Vis full versjon : Livmorstappen ved graviditet (..blødning, mulig SA..)
Dere som kjenner livmorstappens signaler:
Jeg har "tappetafset" i flere måneder nå når vi har prøvd å bli gravide, og nå når jeg er gravid har den stort sett holdt seg ganske høyt oppe og er fast og lukket.
Har hatt blodblandet utflod et par morgener, men idag tidlig kom det ganske mye "ferskt" blod. Dette har stoppet nesten opp igjen nå:tullerdu:, så jeg vet ikke hva jeg skal tro...
Har da kjent på tappen, og den er som før: Litt høyere enn middels, fast og helt lukket.
Hvis dette er en begynnende SA ville ikke tappen vært mykere og mer åpen i tillegg til lav?:noia:
Noen som har et vettugt svar til ei bekymra jente?
Dere som kjenner livmorstappens signaler:
Jeg har "tappetafset" i flere måneder nå når vi har prøvd å bli gravide, og nå når jeg er gravid har den stort sett holdt seg ganske høyt oppe og er fast og lukket.
Har hatt blodblandet utflod et par morgener, men idag tidlig kom det ganske mye "ferskt" blod. Dette har stoppet nesten opp igjen nå:tullerdu:, så jeg vet ikke hva jeg skal tro...
Har da kjent på tappen, og den er som før: Litt høyere enn middels, fast og helt lukket.
Hvis dette er en begynnende SA ville ikke tappen vært mykere og mer åpen i tillegg til lav?:noia:
Noen som har et vettugt svar til ei bekymra jente?
Må ikke ta svaret mitt som noe fasitsvar nå da, men jeg har da tappetafset litt i prøveperioden, og som tidlig gravid. :jupp:
De gangene jeg har mistet (fem ganger) har tappen vært lav, og helt åpen.
Denne gangen har jeg ikke turt å tafse, og anbefaler deg å la den være du også. ;)
Får du noe oppfølging med tidlig ultralyd?
Du må slutte å tappetafse nå. For det første skal du helst ikke drive så unødvendig mye der, og for det andre så er det ikke noe som helst fornuftig du får ut av det - uten å bli bekymret selv. Tappen kan kun "avleses" før et svangerskap. Etter at du har blitt gravid er det ingen fasit, og den kan være både høy og lav, myk og hard og bytte på samt kjennes åpen uten at det har noe å si. Med andre ord - la den være. Jeg begynte å tafse litt i uke 6 pga kvalmen gikk altfor brått over her, og da kjentes den vidåpen ut og veldig myk og jeg var da en stund helt sikker på at jeg kom til å begynne å blø når som helst, men så googla jeg litt rundt og fant ut at det ikke går an å finne ut noe utfra tappen.
Hvor langt er du på vei? Kommer det blod må du kontakte lege så kan du enten få tatt ul om du er langt nok, eller evt ta hcg-prøver for å sjekke stigning hvis du akkurat har blitt gravid.
Takk for svar jenter:klemme:
Jeg vet at jeg ikke skal tafse, men klarer ikke la være, for kroppen min tuller sånn med meg.
Skal la det være fra nå av:flau:
Jeg har begynt å blø sterkere nå igjen, så regner løpet for kjørt dessverre.
Har en tidlig UL neste torsdag igjen da er jeg 6+4, så får vi se om enten alt er kommet ut eller om kroppen har lurt meg og jeg fremdeles er gravid:kryss:
Bare så kjipt å gå sånn og småblø og ikke vite.
Ikke smerter da...Så kanskje det er et godt tegn.
Lysegrønn
30-12-2008, 18:39
Nei så dumt!:klemme: Sender positive tanker og :kryss: for at det bare er en av de uskyldige blødningene dette! Vil ha deg her inne videre!!:jupp:
Nei så dumt!:klemme: Sender positive tanker og :kryss: for at det bare er en av de uskyldige blødningene dette! Vil ha deg her inne videre!!:jupp:
Takk vennen:klemme:
Håper at det går bra, men er litt pessimist her jeg ligger flat på sofaen.
Stakkar dokka mi har ikke fått luftet seg noe idag. Kissamannen travel med hund hos dyrlege, så dokka har nok sett i overkant mye film og spilt pc-spill idag gitt:noia:
Lysegrønn
30-12-2008, 18:50
Takk vennen:klemme:
Håper at det går bra, men er litt pessimist her jeg ligger flat på sofaen.
Stakkar dokka mi har ikke fått luftet seg noe idag. Kissamannen travel med hund hos dyrlege, så dokka har nok sett i overkant mye film og spilt pc-spill idag gitt:noia:
Huff da! Dokka di klarer seg hun! Det har blitt en del tv på vår lille også når vi ble syke.. Han ble litt hekta men.. Skal vi kople inn høyere makter? Er ikke så veldig religiøs, men forskningen sier jo det kan virke, så det kan hvertfall ikke skade! :ber:
Takk for bønner. Er nok ikke det vi tror på som er det viktigste, men at vi tror det hjelper:jupp:
Jrg tror på energier, så jobber med å få positive energier inn i kroppen i stedet for dette stresset som er der nå.
Lysegrønn
30-12-2008, 19:12
Takk for bønner. Er nok ikke det vi tror på som er det viktigste, men at vi tror det hjelper:jupp:
Jrg tror på energier, så jobber med å få positive energier inn i kroppen i stedet for dette stresset som er der nå.
Ja, kanskje du skal sette på noe veldig fin musikk. Det har jeg god erfaring med. Hadde engang en svær byll på låret (legen sa det kunne være kjønnssykdom, men jeg hadde ikke engang debutert... Avstikker.. Men litt morsomt da!..) Byllen forsvant ganske snart etter at jeg hadde lagt meg resignert ned på gulvet med en utrolig vakker sang på full guff.. Så jeg tror også på positive energier ja!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.