PDA

Vis full versjon : Må da være gravid?

gravid?
26-12-2008, 14:47
Jeg ventet mens på fredag for 1 uke siden, menstrasjon er alltid tidig på 26-28 dager syklus men denne mnd har den latt vente på seg.. jeg hadde en blødning midt i mellom syklusene forgje syklus, men fikk mens som normalt, og ventet (mulig den kom 2 dager før tiden når jeg tenker meg om) og det var ingen forskjell fra normalt.

Jeg tror!! jeg hadde mens 21 november, og skulle hatt den 19 desember.. jeg er bare småkvalm inneimellom, og har INGEN symptomer..
Jeg var gravid med termin 27 januar, men pga div omstendigheter ble det foretatt en kjemisk abort.
jeg var da SINNSYKT kvalm, og puppene var spente å ømme som fy.

Denne gangen kjenner jeg ingenting, bortsett fra at mensen ser ut til å ha tatt juleferie..
Tredje barnet evt...

Veldig forvirret, jeg begynte på 3 årig utdannelse på høgskolen i august, og gikk 1 des. over på fulltids utdannelse... om jeg er gravid, så må alt vurderes og sannsynligvis endres på igjen.. jeg kan vel ikke regne med å klare fulltid med to på 4 og 6, samt en liten baby?!
Praksisperioder og alt..

Mange tanker i hodet nå.... teste får jeg ikke gjort før i morgen.

OG det mest spennende blir hva faren sier, som egentlig IKKE vil bli far igjen for alt i verden!! :P
Men, han vet at jeg ikke under noen som helst omstendigheter tar abort en eneste gang til i livet mitt.. snakket litt om det i går, og da var han ganske støttende.. så vi får se.

Kanskje jeg får drømmen min om tre barn oppfylt alikevel... jeg hadde gitt opp den drømmen men.

sunshine:)
26-12-2008, 16:16
skjønner godt timingen din er litt feil, spesielt med tanke på utdannelse: det er jo snakk om yrkeskarrieren din som blir satt på spill....

men tenk, ett nytt lite barn:D tror og vet det vil gå bra og få en happy ending uansett...

lykke til, og holde oss oppdaterte:)

NB: jeg hadde heller overhodet INGEN symptomer på noe som helst før laangt uti svangerskapet, og da bare ømme pupper (og de er ikke særlig ømme heller)
de to andre gangende har jeg fått kvalme og ømme pupper etter bare 10 og 12 dager........ DET er tidlig det:knegg:

Gravid?
26-12-2008, 18:03
skjønner godt timingen din er litt feil, spesielt med tanke på utdannelse: det er jo snakk om yrkeskarrieren din som blir satt på spill....

men tenk, ett nytt lite barn:D tror og vet det vil gå bra og få en happy ending uansett...

lykke til, og holde oss oppdaterte:)

NB: jeg hadde heller overhodet INGEN symptomer på noe som helst før laangt uti svangerskapet, og da bare ømme pupper (og de er ikke særlig ømme heller)
de to andre gangende har jeg fått kvalme og ømme pupper etter bare 10 og 12 dager........ DET er tidlig det:knegg:

Puppene blir faktisk mer og mer ømme :rødme:

Blir spennende å teste i morgen, og noen nervepirrende dager fremover for å finne ut hva :bryn: har å si...

Tidl. bruker
26-12-2008, 18:18
Om du er gravid eller ikke, kan jeg ikke svare på; det får morgendagen vise.

Men du er/var i nesten samme situasjon som meg; var ferdig med barn. Hadde en lang stund hatt lyst på en siste nr. 3, men pga. jobb m.m. satte vi sluttstrek. Så savnet jeg plutselig mensen og tok en test...

Første reaksjonen til både meg og mannen var faktisk sjokk! Jeg ble så sjokket at jeg faktisk ble fysisk syk! Men etter en dag ble vi enig i at dette måtte gå da en abort ikke var aktuell for noen av oss - og spesielt ikke for meg.
Når gleder han seg faktisk litt mer enn meg, for jeg har fremdeles "vanskeligheter" med å skjønne at det skal bli et barn til - jeg som går gravid! :rabla:

Er veldig sikker på at din mann vil glede seg like mye for dette barnet som for deres to andre, etter at det har sunket litt. For han trenger nok litt tid til å la ting synke...

Lykke til i morgen!

cat78
26-12-2008, 20:57
Hei:)
Jeg skjønner godt du ikke vil ta abort igjen:jupp: Jeg har også gjort det en gang og aldri igjen! Her var eldste 10mnd når jeg startet min utdannelse. Og da var jeg 5 mnd gravid m nr to(veldig uplannlagt) og hadde da samme tanker som deg! Men det gikk fint! Far fikk permisjon med lønn siden jeg gikk offentlig godkjent utdannelse og i praksisprioden pumpet jeg meg i pausene:)Nå er jeg egentlig ferdig med utdannelsen til sommeren, men siden nr tre er på vei, et tall som var helt uaktuelt for samboer(blir hans nr 4), så skal jeg ta et år til på skolen og det satser jeg på skal gått fint selv om ikke samboer kan ta permisjon denne gangen....Så du er ikke alene!!Men for all del; det er jo ikke en dans på roser hele tiden;)
Uansett svar i morgen så lykke til!!:klem:

gravid?
27-12-2008, 21:22
Fortsatt ingen mens, men negativ Clearblue digital...

Skjønner ingenting jeg..
Skulle hatt mens 19 des.. er med andre ord 9 dager på overtid nå :???:

harmony
27-12-2008, 21:36
Det er jo ikke unormalt at man en sjelden gang, til tross for "syklus man vanligvis kan stille klokka etter", får eggløsning svært sent, så det virker som om man "hopper over" en mens.

Om testen var negativ i dag, er nok sjansen liten for at du er gravid. Mest sannsynlig tror jeg det er at EL har kommet veldig sent, eller ikke i det hele tatt denne syklusen.

H.I
27-12-2008, 23:47
Det er jo ikke unormalt at man en sjelden gang, til tross for "syklus man vanligvis kan stille klokka etter", får eggløsning svært sent, så det virker som om man "hopper over" en mens.

Om testen var negativ i dag, er nok sjansen liten for at du er gravid. Mest sannsynlig tror jeg det er at EL har kommet veldig sent, eller ikke i det hele tatt denne syklusen.

Tar en vanlig clearblue på mandag om mensen ikke har dukket opp til da... får evt kontakte lege hvis den og er negativ... det kan jo ikke være helt normalt mener jeg, når det aldri har skjedd noen sinne før...

Lest noe om noe cyste greier som kan forårsake sen, eller ingen mens så det er kanskje greit å sjekke det ut om ikke annet...
Lest litt div erfaringer med CBD også så får teste ut en vanlig først.

Takk for svar :)

harmony
28-12-2008, 00:18
Jeg mener bestemt det er helt normalt at det kan skje iblant, jeg da...

Det mener de visst her også;
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=335245
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=335363

Og leser du på http://forum.snartgravid.com/ vil du finne mange mange tråder med jenter som har opplevd det samme....

Allikevel; det skader jo ALDRI med en telefon eller besøk hos legen når man er usikker og ting er utenom normalen. :kidoki:

Sita
28-12-2008, 00:24
Jeg har syklus du kan stille klokka etter. På slaget hver 28 dag kommer min mens, men likevel har jeg et par ganger opplevd at alt har forskjøvet seg. I fjor var lengste syklusen på ca 50 dager, og så var det litt så som så i noen mnd til det stabiliserte seg på 28-34 igjen. Det er mye som kan påvirke kroppen, og jeg har ingen særlig logisk forklaring på hvorfor det plutselig skulle bli sånn etter mange år med 28 dager. Kun en gang tidligere har jeg hatt sykluskluss og det var etter pilleslutt.

Det er veldig frustrerende å gå slik, men altså ganske normalt fra tid til annen uansett.

H.i
28-12-2008, 23:21
Jeg har syklus du kan stille klokka etter. På slaget hver 28 dag kommer min mens, men likevel har jeg et par ganger opplevd at alt har forskjøvet seg. I fjor var lengste syklusen på ca 50 dager, og så var det litt så som så i noen mnd til det stabiliserte seg på 28-34 igjen. Det er mye som kan påvirke kroppen, og jeg har ingen særlig logisk forklaring på hvorfor det plutselig skulle bli sånn etter mange år med 28 dager. Kun en gang tidligere har jeg hatt sykluskluss og det var etter pilleslutt.

Det er veldig frustrerende å gå slik, men altså ganske normalt fra tid til annen uansett.

joda sant det..
Men, jeg er nå veldig usikker da.
Tar en vanlig CB i morgen, og da får resultatet der råde... Har så mange symptomer at jeg har store problemer med å fatte annet enn at jeg faktisk er gravid.
Men, den testen vil jo avgjøre da... er den og negativ må jeg jo bare innse at det nok er kroppen som spiller meg ett kraftig puss.

Samtidig er jeg veldig redd for at det er Ex.u eller M.a da, siden mensen ikke kommer og symptomene er der... jeg har hatt en M.a før, og fikk i mange uker før vi fant det ut..
Men, det hadde vel gitt pos.test det og?
Tar iallefall en CB i morgen, og om den er neg. så får tiden vise hva som skjer.

Tusen takk for masse fine svar :)

Fortsatt god jul ønsker dere alle :D

Sita
28-12-2008, 23:29
Både Ex.u og MA hadde gitt positiv test ja.

Dessverre er det jo også mange ting som kan gi svangerskapssymptomer selv om man ikke er gravid, og er syklusen din litt på utur kan det like gjerne være pga det du har symptomer.

Føler du deg veldig usikker så kan du jo kontakte lege og få tatt noen hormonprøver. Jeg tok prøver for å se om jeg kanskje kunne ha høyt stoffskifte bl.a. etter hvert siden jeg fikk flere sånne tullete sykluser på rad. De var fine, så jeg tror det bare må ha vært stress el.l (selv om jeg har stressa mye værre før uten at det har påvirket syklusen min). Men det er jo enkle prøver og kan kanskje gi deg noen svar. :jupp:Men ikke alltid legene "gidder" å gjøre noe før man har fått flere sånne sykluser på rad tror jeg. :gruble:

Lykke til.

H.I
29-12-2008, 14:26
Både Ex.u og MA hadde gitt positiv test ja.

Dessverre er det jo også mange ting som kan gi svangerskapssymptomer selv om man ikke er gravid, og er syklusen din litt på utur kan det like gjerne være pga det du har symptomer.

Føler du deg veldig usikker så kan du jo kontakte lege og få tatt noen hormonprøver. Jeg tok prøver for å se om jeg kanskje kunne ha høyt stoffskifte bl.a. etter hvert siden jeg fikk flere sånne tullete sykluser på rad. De var fine, så jeg tror det bare må ha vært stress el.l (selv om jeg har stressa mye værre før uten at det har påvirket syklusen min). Men det er jo enkle prøver og kan kanskje gi deg noen svar. :jupp:Men ikke alltid legene "gidder" å gjøre noe før man har fått flere sånne sykluser på rad tror jeg. :gruble:

Lykke til.

Da er ny test tatt, og fortsatt negativ... så da er det nok andre årsaker.
Egentlig litt trist, for selv om jeg absolutt ikke var forberedt på en graviditet, så likte jeg jo tanken... jeg har drømt om 3 barn siden jeg var liten, og det faktum at jeg måtte ta en abort i sommer gjorde at jeg liksom slo meg litt til ro med to barn..
Nå tror jeg drømmen om 3 kommer til å slå ut i full blomst igjen, men jeg får bare tenke at jeg har to flotte barn jeg elsker over alt på jord, og at jeg kan konsentrere meg om utdannelsen min og få meg en skikkelig jobb.

Luzomor
29-12-2008, 14:55
:sorry:
Du kan vertfall trøste deg med at du har to flotte barn fra før.:jupp:

H.I
27-01-2009, 22:41
Forvirringen er komplett!!!

Jeg er gravid.. og jeg ANER ikke om jeg var det forgje mnd eller om jeg har blitt det NÅ?!!!
Dette er fryyyktelig frustrerende, jeg fikk jo mens men den var mindre enn vanlig,og mye mindre smertefull... og jeg fikk jo negativ test.. men så lurer jeg på da om jeg kan ha blitt gravid forgje mnd, men at ting gikk veldig sakte for seg slik at jeg ikke fikk utslag og at mens derfor kom som "normalt" godt over tiden..

Har jo knapt hatt sex. så det er jo rett og slett ett under?!

harmony
28-01-2009, 14:09
Om det nå er en måned siden forrige "mens", er det vel mest sannsynlig at du har blitt gravid nå... men kanskje hadde du bare veldig sen eggløsning, og blødningen du hadde var festeblødning/hormonellblødning el.l.

SIkkert greit å få en tidlig UL så du får sett at alt ser bra ut og får sjekket hvor langt du er på vei, så slipper du gå å lure!

Gratulerer! Og hilsen ei som kan skrive under på at "knapt nok hatt sex" holder til å bli gravid det.... :himle:

Lita84
28-01-2009, 19:25
Har dere brukt prevensjon? *skjønner ikke* Du sier dere ikke ville bli gravide, og så hadde du en abort, og så trodde du du var gravid - fikk negativ test og fortsette å ha sex uten prevensjon? Eller har jeg misfortstått helt? (ikke negativt ment).

Om du drar til legen og forteller historien vil han nok sende deg til en UL for å finne ut hvor langt du er på vei :-) Er jo litt forskjell på 4 eller 8 uker så!

Og ja, Gratulerer så mye! :blomst:

H.I
28-01-2009, 22:50
Har dere brukt prevensjon? *skjønner ikke* Du sier dere ikke ville bli gravide, og så hadde du en abort, og så trodde du du var gravid - fikk negativ test og fortsette å ha sex uten prevensjon? Eller har jeg misfortstått helt? (ikke negativt ment).

Om du drar til legen og forteller historien vil han nok sende deg til en UL for å finne ut hvor langt du er på vei :-) Er jo litt forskjell på 4 eller 8 uker så!

Og ja, Gratulerer så mye! :blomst:

Huff, jeg skrev ett langt svar...men så tenkte jeg at historien er for lang og sår til å ville gjenta.. men ja, du har nok forstått ting rett.

Jeg tåler ikke prev. og han tok på seg "jobben" med å sørge for at han ikke ble far.. Rett og slett fordi jeg fikk skylden for svangerskapet sist gang... Jeg forsøkte så godt jeg kunne å forhindre det, men alikevel skjedde det..

vi har hatt samleie 1 gang i januar... og at man skal klare å bli gravid på DET... og attpå til da DAGEN etter siste blødningsdag og enda bli gravid.. ja da har man faktisk max uflaks med blødninger hele 2 døgn.
Vi har hatt sex på andre måter, men 1 samleie og det var som nevnt da dag 4 i syklusen.. og enda så er testen positiv nå.
Det skal jo omtrent ikke gå ann...

Men. sånn er ståa nå.. og jeg er da gravid..
Resten får vi ta som det kommer... jeg tar iallefall IKKE abort igjen.

Og jeg tror det er ekstremt vanskelig for folk som ikke har vært i situasjonen å forstå hvordan det faktisk er... for det er veldig vanskelig..
Man skal liksom tenke på alt og alle å... det er ikke bare å leve.

Alt jeg vet, er at uansett hva som skjer med dette barnet som nå vokser i meg... så skal jeg STERILISERERS når alt er over! Punktum finale

Lita84
29-01-2009, 19:51
Selv om jeg ikke har vært i din situasjon kan jeg tenke meg til at dette må væer tøft. Lykke til videre! :klem: