Vis full versjon : Ekstremt tidlig bekkenløsning?
Jeg er rundt 5-6 uker på vei, og de siste dagene har jeg fått mer og mer vondt i korsryggen/bekkenet. Nesten som om det er helt låst. :mumle:
Kan det være bekkenløsning allerede? Jeg hååååper det er tilfeldig, det er vel ikke vanlig med plager så tidlig??
Jeg hadde bekkenløsning sist også, med da satt det bare i symfysen. (fikk det da i uke 15 omtrent)
Skal prøve å få time hos fysio/naprapat eller noe imorgen, for dette er j.... vondt!
Jeg har hatt trøbbel med bekkenlåsning tidlig i begge svangerskapene, men ikke fullt så tidlig da. Men det har jeg også til normalt, og det kan jo i grunnen komme når som helst. Naprapat/Manuell terapeut eller kiropraktor kan i så fall hjelpe deg da. (Og kjennes det ut som det er låst er det jo sannsynligvis akkurat det det er også.?)
Ellers er jo bekkenløsning ofte noe som kommer av hormoner, så det er mulig å få det tidlig i svangerskapet. Men hva det er hos deg må du nesten få sjekka ut hos behandler.
Jeg har kronisk bekkenløsning, så jeg er plaget utenom svangerskap. Mitt bekken ble merkbart dårligere allerede et par dager før jeg ventet mens... Som Sita sier, tror man mange av bekkensmertene kommer av hormonene, og disse kommer helt i starten av svangerskapet og øker frem mot ca midtveis i svangerskapet. Det er altså mulig, men det trenger ikke være det hos deg (håper ikke det for din skyld :sorry: ).
Er nok uansett en god idè å få seg en time til behandler snarlig.
Tusen takk for svar begge ut. Skal ta en ringerunde imorgen.
Tidl. bruker
04-01-2009, 12:29
De 4 siste gangene jeg har blitt gravid, har jeg kjent bekkenløsningen før IKM.
Som de skriver over her, så kommer dette bl.a av hormoner, så dert er fullt mulig å få det tidlig.
Hatt bekkenløsning siden uke 5. Veldig kjedelig.
Kom i gang med fysio med en gang, men er desverre ikke bra, men kan heldigvis komme meg gjennom dagen uten bruk av krykker da :)
Jeg fikk konstatert bekkenløsning i uke 7. Har hatt veldig god hjelp av bassengtrening to ganger i uka, anbefales!
Du beskriver samme type smerter som jeg sliter med og jeg har bekkenlåsning - ikke løsning. Har fått god hjelp av kiropraktor, men i dag var det såpass låst at han ikke klarte å låse det opp :knegg:. Så jeg regner at det kan bli litt værre fremover hvis han ikke klarer å fixe det med flere behandlinger :mumle:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.