, 21:03
Så bra! :heia: for at dere slipper å vente stort lenger nå!! :klem:
Tidl. bruker
19-02-2009, 23:25
Nå har jeg lest historien din og jeg er såå glad for at dere har kommet så langt på vei. :) Det er så flott at det blir barn på alle her!!! :tøff:
Klem fra meg.
:nuss:
*SUKK* Dette er bare så herlig. Nå skjer det noe hele tiden her inne,og snart er vi i mål:tøff:
prøvepia
19-02-2009, 23:49
Bare dere ikke blir bedt om å si det navnet høyt og fort 5 ganger på rad på intervjuet så skal vel alt gå kjempefint. :glis: Nå er det bare å vente nå da, eller?
Jeg måtte bruke copy+paste for å skrive navnet hans,
så jeg håper jeg slipper å uttale navnet hans ja... :knegg:
Men det er jo han som har hovedanansvaret for utenlandsadopsjoner
i Sri Lanka da, så at vi kommer til å snakke med ham på hentereisen
er det ingen tvil om. Kommer nok til å komme over mange navn der
som er vanskelige å uttale.
Så bra! :heia: for at dere slipper å vente stort lenger nå!! :klem:
Tusen takk! :klemmer:
Nå har jeg lest historien din og jeg er såå glad for at dere har kommet så langt på vei. :) Det er så flott at det blir barn på alle her!!! :tøff:
Klem fra meg.
Takk, annem! Så spennende med surrogat i USA da! :hyper:
prøvepia
19-02-2009, 23:50
*SUKK* Dette er bare så herlig. Nå skjer det noe hele tiden her inne,og snart er vi i mål:tøff:
Vennen! :rørt:
Ja, noen er nærmere målet enn andre :dulte:, men jeg kommer etter!
Er så spennende med dere i USA nå, tenk at guttene egentlig kan komme nårsomhelst! :dåne:
Får håpe de holder seg i magen til Jen litt lengre da.
Charls04
19-02-2009, 23:56
Så gøy Prøvepia :hyper:
Nå er det ikke mer beskjeder og brev før tildelingen eller?
:hyper:
:jippi:
prøvepia
20-02-2009, 17:58
Så gøy Prøvepia :hyper:
Nå er det ikke mer beskjeder og brev før tildelingen eller?
Jo, vi får først beskjed om vi er godkjente.
Men så er det ikke noe mer før tildelingen. :rabla:
Så fantastiske nyheter :lykkelig:
prøvepia
21-02-2009, 15:04
Tusen takk! :jippi:
Så bra, nå nærmer det seg virkelig :rørt: Bare rugingen igjen :hyper:
prøvepia
14-03-2009, 14:52
Rugingen, ja. :knegg:
Jeg merker at jeg muligens er dårlig på å oppdatere her,
men det er rett og slett fordi det ikke er så mye å oppdatere om. :vetikke:
Dagene går sin vante gang, og det har ikke kommet flere tildelinger.
Men det pleier jo å gå noen måneder mellom hver tildeling,
så det er ingenting unormalt. Er ikke så mye annet å gjøre enn
å vente og håpe at det ikke går altfor lang tid før det blir vår tur. :rørt:
Ikke så mye å finne på når man ruger etter "gamlemåten" heller alltid :vente:
Håper på kjapp tildeling, tenk hvor fantastisk om det skjer i 2009 :hyper:
Lilliemor
14-03-2009, 20:36
Gratulerer med at papirene er kommet vel frem :klem:
Nå håper vi at rugingen ikke tar lang tid..
Har det vært noen tildelinger så langt i år eller?
Håper du har en fin lørdagskveld :)
prøvepia
15-03-2009, 01:00
Ikke så mye å finne på når man ruger etter "gamlemåten" heller alltid :vente:
Håper på kjapp tildeling, tenk hvor fantastisk om det skjer i 2009 :hyper:
Nei, det er sant. :knegg: Kanskje bare litt mer forutsigbart.
Ja, guri, tenk om det skjer i 2009. :neglebit:
Vi må nok ta høyde for at det kan bli 2010,
og i verste fall 2011. Men det er jo lov å håpe.
Gratulerer med at papirene er kommet vel frem :klem:
Nå håper vi at rugingen ikke tar lang tid..
Tusen takk! :lykkelig:
Har det vært noen tildelinger så langt i år eller?
Håper du har en fin lørdagskveld :)
Ja, det har vært én - bolle06 fra SG fikk en liten gutt på 5 måneder for noen uker siden. :rørt:
Takk, i like måte. :klemmer:
minimarken
15-03-2009, 09:32
:sniker:
Så spennende å lese i tråden din Pia.
Gratulerer med alle papirer i systemet Sri Lanka, håper inderlig for dere at rugingen ikke trekker ut så lenge og at det snart er deres tur til å hente gullbarnet hjem!:baby:
Veldig fint å lese tankene dine om hvorfor dere ikke valgte assistert befruktning. Er nok mange som kan ha bruk for flere perspektiver i slike situasjoner, for mange i omverdenen har jo "riktig" synspunkt på det meste (synes de selv hvertfall) :stønn:
Masse lykke til videre :lykke:
prøvepia
15-03-2009, 14:53
Takk for et fint innlegg, minimarken! :klemmer:
prøvepia
26-03-2009, 20:48
I går fikk jeg beskjed om at vi er godkjente i Sri Lanka! :lykkelig:
Eller altså, det vil si at vi ikke har fått avslag. :knegg: For faktisk er det ikke noe godkjennelsessystem i Sri Lanka,
som jeg trodde. (Har bare automatisk antatt det siden det er vanlig i mange av de andre landene.)
Og siden det tok så lang tid før vi fikk svar og jeg begynte å bli litt smånervøs for at det skulle være
noen problemer med søknaden vår, så tok jeg kontakt med Bente på Adopsjonsforum.
Det viste seg at systemet er sånn at så lenge man ikke hører annet enn at søknaden har kommet frem,
så er alt bra. Men hun sjekket likesågodt det opp, siden jeg spurte, og fikk beskjed om at alt så bra ut
med papirene våre, så nå ligger de bare i "køen" for matching.
Tenk at plutselig en dag så er det noen som finner ut at våre papirer passer ganske godt sammen med
papirene til en liten baby fra en annen del av verden, og så blir det barnet vårt for evig og alltid.
Er ikke det utrolig fint? :rørt: Herregud så glad jeg er for at det finnes noe så fantastisk som adopsjon!
I går fikk jeg beskjed om at vi er godkjente i Sri Lanka! :lykkelig:
Ååååh, prøvepia, det er helt fantastisk!!! :danse:
Gratulerer så mye og håper de får "lokalisert" barnet deres kjempesnart!!
Charls04
26-03-2009, 20:55
Så bra Prøvepia :woohoo:
Barnet deres er mest sannsynlig unnfanget nå :rørt: Merkelig tanke...
prøvepia
26-03-2009, 21:38
Tusen takk! :lykkelig:
lil: Ja, det at barnet vårt kan være unnfanget er ganske sykt å tenke på.
Tenk at det kanskje ligger og svømmer i en mage i Sri Lanka akkurat nå. :rørt:
Kanskje spreller det, kanskje sover det, kanskje hikker det?
For en fin historie du forteller. Gleder meg med deg!
Håper ventetiden blir så kort som mulig.
Krinoline
27-03-2009, 09:26
Så fantastisk! :jippi: Håper dere slipper å vente så lenge nå, da! :)
Lykke til vidre i adopsjonsprosessen. Jeg beundrer dere som går igjennom dette, for jeg tror det er langt fra enkelt. Gleder meg til å følge deg vidre!
Håper dere slipper å vente så lenge! :klemme: Masse lykke til.
Så fantastisk godt å høre prøvepia!
Da er det bare å vente på at det skal poppe ut noen småtasser der nede da :)
Ja, det at barnet vårt kan være unnfanget er ganske sykt å tenke på.
:rørt:
Dette var gode nyheter, gratulerer så mye :tøff:
prøvepia
27-03-2009, 19:34
Tusen takk Einte!, Krinoline, Pusa, Thom, €Elisabeth, Cholita og jinxl! :blomst:
prøvepia
27-03-2009, 19:36
Jeg beundrer dere som går igjennom dette, for jeg tror det er langt fra enkelt. Gleder meg til å følge deg vidre!
Tusen takk. Det er ikke alltid så enkelt nei, men gud så glad jeg er for at denne muligheten finnes,
og for at vi ble godkjente. Når jeg leser her inne om bekkenløsning, bekymringer, lite liv, aborter,
premature fødsler, ruptur og så videre, så beundrer jeg dere som går gjennom det!
Jeg får ha kroppen for meg selv både før og etter. Er bare hodet og følelsene det tærer på. ;)
En helt vill tanke :hyper:
minimarken
28-03-2009, 08:34
:heia:Gratulerer så mye med "godkjennelsen" , enig med Lil om at det er en rar og sikkert god tanke at babyen deres kanskje svømmer rundt, vokser og trives i en mage i Sri Lanka.
Håper virkelig for dere at matching'en går så fort som mulig slik at dere kan få truffet gullet deres :lykke:
prøvepia
28-03-2009, 13:34
Tusen takk, minimarken. :klemmer:
Gratulerer så masse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:danse:
Så rart det må være for dere å tenke på at babyen kanskje allerede har okkupert en mage og holder på å vokse seg stor og sterk :rørt:
Hvordan fungerer denne 'matchingen' forresten??
prøvepia
28-03-2009, 20:21
Tusen takk, Fumle! :klemmer:
Hvordan fungerer denne 'matchingen' forresten??
Det vet vi egentlig fint lite om. :knegg:
Men vi vet hvertfall at i de tilfellene hvor fødemor er kjent (som er vanlig i Sri Lanka),
så får hun være med på avgjørelsen om hvem som blir de nye foreldrene.
Hennes ønsker om hva slags type familie hun ønsker at barnet skal komme spiller derfor inn.
Utover det ser man, i de land det foregår matching, på alder på søkerne i forhold til barnets,
men siden de fleste barn som adopteres fra Sri Lanka er mellom 3 og 6 måneder,
ser jeg ikke for meg at det spiller noen rolle i matchingen. Til en viss grad tror jeg de
også prøver å matche utseendemessig, selv om det nok er en utfordring. :fnise:
Andre ting som kan spille inn er om fødemor og myndighetene synes at barnet bør komme
i en familie hvor det foreløpig er det eneste barnet, eller om de ønsker at det kommer i
en familie hvor det allerede er søsken.
I Sri Lanka står også buddhismen høyt i kurs, og det er en generell oppfatning om at man
får de barna man er tiltenkt, så derfor kan man jo tenke seg at rett og slett "feelingen"
til de som skal matche også spiller inn. :vetikke:
Med andre ord er det ikke så mye konkret å forholde seg til. :hehehe:
~Modesty~
28-03-2009, 22:42
Oi, så lenge siden jeg har lest, og SÅ mye FLOTT har skjedd siden sist! :hyper: Så utrolig fantastisk, gratulerer så mye!! :klemmer:
prøvepia
01-04-2009, 17:40
Tusen takk, ~Modesty~! :klemmer:
Enda en gladnyhet i dag (og det er ingen aprilspøk!) - på oppdateringen fra AF i dag kunne vi lese
at det har kommet enda en tildeling nå i mars! :lykkelig:
Det vil altså si at vi nå er nummer 3 eller 4 i køen, og at det har kommet én tildeling hver andre
måned det siste halve året. Fortsetter det sånn fremover skal vi statistisk sett få tildeling i løpet av
6 til 8 måneder, noe som betyr at vi blir foreldre i ÅR!! :rørt: Det er helt utrolig altså, det hadde jeg
ALDRI trodd da vi byttet til Sri Lanka. Selvsagt kan det gå lengre tid også, men mye tyder på at vi
slettes ikke må vente så lenge som det er vanlig å måtte vente i disse tider.
Fy fader så heldige vi har vært! :jippi:
Om jeg ikke er mamma til jul, så kan jeg hvertfall med sikkerhet vite at det er siste julen uten barn i huset!! :rørt:
Mathilde86
01-04-2009, 18:02
:rørt:Blir helt emosjonell her jeg sitter. Takk for at du deler denne fantastiske historien med oss. Blir vanvittig glad av å lese at det hele tiden er fremgang i prosessen, og så har det skjedd så mye i det siste. :lykkelig:
Masse lykke til videre begge to! Kommer til å snoke masse her :rørt:
prøvepia
01-04-2009, 20:09
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Mathilde86. :klemmer:
Synes det er fantastisk at dere vil følge med, det varmer et voksende mammahjerte. :rørt:
Krinoline
02-04-2009, 09:27
Så flott, Prøvepia!! :kryss: for at det SNART blir deres tur!! :)
Her går det unna i svingen nå :)
minimarken
02-04-2009, 17:46
:klemmer:Tenk det da, enn at dere kanskje blir foreldre innen året er omme. Det blir jo nesten som en "normal" graviditetsperiode det da kanskje. Krysser alt av fingre, tær og øyne for at 2009 er deres år.
PS hadde besøk av en nydelig liten jente fra India i helgen :smelt:
prøvepia
02-04-2009, 18:20
Takk for tilbakemeldinger Krinoline, €Elisabeth og minimarken. :klemmer:
minimarken: ja, hvis du trekker fra de 9 månedene vi ventet på at jeg skulle bli gammel nok,
og de 11 månedene det tok å bli godkjent i Norge, så er det tilnærmet likt normal svangerskapslengde
- hvis tildelingene fortsetter sånn som nå. :fnise: Men uansett er vi kjempefornøyde,
med tanke på at det ikke er unormalt at hele prosessen tar 3-5 år nå til dags.
Ps. Kan tenke meg hun India-jenten var skjønn, ja! :rørt:
:danse:Gratulerer så masse med framgangen!! :klapp: Det er så flott å se at ikke alle må vente opp mot fem år før man endelig "finner barnet sitt". Håper utviklingen fortsetter :jupp:
Mokkitrollet
02-04-2009, 23:19
Her går det unna. Så utrolig spennende da!!
*løper å kjøper julegave til prøvepias baby*
prøvepia
03-04-2009, 16:18
Takk for koselige tilbakemeldinger smile, Mokkitrollet og giz! :klemmer:
Fantastiske nyheter prøvepia :klemme:
prøvepia
04-04-2009, 11:59
Takk, Fumle! :klemmer:
Tidl. bruker
04-04-2009, 15:13
Så flott at det går fremover! Fantastisk måte å få babyen sin på. Veldig spennende å følge med deg her inne! :klem:
prøvepia
04-04-2009, 17:53
Takk, i like måte, annem! :klemmer:
prøvepia
09-05-2009, 14:06
Blir langt mellom oppdateringene her. :flau:
Ved Adopsjonsforums oppdatering for april var det ingen som hadde fått tildeling fra Sri Lanka,
så vi er fortsatt på delt 3. og 4. plass. Jeg tipper neste tildeling kommer på tampen av juni.
Det var imidlertid en familie til som hadde fått sendt papirene til SL, og dermed er vi 6 i køen totalt.
Ellers skjer det ikke så mye. Det er langt mellom milepælene i en adopsjon. :knegg:
Men vi har såpass forhåpentninger om tildeling i år at mannen sparer ferie,
og bruker bare to uker i sommer.
Ikke de store ferieplanene, med andre ord. Jeg er selvstendig næringsdrivende,
så jeg bestemmer selv hvor mye av hentereisen jeg vil ta som ferie og når permisjonen begynner.
Det blir et økonomisk spørsmål. Men jeg vet at vi ikke får permisjonspenger før vi overtar full omsorgsrett
for barnet i rettssaken som skal være cirka to uker etter at vi ankommer SL.
Så noen uker ferie må det bli på meg også.
Jaja. Skal prøve å oppdatere litt oftere her inne, selv om jeg ikke vet helt hva jeg skal oppdatere om. :fnise:
minimarken
09-05-2009, 14:31
Heisann Pia,
lurte litt på situasjonen på Sri Lanka akkurat nå, om den har noen betydning for dere som står i adopsjons-kø?:???:
prøvepia
09-05-2009, 15:45
Heisann Pia,
lurte litt på situasjonen på Sri Lanka akkurat nå, om den har noen betydning for dere som står i adopsjons-kø?:???:
Adopsjonsforum forsikrer oss om at det ikke vil påvirke tildelingene eller hentereisene,
men man vet jo aldri - ting kan snu - og det er klart det legger en liten bekymring på hele prosessen.
Krigen foregår som kjent i en svært liten del av landet, som ligger langt unna hovedstaden,
hvor all adopsjon foregår. Det har derfor ikke blitt satt inn noen ekstra sikkerhetstiltak for
familier som er der på hentereise (i skrivende stund er det en norsk familie der).
Noen tenker også at denne krigen kan føre til flere tildelinger for oss som søker,
fordi krigen fører med seg mange tragedier, og det er svært sannsynlig at flere barn
vil miste foreldrene sine. :leiseg:Men der lærte heldigvis Sri Lanka av tsunamien,
hvor det sies at det forekom tilfeller hvor barn ble adoptert ut av landet før alle
savnede hadde kommet til rette, og det viste seg at foreldrene ikke var omkomne likevel.
Helt grusomt... Så de barna som blir foreldreløse som en konsekvens av krigen vil i
første omgang bli tatt vare på av myndighetene straks kampene er over.
Om dette kan bety flere tildelinger noen år frem i tid vites ikke.
prøvepia
03-06-2009, 23:16
Blir ikke så mye tid her inne for tiden... :sparke:
Men innom en kjapp tur for å fortelle at det kom en tildeling fra Sri Lanka i går,
og at det nå bare er ett eller to par foran oss i køen!
Kanskje blir vi foreldre i løpet av høsten? :rørt: :ber:
Tidl. bruker
03-06-2009, 23:27
Så spennende! Håper det går raskt for dere nå! :nikker: :kryss:
Krinoline
04-06-2009, 00:41
Oj, så flott, da!! :jupp: :kryss: for at dere slipper å vente så mye lenger nå! :klem:
minimarken
04-06-2009, 07:17
Krysser fingre :kryss: for at det ganske snart er deres tur til å bestille billetter til hentereise!!!!
prøvepia
04-06-2009, 22:20
Tusen takk, alle tre! :klemmer:
Åh, så herlig!! :elsker:
Håper virkelig at resten av ventetiden blir kort så dere får hente gullungen snart! :morna:
Håper dere får hjertebarnet om ikke så allt for lenge da! :kryss:
prøvepia
06-06-2009, 16:39
Takk, Smile og Luzomor. :klemmer:
Tidl. bruker
06-06-2009, 17:14
Åh- rørt :rørt::rørt:
prøvepia
07-06-2009, 01:23
Åh- rørt :rørt::rørt:
Så koselig. Takk for hyggelig tilbakemelding! :klemmer:
I dag har vi faktisk vært og kjøpt sprinkelseng og montert denne.
Merker at "nesting"-instinktet har slått skikkelig inn nå,
og jeg bare må gjøre noen fysiske forberedelser. Planen er å
kjøpe stellebord og et par andre ting i neste uke.
Kan ikke tro hvor heldig jeg er som kan gjøre dette! :rørt:
for en flott historie :rørt: tror dere har en baby til høsten :glis:
gleder meg til å lese fortsettelsen :klemme:
Så spennende de neste mnd blir Prøvepia. Lykke til med redebygging.
Så spennande! Tenk, snart er det dykkar tur! Lykke til!
prøvepia
12-06-2009, 21:28
Takk for fine tilbakemeldinger emma-li, Tári og Trio! :klemmer:
I dag kom faktisk stellebordet på plass. :rørt:
dere har jo nesten komme lenger enn oss jo. :blunke: Vi har riktignok sprinkelseng og vogn satt opp, stellebordet står i en krok, men gubben vegrer seg for å skru det opp. Skal ha det på veggen siden vi ikke har så god plass på badet.
prøvepia
14-06-2009, 12:47
Jeg har også tenkt at vi har kommet veldig langt med redebyggingen,
men så skrev jeg en handleliste i går og fant ut at vi har kjøpt inn 2 av kanskje 30 ting. :knegg:
Så det gjenstår litt, kan man si. Men det er jeg glad for - godt å fylle ventetiden med noe!
Å skru ting i fliseveggen på badet er skummelt, så jeg skjønner mannen din godt.
Jeg har et skap jeg gjerne skulle hatt opp der, men vurderer å leie en håndverker
for at det skal bli gjort på en ordentlig måte. :sparke:
Vi har plater på badet vi da, ikke fliser. Da hadde han fått lov å vegre seg.... Nå er det bare fordi han synes det er litt tidlig, enda...:stønn:
prøvepia
14-06-2009, 21:05
Tidlig?! :stønn: Dere vet jo akkurat hva dere får, og når!
Ingen vits å vente da, og måtte stresse med det mot slutten.
Mannfolk altså. :hehehe:
prøvepia
23-07-2009, 18:37
Som sagt tidligere; det går langt mellom milepælene i denne adopsjonsprosessen,
og derfor blir det ikke så mange oppdateringer her inne. :fnise:
Vi står fortsatt som nummer to på ventelista, og er veldig spente på
hvor lang ventetid vi har igjen nå. Det kan være snakk om et par måneder,
det kan være snakk om et drøyt halvår.
Nå er vi i min hjemby hvor vi har hentet frem en gammel barnevogn i garasjen hos pappa.
Den er i perfekt stand, bortsett fra hjulene som må skiftes.
Jeg har vasket og skrubbet og tørket og støvsugd, og nå fremstår
den som nesten ny. Tenk at det skal ligge en baby oppi der.
En baby som er helt min. :rørt:
Herregud, som jeg gleder meg! :lykkelig:
Her var du også ja!! Så utrolig spennende at dere er så langt oppe på lista! :hyper: Håper det ikke er lenge til det ligger en liten i vogna! :klemme:
Jeg har kikket her inne flere ganger etter oppdatering fra deg. Og endelig så kom det en. Tenk det er bare ET par før dere i køen!
En baby som er helt min. :rørt:
Det vi alle ønsker oss aller mest :rørt:
Måtte resten av ventetiden din bli særdeles kort! :klemme:
Mokkitrollet
24-07-2009, 09:13
Kjempespennende!. Håper siste del av ventetiden går fort. Spennende med vognen da. Får vi se bilde??
prøvepia
24-07-2009, 12:40
Tusen takk for fine tilbakemeldinger!
Det er utrolig hyggelig at dere følger med i prosessen vår. :glis:
Spennende med vognen da. Får vi se bilde??
Akkurat nå er den demontert for å få plass til den i tillegg til all bagasjen vår i bilen,
men jeg må vel få tatt et bilde når vi kommer hjem og får satt den sammen igjen.
Bare håper jeg husker hvor alle delene skal sitte hen... :fnise:
prøvepia
15-09-2009, 17:18
Til de som fortsatt ønsker å følge prosessen vår vil jeg beklage for manglende oppdatering. :sorry:
Det er nemlig ikke så mye å melde. Etter over 3 måneder uten en eneste tildeling
til Norge fra Sri Lanka kan det se ut som ting har stoppet opp litt. Det har ikke gått
så lang tid mellom tildelinger på over et år. Det er ganske frustrerende å se målstreken
bli flyttet på denne måten når det nærmer seg vår tur, men vi må bare krysse fingrene
og håpe at det skjer noe snart! :kryss:
Vi er med andre ord fortsatt nummer 2 i køen.
:kryss: for at det skjer noe snart.
Mokkitrollet
16-09-2009, 10:01
Krysser alt for at det snart løsner igjen og det blir deres tur.
Har lest gjennom hele tråden din, tusen takk for at du deler denne reisen :blomst:
Ser at ventetiden drøyer veldig nå i sluttspurten, men dere får nok verdens beste julegave i år! :hjerter: (Krysser fingrene!)
Masse lykke til videre!!
:lykke:
Håper dere snart får tildelingen dere sårt venter på.. :klemme:
prøvepia
16-09-2009, 22:13
Tusen takk, det er veldig hyggelig å se at dere krysser fingrene for oss! :glis:
*Mariell*
16-09-2009, 22:44
Håper det nærmer seg for dere nå :klemme: Når får dere hente barnet etter tildeling fra Sri Lanka?
prøvepia
17-09-2009, 08:39
Det går bare 1-2 uker fra tildeling til hentereise. :glis:
*Mariell*
17-09-2009, 08:43
Det går bare 1-2 uker fra tildeling til hentereise. :glis: Jippi :) Godt å slippe å vente lenge da ja. Vi var så "uheldige" å få tildeling rett før jul (Colombia), så det var 6 laaaaaaaaange uker å vente på å hente hjem gullet ja!
Håper TELEFONEN ikke er langt unna :klemme:
prøvepia
17-09-2009, 18:40
Jippi :) Godt å slippe å vente lenge da ja. Vi var så "uheldige" å få tildeling rett før jul (Colombia), så det var 6 laaaaaaaaange uker å vente på å hente hjem gullet ja!
Håper TELEFONEN ikke er langt unna :klemme:
Ånei! Det er vel vanligvis ikke særlig mer enn 2 ukers ventetid i Colombia heller?
Får bare krysse fingrene for at vi ikke havner i samme situasjon opp mot jula.
Misforstå meg rett; jeg tar gjerne i mot tildeling før jul, bare helst i litt god tid. :fnise:
Tusen takk. :klemmer:
Tidl. bruker
24-09-2009, 23:06
Håper dere slipper å vente lenge nå! :snill:Det må være godt å vite at det snart er deres tur - etter et så langt svangerskap! Lykke til vidre! :klem:
prøvepia
24-09-2009, 23:35
Tusen takk, annem. Ja, mestparten av tiden går det veldig bra, jeg prøver å nyte den siste
tiden jeg og mannen har sammen bare oss to, og tenker at uansett hva som skjer så kan
det ikke være såååå lenge til vi blir foreldre. Innimellom tar selvsagt utålmodigheten over,
men mestparten av ventetiden er egentlig ganske fin. Fylt av forventning!
Dette er jo bare nydelig, PP! Snart har dere lankagullet deres!!
prøvepia
27-09-2009, 19:22
Dette er jo bare nydelig, PP! Snart har dere lankagullet deres!!
Ja, nå er det ikke sikkert det er så lenge til. :klemmer: til deg, Muggi!
På fredag fikk vi nemlig vite at det har kommet en tildeling til det paret
som var foran oss i køen, så nå er det faktisk VI som holder 1. plassen!
Så hvis vi får beholde vår "plass i køen" er det forhåpentligvis ikke mange
månedene igjen til det blir vår tur til å få den store telefonen. :rørt:
:lykkelig: Gratulerer med 1 plass på listen! Måtte det gå kjapt til neste tildeling!
Kjente at jeg fikk frysninger nå ja!!!!! :rørt: Håper det ikke går fort før dere får telefonen!!!!!
prøvepia
27-09-2009, 21:26
:lykkelig: Gratulerer med 1 plass på listen! Måtte det gå kjapt til neste tildeling!
Tusen takk! :klemmer:
Kjente at jeg fikk frysninger nå ja!!!!! :rørt: Håper det ikke går fort før dere får telefonen!!!!!
:fnise:
Går ut fra at du mente å skrive at du håper at det "ikke går lenge"/"går fort" til vi får telefonen. :knegg:
Uansett er det hyggelig at du følger meg. :klemmer:
Tenk, nå er dere nr 1.. :dåne:
Det neste barnet som skal få sine foreldre, det er barnet deres.. :rørt:
Masse lykke til!
Mokkitrollet
28-09-2009, 10:06
åååå, spennende!!! Håper virkelig ikke det er lenge igjen nå til lille skatten deres er hos dere.
Gratulerer så mye med å være så nærme målet! Følger spent med på innspurten deres!
prøvepia
28-09-2009, 11:10
Tusen takk Karette, Mokkitrollet og Millema. :klemmer:
Det neste barnet som skal få sine foreldre, det er barnet deres.. :rørt:
Mest sannsynlig - men ikke helt sikkert. Sri Lanka følger ikke alltid køen,
de matcher. Men ved de siste tildelingene har de fulgt lista,
så jeg håper det blir oss neste gang. :jupp:
mariuska
28-09-2009, 22:13
Lykke til!! Dette går fort:) Herregud så spennende at du er så nærme mål!! H*n ligge der å venter på at du skal hente h*n.. Så morro å følge med deg..
Fru Gurk
29-09-2009, 07:29
Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og lettrørt som jeg er, triller tårene:rørt:.
Vil bare ønske deg lykke til videre, Prøvepia, håper virkelig dere slipper å vente mye lenger nå.
Masse gratulerer med 1.plassen på lista.
Kommer til å følge med på prosessen deres framover!
Klem fra Fru Gurk
Ååå, nå er det deres tur snart ...tenker at til jul er dere kanskje en familie på tre :jupp:
prøvepia
29-09-2009, 12:42
Tusen takk for koselige tilbakemeldinger! :klemmer:
Jeg synes det er utrolig morsomt at flere av dere "ukjente" ønsker å følge prosessen vår.
Jeg håper jeg formidler prosessen på en god måte, sånn at jeg kan opplyse litt om hvordan det er å adoptere.
Mest av alt håper jeg at jeg får frem hvor fantastisk det er - for et utrolig privilegium det er
at vi skal få bli foreldre til et barn der ute i verden. :rørt: Hvor heldige vi er som bor i Norge,
som har dette rettssystemet som gjør at man kan adoptere lovlig, og som har de økonomiske forutsetningene til å gjøre det.
Selvsagt er ventetiden til tider frustrerende, men det er bare et lite skår i gleden over å få bli foreldre
- noe vi ikke kan ta for gitt. Det var en tid jeg var livredd for at jeg aldri skulle få bli mamma,
og det var dypt deprimerende og en stor sorg å bære på. Nå er den barnløse tiden nesten forbi,
og sorgen er byttet ut med en enorm glede over det vi har i vente.
Jeg håper alle som får barn lett vet hvor heldige de er, og jeg håper alle som sliter får oppleve den gleden
og forventningen jeg opplever nå. Og jeg håper alle som ønsker å adoptere får gjøre det.
Jeg kan love at det er helt fantastisk! :jippi:
Tidl. bruker
29-09-2009, 19:51
Nydelig sagt! :klem:
Håper det går fort for dere nå til det lille drømmebarnet kommer hjem til mamman og pappan sin! :familie:
Gratulerer som førstemann på lista prøvepia! Nå er det snart deres tur!
kanskje har dere gullet hjemme før jul til og med! :kryss:
prøvepia
29-09-2009, 23:14
Tusen takk, annem og Migica. :klemmer:
For en historie prøvepia, heldig er den lille gutten eller jenta som får deg som mamma :snill:
En kunde på frisørsalongen der jeg jobber har akkurat fått tildelt ei jente fra Colombia? Husker ikke helt:flau:. Dem reiser nedover i midten av oktober for å hente henne. Hun var helt forstyrra og grein flere ganger om dagen. Men dem begynte å få ting klart. :rørt:
Lykke til videre, jeg følger med :jupp:
prøvepia
04-10-2009, 22:26
Hun var helt forstyrra og grein flere ganger om dagen.
Det høres helt normalt ut! :knegg: Og med det mener jeg at jeg tipper det blir samme reaksjonen for meg
den korte tiden mellom tildeling og hentereise. Da sitter nok alle følelsene utpå kroppen. :rørt:
Takk for en hyggelig tilbakemelding, og for at du delte historien om kunden din, torisve. :klemmer:
Å så spennende å følge med på ferden din! Lykke lykke til!
Venter i spenning på oppdatering!
prøvepia
26-10-2009, 17:28
Tusen takk, Lisemor. Hyggelig at du følger med. :klemmer:
Det har ikke kommet noen telefon ennå, og sjansen for at den gjør det øker nok ikke
før den familien som er i Sri Lanka nå kommer hjem rundt midten av november.
Håper på telefon helt i slutten av november, eller begynnelsen av desember! :ber:
I så fall blir det julefeiring på Sri Lanka, og det gjør meg INGENTING! :glis:
Tusen takk, Lisemor. Hyggelig at du følger med. :klemmer:
Det har ikke kommet noen telefon ennå, og sjansen for at den gjør det øker nok ikke
før den familien som er i Sri Lanka nå kommer hjem rundt midten av november.
Håper på telefon helt i slutten av november, eller begynnelsen av desember! :ber:
I så fall blir det julefeiring på Sri Lanka, og det gjør meg INGENTING! :glis:
:hyper: Nå er det snart deres tur!
Julefeiring der nede høres jo himmelsk ut da!!!!
Tenk deg DEN julegaven da :rørt:
prøvepia
27-10-2009, 23:00
Ja, julegaven i fjor var jo godkjennelsen, så ingenting kunne vel passet
bedre enn å få barnet i julegave i år. :elsker:
:klemmer: til dere begge.
minimarken
28-10-2009, 19:44
Hei igjen Pia - nå er det jammen lenge siden jeg har vært inne og lest i tråden din. Sender dere masse energi slik at dere kan få den største julegaven i år!!!
prøvepia
28-10-2009, 22:41
Så hyggelig, minimarken! Ja, som du ser så har det ikke skjedd så mye i det siste. :hehehe:
Men håper på at livet skal bli snudd på hue snart. ;)
Tusen takk den gode energien. :klemmer:
Mokkitrollet
26-11-2009, 18:41
Bare inne for å gi en liten heiaklem jeg.
Bare inne for å gi en liten heiaklem jeg.
Samme her!!!
Er nervepirrende dette her :neglebit:
kokosbolle
26-11-2009, 20:58
Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og det er jo virkelig en fantastisk historie! Jeg vil gjerne være med å heie i innspurten. :heia:
Også lurte jeg bare på om dere vet noe om alder på barnet dere får tildelt? Har dere søkt i en spesiell aldersgruppe?
Lykke liten
26-11-2009, 21:14
Utrolig fasinerende å lese tråden din Prøvepia!
Vil ønske dere mye lykke til med adopsjonen og kommer til å følge dere
videre i ventingen på deres lille prins/prinsesse..
prøvepia
27-11-2009, 14:46
Næmmen.. Så skjønne dere er! :rørt:
Tusen takk for lykkeønskninger og heiarop - jeg trenger det for tiden!
Jeg har ikke oppdatert på en stund, for strengt tatt er det ikke noe å oppdatere.
Og jeg er akkurat nå inne i en periode hvor jeg er ganske lei og litt trist.
Det er kjedelig å ikke vite hvor lenge vi må vente, ikke kunne planlegge noe
mer enn et par uker frem i tid, og ikke vite hvordan jula blir..
I begynnelsen av året hadde jeg stooore forhåpninger om at julen 2008 skulle være
den siste barnløse julen. Nå nærmer julen 2009 seg med stormskritt,
og jeg er ikke lengre sikker på at vi kommer til å være flere enn oss to..
Altså, vi har jo familien vår, men jeg hadde håpet på en jul med barn.
Jeg holder motet opp, men blir litt trist hver gang klokken nærmer seg 16,
og telefonen ennå ikke har ringt. Jeg gleder meg så vanvittig til denne ventetiden
er over, og vi vet hvem vi har ventet på all denne tiden!! :elsker:
Også lurte jeg bare på om dere vet noe om alder på barnet dere får tildelt? Har dere søkt i en spesiell aldersgruppe?
Vi er godkjent 0-2 år, men fra Sri Lanka er de aller fleste barn under 6 måneder ved tildeling.
De er imidlertid ikke yngre enn 3 måneder - det er en slags karantenetid hvor Sri Lanka-mammaen
har mulighet til å ombestemme seg, og myndighetene prøver å finne adoptivforeldre i Sri Lanka.
Først etter tre måneder blir barna frigitt for matching med foreldre ellers i verden.
Men altså, et sted mellom 3 og 6 måneder kommer h*n mest sannsynlig til å være. :jupp:
En motivasjonsklem fra meg :klemmer:
Håper og håper for at mirakelet ditt kommer snart :kryss:
kokosbolle
27-11-2009, 15:27
Så utrolig herlig å få en som er mellom 3 og 6 måneder da! Da får du jo se hele utviklingen fra baby til smårolling til barn. :hjerter:
prøvepia
27-11-2009, 17:10
En motivasjonsklem fra meg :klemmer:
Håper og håper for at mirakelet ditt kommer snart :kryss:
Tusen takk, den trengte jeg. :klemmer:
Så utrolig herlig å få en som er mellom 3 og 6 måneder da! Da får du jo se hele utviklingen fra baby til smårolling til barn. :hjerter:
Ja, det er veldig spesielt å få bli kjent så tidlig. Og det er enda bedre å se at det går
an å få til gode rutiner i giverlandene som gjør at barna ikke trenger å være på
barnehjemmet lengre enn høyst nødvendig.
:klemmer: til deg.
kokosbolle
27-11-2009, 17:32
Ja, jeg synes det de driver med i Kina med å ikke frigi (så vidt jeg vet) barna før de rundet året, blir for dumt. Veldig mange barn er jo nesten 2 år når de blir hentet. Det er ganske sent synes jeg.
Håper du får telefonen snart! :klemme:
prøvepia
27-11-2009, 17:46
De frigir nok barna før de er 1 år i Kina, jeg vet om flere som har fått barn ned mot 7-8 måneder derfra.
Men det er helt klart at det er flere land som bruker altfor lang tid på å finne nye hjem til disse barna.
De kunne hatt mye å lære fra myndighetene på Sri Lanka.
Takk igjen. :klemmer:
prøvepia
04-01-2010, 23:24
Hmmm.
Da vi fikk sendt papirene til Sri Lanka i februar i fjor (etter over et års prosess i Norge),
skulle vi statistisk sett og hvis vi beholdt vår plass i køen få tildeling i oktober 2009.
Sent i september kom tildelingen til paret foran oss. Vi hadde endelig nådd målstreken.
Så ble det stille. Og i dag oppdaterte Adopsjonsforum med en nyhet om at et annet par
fikk tildeling i desember. Så her står vi - fortsatt på målstreken, 4 måneder på "overtid".
Og nå ser det ut som det blir ytterligere 2-4 måneders "overtid" på oss.
:stønn:
Men på underlig vis føles det faktisk riktig at det ikke var oss denne gangen.
(Selv om jeg samtidig gjerne skulle vært i Sri Lanka for et halvår siden.)
Jeg har tro på at det er et veldig spesielt barn vi venter på.
Akkurat VÅRT barn.
Om to dager runder vi 2 års ventetid.
Jeg håper barnet vårt snart er klart til å hentes. :ber:
Krysser alt jeg har for at det snart er deres tur til å få deres helt spesielle barn :hjerter:
Så synd det ikke var deres tur nå heller!
Håper neste gang er deres tur! :kryss: :klemme:
Selv om det er lenge å vente er det litt rørende at dere må holde ut akkurat så lenge for akkurat deres barn! :rørt: Håper to år er nok, for en fantastisk vår dette blir!
:klem: fra Meiose som er litt sentimental på morgenen. :fnise:
prøvepia
05-01-2010, 12:10
Tusen takk Meo, Migica og Meiose. :klemmer:
Meiose: ja, jeg tror på at det er forutbestemt akkurat når og hvilket barn vi skal få
- på samme måte som at jeg er helt sikker på at det var forutbestemt at det var denne
veien vi skulle gå for å få barn, og at alt vi har opplevd tidligere har vært for å lede oss hit.
Det er en god trøst i ventetiden, og gjør at jeg kan sette min lit til at det blir som det skal bli til slutt,
uansett hvor tøff veien dit måtte bli.
Og ja: dette blir en fantastisk vår, det er jeg helt sikker på! :jippi:
Tidl. bruker
05-01-2010, 20:30
Så fint å høre hvordan det går med deg!
Du er god på å vente må jeg si, bra at du holder deg positiv, men nå vet du jo at det blir din tur snaaart, og det er bra motivasjon skulle jeg tro.:tøff: Og ja klart du må vente på DIN baby! :jupp: (føler det sånn med mitt donor barn også, at det er meningen at jeg skulle få akkurat de eggene... :) )
Håper det går raskt for dere nå prøvepipa! :klem:
Håper telefonen din ringer snart :klemme:
prøvepia
06-01-2010, 17:09
Håper det går raskt for dere nå prøvepipa! :klem:
Oi, plutselig fikk nicket mitt en helt annen betydning. :knegg:
Tusen takk for lykkeønskninger, annem og jenta83! :klemmer:
stripete ullsokk
06-01-2010, 17:14
Krysser fingrene for at tlf ringer snart.
Er veldig spennende å følge med deg:klemmer:
Wow for en fantastisk tålmodighet dere har! Men det er garantert en mening med det. :snill:
Håper telefonen ringer innen kort tid, det må være spennende å vente sånn, aner ikke noe om når den samtalen kommer...
Vi følger med og håper det skjer innen kort kort tid.
Klem fra mary
Måtte telefonen snart ringe hos dere.. Dere er jammen tålmodige.. :klemme:
*Mariell*
06-01-2010, 21:18
Håper TELEFONEN ikke er langt unna :hyper:
:heia: :heia:
prøvepia
07-01-2010, 17:59
Tusen takk, stripete ullsokk (kult nick! :fnise:), Mary, Tári, *Mariell* og Lone*.
Mary: ja, det er ufattelig spennende. Jeg har alltid sagt det; vi venter og venter og
forbereder oss på alle mulige måter - men når jeg plutselig står der med telefonen
i hånda og den lyser "Adopsjonsforum" mot meg, så kommer jeg til å få så himla sjokk! :knegg:
prinetti
20-01-2010, 14:49
Nå har jeg lest hele tråden, og hadde så inderlig håpet for at det på siste side ville stå at telefonen hadde ringt... Spenningen dere går igjennom og har gått igjennom så lenge står det respekt av ja...
Krysser fingrene ordentlig for at dere snart får den etterlengtede telefonen og kan feire julen 2010 som en familie på 3.
Skal virkelig følge med på denne tråden fremover :)
prøvepia
20-01-2010, 18:01
For en hyggelig tilbakemelding, prinetti! Den satte jeg veldig pris på. :klemmer:
Håper det ikke er lenge til jeg kan komme med gladmeldingen om at ventetiden er over! :heia:
prøvepia
28-01-2010, 18:47
Det største som kan skje har skjedd!!! :jippi: :jippi:
I dag fikk vi vite at vi skal bli foreldre til ei lita jente fra Sri Lanka!!
Hun er bare noen få måneder gammel, og mer nydelig enn vi kunne forestilt oss!! :rørt:
Vi reiser allerede neste uke! :lykkelig:Jeg er i en helt vill lykkerus!!!
Hun er bare noen få måneder gammel, og mer nydelig enn vi kunne forestilt oss!! :rørt:
Å så herlig! :lykkelig:
Gratulerer så mye med jenta! :jippi: :jippi:
Dette har dere virkelig fortjent!
Så herlig :rørt:
Gratulerer så mye med ei datter :blomst:
Håper dere får en fantastisk flott tur for å hente henne :klemmer:
Heisann
Har snoket litt på deg her en stund, og selvfølgelig håpet av hele mitt hjerte at dere fikk tildeling snart...
Når jeg nå så du hadde oppdatert tråden din her så hoppet hjertet mitt litt i håp om at det var denne oppdateringen...
OG Nå har det endelig skjedd... Så fantastisk flott... GRATULERER så masse med den vesle jenta!
Dere får en heftig uke frem til avreise nå vil jeg tro. men med viten om hva som skal skje om bare en liten uke, så tenker jeg den går fort...
Lykke til så masse med reisen og overtagelsen og alt!
Dette er dere vel forundt, og dere får vel en f
Gratulerer så mye Prøvepia! Du er blitt MAMMA.. Dette har jeg ventet på...
Bambina80
28-01-2010, 18:52
Så fantastisk! :rørt: Gratulerer så mye og lykke til videre!!
loppelina
28-01-2010, 18:55
Endelig er ventetiden deres over!
:blomst: Gratulerer så mye med den lille jenta! :blomst:
Klem fra
loppelina
kokosbolle
28-01-2010, 18:56
Gratulerer så masse!!!!
Gratulerer så mye! Nå fikk du meg til å begynne å grine også!
Det blir nok en fryktelig hektisk uke! God tur og kos dere med den lille!
:woohoo: Endelig!!! :rørt: Neste uke allerede! Har gåsehud på hele kroppen, gratulerer så masse! :klemme:
Upsidaysi
28-01-2010, 19:14
åååååååå :rørt:
Har lest hele denne tråden nå..og nå renner tårene mine her...så utrolig fantastisk... nå var det deres tur.. endelig...
Ei lita jente... så utrolig herlig..:rørt:
Gratulere så mye med ei lita jente :blomst:
Og så håper jeg du får tid til å oppdatere oss her inne om hvordan turen går..
:lykkelig: :jippi: :lykkelig:
:rørt: :rørt:
:jippi: Gratulerer så masse. Har sneket rundt i kulissene her og ventet på denne meldinga fra deg. :rørt: Gratulerer så mye med ei lita jente. God tur og lykke til på hentereisen. :klem:
*Mariell*
28-01-2010, 20:22
Så fantastisk :rørt:
Gratulerer så masse med ei lita prinsesse!!!!!
Ha en flott hentereise :klemme:
Masse intensiv shopping og papirordning denne uka tenker jeg :)
prøvepia
28-01-2010, 20:28
Tusen hjertelig takk for alle varme gratulasjoner! :rørt:
Jeg kan uten tvil si at dette er den mest vidunderlige dagen i midt liv
- kanskje bare overgått av den dagen vi møter vår lille jente for første gang!!
Dere skal selvfølgelig få mer info etterhvert. Det er veldig strenge regler
på hva vi har lov til å si om henne og prosessen før vi offisielt er hennes foreldre,
men jeg skal selvsagt komme innom og oppdatere om reisen.
Jeg setter UMÅTELIG pris på støtten jeg har fått her inne!
Tusen takk til dere alle sammen! :klemmer:
For en fantastisk dag :jippi:
Gratulerer så masse med ei lita prinsesse :rørt:
Tusen hjertelig takk for alle varme gratulasjoner! :rørt:
Jeg kan uten tvil si at dette er den mest vidunderlige dagen i midt liv
- kanskje bare overgått av den dagen vi møter vår lille jente for første gang!!
Dere skal selvfølgelig få mer info etterhvert. Det er veldig strenge regler
på hva vi har lov til å si om henne og prosessen før vi offisielt er hennes foreldre,
men jeg skal selvsagt komme innom og oppdatere om reisen.
Jeg setter UMÅTELIG pris på støtten jeg har fått her inne!
Tusen takk til dere alle sammen! :klemmer:
Tenker tusen ting svirrer rundt i hodet ditt. Tipper det blir shopping og planlegging den siste uken før dere reiser. Uken kommer til å snegle seg avgårde samtidig som den kommer til å fly.
Så dere har fått sette bilder av datteren deres?? :rørt:
Nå griner jeg her også PP!! Det er bare så fantastisk!
Gratulerer så mye med en deilig datter :rørt:
Gleder meg til å høre mer om henne etterhvert :hjerter:
minimarken
28-01-2010, 21:10
Skriver her også jeg:
Gratulerer så uendelig mye som foreldre til en liten jente :lykkelig:
Riktig god tur til Sri Lanka for å møte henne!
Gratulerer så mye med jenta!:blomst:
Håper dere får en flott reise,blir spennede å høre senere hvordan den gikk!
Ååååhh, nå triller tårene her! GRATULERER :rørt: :jippi:
Så vart det deres tur, gratulerer så mye som jentemamma :rørt:
prøvepia
28-01-2010, 22:51
Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner! Kan ikke få sagt hvor lykkelig jeg er,
og hvor mye jeg setter pris på deres gode ord!! :rørt:
Så dere har fått sette bilder av datteren deres?? :rørt:
Ja, det har vi! Og hun er helt ubeskrivelig nydelig! Helt perfekt! :glis:
Mokkitrollet
28-01-2010, 22:57
ååååå, endelig prøvepia. Lyset i tuneellen er endelig tent.Nå er det ikke lenge til den nydelige lille jenten deres er i armene deres. Gratulerer så mye.
ÅÅÅÅÅÅ, jeg har deiloge frysninger nedover ryggen. dette er så fantastisk!!
:jippi: endelig! Kan ikke beskrive med ord hvor fantastisk dette er. Du er mamma! På andre siden av jorda venter jenta som skal bli datteren deres. Det er bare helt fantastisk. Dere skal ut på livets største reise, du aner ikke hvilken utrolig opplevelse det er. Minner for livet.
Jeg er bare så lykkelig på dine vegne. :rørt:
Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner! Kan ikke få sagt hvor lykkelig jeg er,
og hvor mye jeg setter pris på deres gode ord!! :rørt:
Ja, det har vi! Og hun er helt ubeskrivelig nydelig! Helt perfekt! :glis:
:rørt: Jeg er sikker på at hun er helt fantastisk nydelig! :rørt:
popsinune
28-01-2010, 23:23
Gratulerer så masse med ei lita jente :rørt:
Og god tur på hentereisen :klemmer:
Tjorven ♥
28-01-2010, 23:31
Endelig er ventetiden over! :jippi: Nå er det bare den deilige tiden igjen frem til dere reiser.
Gratulerer så mye som mamma til verdens vakreste hjertebarn. :hjerter: Gleder meg til å se bilder av henne. :)
Tidl. bruker
28-01-2010, 23:45
Å kjære prøvepia, nå renner tårene mine her! :rørt:
Dette var fantastisk å høre! Jeg er så vanvittig glad på dine vegne. :jippi:
Nå håper jeg den lille jenta di kommer fort i armene til mamman sin som har ventet så lenge på henne!:storkj:
:klem: fra meg.
Gleder meg til å høre når dere får vite mer!
SolAngelica
29-01-2010, 00:33
Endelig!! Gratulerer så masse med jenta!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.