PDA

Vis full versjon : Har dere noen plan for..

Lilliemor
27-12-2008, 10:58
å gå ned i vekt etter at dere er ferdig med graviditeten??

Jeg hadde da en plan før jeg ble gravid igjen og gikk ned noen kg..Og tenker jo jeg skal begynne på igjen etter at jeg er ferdig med graviditeten denne gangen..
Nå er det definitivt siste vi skal ha og for mitt eget velvære både fysisk og psykisk så må jeg ned en del kg.. Vi gjerne ned til det jeg var før jeg ble gravid med førstemann dvs 20-25 kg ned..

Men jeg føler jeg må ha en plan for det og forberede meg mentalt allerede nå..
Noen andre som skal ned etter graviditeten??

harmony
27-12-2008, 12:50
I og med at man ikke bør slanke seg når man ammer, da det kan frigjøre lagrede stoffer til melka, tenker jeg at så lenge jeg ammer må jeg bare passe hva jeg spiser. Ikke legge meg til samme uvaner som sist (dvs masse godis... gikk jo ikke opp så lenge jeg ammet, men når ammingen var slutt... :dåne: ).

Etter ammingen er over får jeg se hvor jeg ligger. Av lang erfaring vet jeg at jeg har problemer med å holde vekta nede etter jeg har gått ned... skal prøve å finne en gylden middelvei der jeg kanskje går sakte ned, men i hvertfall ikke mer opp. Jeg ønsker meg i hvertfall ned 10 kg (selv om det ideelle hadde vært det dobbelte, men jeg tror det er en mer realistisk vekt å klare å holde.)

Jr.
27-12-2008, 14:10
Ingen planer. Det ser ut til at kroppen min har funnet sin vekt og at den kjemper beinhardt med å holde seg der. Så jeg har bare lært meg å leve med det. I hodet mitt er jeg slank, så det hjelper jo ikke akkurat på slankemotivasjonen det heller ;) Hadde nok vært fin med 20 kg mindre, men sånn kan ikke vi alle være :sukk:

Men heldigvis går jeg ikke opp lenger heller, Min PCOS ble kurert av første svangerskap og vekten har holdt seg på det samme siden jeg ble gravid med han, uansett hvor mye eller hvor lite jeg har spist, hvor mye eller lite jeg har trent og hvor sunt eller usunt det jeg har spist har vært.

Men det ser ut som jeg er mer normal under svangerskap da. For første gang har jeg gått ned når jeg har vært syk, kan ikke huske at det har skjedd før. For tiden veier jeg 2,5 kg mindre enn da jeg ble gravid, for 23 uker siden, og har ennå ikke vært over startvekten.

Trultemor88
29-12-2008, 11:46
Sist gang ammet jeg ikke, så jeg begynte å trene pilates (fra tv-shop faktisk) hver dag i 20 min. Dette hjalp meg utrolig mye, så selvom jeg ønsker å amme denne gangen så vil jeg følge opp med det. Er ikke snakk om noe hardtrim det her, ble faktisk mer avslappet da det er med noen "yoga-lignende" øvelser. Magemusklene kom hvertfall tilbake den gang, så håper på det samme nå.:snill:

Sonja
29-12-2008, 12:50
Jeg har en plan. :jupp:
Jeg skal prøve å huske å spise hver 3dje time, drikke mye vann, og gå tur med vognen minst en gang pr dag.
I de neste 10 årene. Samt kutte ut snop.
Da bør jeg klare det.

Jr.
29-12-2008, 18:57
Jeg har en plan. :jupp:
Jeg skal prøve å huske å spise hver 3dje time, drikke mye vann, og gå tur med vognen minst en gang pr dag.
I de neste 10 årene. Samt kutte ut snop.
Da bør jeg klare det.

:knegg: Med en så kortvarig kur så bør du nok klare å holde det. Det er værre med folk som planlegger å holde en kur over lang tid! :knegg:

Sonja
29-12-2008, 19:06
:knegg: Med en så kortvarig kur så bør du nok klare å holde det. Det er værre med folk som planlegger å holde en kur over lang tid! :knegg:

:blafre:

Bolla-la-la-la-la
29-12-2008, 19:51
Ja jeg skal gå skikkelig inn for å kvitte med med de 15 kiloene jeg hdde for mye før jeg ble gravid. Har ikke lagt på meg så veeeldig mye i graviditeten, så jeg tror jeg lander på 15 kilo for mye når ungen er ute.

Jeg gjorde en stor tabbe med forrige man som jeg ikke har tenktå gjøre igjen:
Til tross for at jeg virkelig bøttet ned på sjokolade hadde jeg kvitta meg med 12 kilo på 5 mnd. ved å fullamme og å gå tur med høy puls ca 2 timer hver dag når bayen sov i vogna.
Dum som et brød og totalt sukkeravhengig tappet jeg ned ammingen og turgåingen da gullet var rundt 8-9 mnd, men jeg tappet IKKE med sjokoladespisingen.

Så denne gangen skal jeg fullamme (håper det skal gå bra denne gangen også), gå like mye tur, ikke røre snop, spise små, sunnne, grove, grønne, proteinrike og hyppige måltid - og gjerne spise enda litt mindre + trene enda mer når jeg trapper ned ammingen.

Det er nemlig nå eller aldri.

Samtale mellom en ernæringsekspert og meg da jeg klagde over kilo som sitter klistret:

- Skal du ha et barn til?
- Ja.
- Fint, det er nemlig din siste sjangs til å få løsnet og bli kvitt de kiloene en gang for alle. Ammingen setter fettet i frigjøringsmodus, i stedet for at kroppen tviholder på det. Bruk ammingen til å slanke deg.

Lilliemor
01-01-2009, 10:47
Ja jeg skal gå skikkelig inn for å kvitte med med de 15 kiloene jeg hdde for mye før jeg ble gravid. Har ikke lagt på meg så veeeldig mye i graviditeten, så jeg tror jeg lander på 15 kilo for mye når ungen er ute.

Jeg gjorde en stor tabbe med forrige man som jeg ikke har tenktå gjøre igjen:
Til tross for at jeg virkelig bøttet ned på sjokolade hadde jeg kvitta meg med 12 kilo på 5 mnd. ved å fullamme og å gå tur med høy puls ca 2 timer hver dag når bayen sov i vogna.
Dum som et brød og totalt sukkeravhengig tappet jeg ned ammingen og turgåingen da gullet var rundt 8-9 mnd, men jeg tappet IKKE med sjokoladespisingen.

Så denne gangen skal jeg fullamme (håper det skal gå bra denne gangen også), gå like mye tur, ikke røre snop, spise små, sunnne, grove, grønne, proteinrike og hyppige måltid - og gjerne spise enda litt mindre + trene enda mer når jeg trapper ned ammingen.

Det er nemlig nå eller aldri.

Samtale mellom en ernæringsekspert og meg da jeg klagde over kilo som sitter klistret:

- Skal du ha et barn til?
- Ja.
- Fint, det er nemlig din siste sjangs til å få løsnet og bli kvitt de kiloene en gang for alle. Ammingen setter fettet i frigjøringsmodus, i stedet for at kroppen tviholder på det. Bruk ammingen til å slanke deg.

Hørtes ut som en god plan ja..
Jeg ammet sist gang men spiste litt for mye snop og andre ting så vekta gikk ikke ned heller litt opp igjen:mumle: Med en fødselsdepresjon oppå det da så tenkte jeg vel ikke på at jeg helst ville ned:stønn:
Men nå er motivasjonen der så da håper jeg at det skal gå mye bedre:jupp:
Så håper jeg motivasjonen holder seg:sparke:

Einte!
01-01-2009, 11:33
Ja, jeg vil ned noen kg.
Pga lavt stoffskifte etter nr 2 så sitter kg'ene ekstra godt nå, men skal gjøre det jeg kan for å gå ned noen kg under permisjonen hvertfall. Eldste begynner på skolen og yngste skal i bhg noen dager i uka, så de dagene jeg er alene har jeg mulighet til å trimme med vogn på dagtid. Jeg er mer giret på dagtid enn ettermiddagen.
Skal spise minimalt med søtsaker under graviditeten slik at jeg kanskje ikke legger på meg så veldig mye, har jo nok å ta av uansett. Av erfaring så forsvinner 10 kg allerede på sykehuset, så satser på det denne gangen også.
Så--> god tur med vogn 3-4 gg i uka, spise riktig og minimalt med søtt = min måte å få bort noen kg. :kryss: for at det virker.

Liz
02-01-2009, 00:08
Nei.... Ingen plan her. Tenker paa den etter babyen er kommet. Naa bare koser jeg meg!!! En fra kirka mi sa noe lurt, naar man er gravid kommer det ogsaa et hormon inn i sving for noen, og denne gjelder meg....den heter '' I just don't care!!!'':rabla:

Men jeg kommer til aa care etter mai!!! Har bare gaat opp 2 kg saa langt og er 20 uker idag.

€June€baby09
24-01-2009, 15:00
Jeg har plan, hehe. Gikk ned ti kilo mens jeg var prøver, men tror nok de kommer fort tilbake ja. Syns greit allerede at graviditeten har slått inn. Men jeg vet jeg kan hvis jeg vil. Neste sommer skal jeg gifte meg så SKAL gå ned til den tid. Da har jeg nesten ett år på meg etter fødselen. Er ikke alltid så mye som skal til. Har litt problemer med mat nå, men håper det roer seg.

Når baby lille er født blir det mye turer med vogn, har nintendo wii fit, brukte den sist jeg gikk ned, kjempe effektiv. også passe på inntak av mat, så vil det gå så det suser:)

Lillan82
24-01-2009, 15:33
ÅÅÅ ja jeg må ned etter fødselen :glis:. Har ikke noe erfaring fra før. (første) :sparke: Men jeg prøver å spise sundt nå for å ikke legge på meg for mye.(ikke bare lett) Så blir det mye tur etter fødselen. Problemet mitt er at jeg driver med en del sporter som jeg ikke kan drive med når jeg er gravid eller ammer. Dykking snowboard wakeboard osv. Det er jo synd for det er bra trening. Og det har holdt min vekt på det normale legne. Vi går en del på turer i fjellene i bergen og. Så det får bli mer av det fra nå av. Gleder meg til småen blir så stor at han/hun kan sitte i meis. Det blir koselig. :snill: