PDA

Vis full versjon : Halsbrann???

Tidl. bruker
06-09-2002, 10:17
Hei!

Det er jo en del av dere som har vært gjennom dette før, det har jo jeg også men.... Jeg hadde ikke halsbrann forrige gang, men lurer på om jeg har det nå. Hvordan kjennes det? Jeg har en "brennende" følelse i halsen, akkurat der jeg svelger. Er ikke sikkert på om det er halsbrann eller om jeg bare er sår i halsen. Noen kloke damer som kan svare. Jeg gulper ikke, så det er ikke sånn.

På forhånd takk for svar.

Tidligere bruker
06-09-2002, 10:30
Symptomer på halsbrann

Foruten en brennende følelse i halsen og brystet, får mange også disse symptomene:

Sure oppstøt, sur smak i munnen
Følelsen av at maveinnholdet løper opp i spiserøret
Kvalme og oppkast
Følelsen av å ha en klump i halsen
Ubehaget oppstår eller forverres i liggende stilling
Vondt i magen
Slim i hals og luftrør
Dårlig ånde
Hes stemme
Smerter i ryggen

DL 4+5

Tidl. bruker
06-09-2002, 11:04
Jeg har vondt i ryggen, men det er ikke pga halsbrann. Jeg er kvalm og ekkel i magen, men trodde det var vanlig kvalme. Har ingen av de andre symptomene, så det er nok bare en sår hals. *løper og kjøper Fisherman*

Hang
06-09-2002, 14:02
Sniker meg litt inn her fra april-klubben jeg da...
Har masse halsbrann, og det er akkurat sånn du beskriver. Hadde det sist også i ni hele måneder sikkelig plagsomt. Spis lite og ofte, ikke drikk brus.... +++ Jeg har kjøpt Gaviscon på apoteket det er en hvit motbydelig guffe som legger seg oppå innholdet i magesekken og skal forhindre det i å komme oppover igjen. Det hjelper veldig, i allefall om natten når jeg er mest plaget.