PDA

Vis full versjon : Hvordan er formen mai-damer?

Tidl. bruker
06-09-2002, 11:14
Har symptomene kommer flyende eller er dere like friske?

Jeg er kvalm. Begynte i går og er enda verre i dag. Jeg var ikke mye kvalm med Storbror så dette er litt uvant. I natt våknet jeg klokken tre og måtte spise kjeks. Jeg har Ritz kjeks stående på nattbordet, det hjelper med litt salt fyll i magen. Må også spise før jeg beveger meg vekk fra horisontalen.

Jeg har vondt i ryggen, men det er så vanlig at jeg nesten ikke tenker på det. Puppene fortsetter å vokse, men de er ikke såå ømme som de var.

Jeg er TRØTT. Håper at det går over snart for det tærer på humøret. Når Storebror i tillegg insisterer på å stå opp kvart over seks hver morgen har jeg ikke mulighet til å sove ut. Jeg legger meg tidlig, noen ganger sovner jeg klokken ni:eek:

Tross dette gleder jeg meg vilt over svangerskapet, og jeg kan nesten ikke vente til magen begynner å komme. Jeg lengter etter å kjøpe mamma-klær og baby-tøy. Lengter etter å kjenne små sprell inni magen. Drømmer om ultralyd og hjertelyd. Jeg krysser fingre og tær for at alt skal gå bra, håper og ber om at dette barnet også er friskt.

God helg alle sammen, kos dere med spirene deres og ta litt godt vare på dere selv.

Tidligere bruker
06-09-2002, 11:39
Jeg er bare litt kvalm jeg, men det går fort over med å drikke et glass sitronbrus:)

Har litt luft i magen og da, og hadde litt småvondt en liten stund i går.

Men ellers er jeg i fin form, og nyter å gå rundt med en lien spire i magen!!

Ser frem til at magen vokser, første legekontroll og UL. Gleder meg til å kjenne liv og høre hjertelyd!

:findag:

Kiki2
06-09-2002, 12:37
Hei Mai-mager!

Her er formen kjempebra. Er trøtt som f..., men ellers ingen plager. Ikke ømme bryster, ikke kvalm, bare av og til noe stikking / romling i magen... Kan ikke klage.

Gleder meg også masse over spiren i magen og til første UL osv., men det er lenge til!

Klemmer,
Kiki + Mini
4+3
termin ca. 13.mai (foreløpig)

Tiffy
06-09-2002, 13:04
Det blir kanskje værre etterhvert? Siden dette er første gang jeg er gravid har jeg ikke så mye erfaring....

Har hatt mensmurringer som kommer og går litt, i går kveld var det ganske vondt! (er dette normalt?!)

Puppene er litt ømme, men jeg overlever. Ellers merker jeg at jeg må spise oftere for ikke å bli svimmel, men jeg har heldigvis ikke vært noe skikkelig kvalm ennå. Håper det varer!! Har dessuten kjøpt en kjekspakke her som jeg har liggende her på jobben... i går lurte jeg rundt på det ene lille kjøkkenet vi har her og "ranet" en halv kjekspakke :latter: Tror ikke jeg er noe mer trøtt en vanlig, er jo så oppspilt etter at jeg fant ut at jeg virkelig er gravid! :D

I dag: 4+5
Termin: 13 eller 14 mai (?)

Tinetoff
06-09-2002, 13:25
Jeg føler meg vel i grunnen veldig normal, jeg! Ser og kjenner at puppene forandrer seg, men jeg er verken kvalm eller spesielt trøtt. Kanskje litt ekstra sulten, men det er kanskje bare begeistringen for at jeg slapp å begynne på den lille slankekuren jeg hadde tenkt meg denne uka?:p Men det kommer vel når det kommer!

Tinetoff 4+6

Mariemor
06-09-2002, 14:52
Foreløpig merker jeg lite. Det er nesten sånn at jeg lurer på om jeg virkelig er gravid. Men mensen er nesten en uke forsinket, og jeg har fått to blå tre ganger, så det er vel sant....

Det eneste jeg merker er at jeg er litt mer sulten enn vanlig, og litt mer trøtt enn vanlig, så det er jo ikke så veldig plagsomme symptomer, da. (venter nesten i spenning på å kjenne ømme bryster og morgenkvalme ;)

:findag:

Klemmer fra Mariemor og knøttet. 4+5

solmaa
06-09-2002, 15:03
Våknet i natt med KJEMPEvondt i magen! Menslignende smerter + stikking... Ble veldig redd, men heldigvis kom det ikke noe blod. Utover morrakvisten har jeg "sluppet" (heller braket, men ok...) mye luft og smertene har forsvunnet med lufta. Heldigvis!:klapp:
Men jeg ble REDD!! Lå der og kjempet mot tårene :leiseg: og var overbevist om at NÅ er det slutt!!
Så husk det maidamer!! Luftsmerter er VELDIG vondt og helt ufarlig!!

Ellers er jeg litt kvalm, spesielt hvis jeg ikke er flink til å spise, har fått dilla på Bergy-burger! (Det er altså Grenlands svar på MacDonalds), litt ømme pupper, er mye trøtt og tisser noe.

Hilsen veldig lettet
Solmaa (5+1)

Maimamma
06-09-2002, 15:58
Føler meg i ganske bra form.

Jeg blir mye fortere sulten enn til vanlig. Noen ganger vet jeg ikke helt om jeg er sulten eller kvalm, men det hjelper å spise noe. Har en stor kjekspakke i skuffen på jobb i tilfelle jeg trenger påfyll.

Er ikke sikker på om jeg er blitt trøttere. Det er jo ikke alltid like enkelt å komme seg i seng på kvelden. Jeg var hvertfall ikke den eneste som sovnet på sofaen etter middag i går. :D

Eller er puppene ømme og jeg har en del luft i magen.

God helg alle sammen.

Nuta
06-09-2002, 16:38
Her er formen super!! Har ikke en eneste plage utenom at jeg er litt trøtt:sover:.

Jeg hadde et perfekt svangerskap med Sunniva, hadde ike halsbrann engang. Så jeg håper dette blir like uproblematisk!

Jeg gleder med så masse til magen kommer, og jeg kan begynne og bruke mamma klærne mine!!

Stine-mor
06-09-2002, 18:49
Da jeg var gravid med Silje,kom ikke de verste plagene før uke 7.
Da begynte jeg å kaste opp...og fortsatte med det :uff:

Foreløpig er jeg bare trøtt og hissig :uff:
Igår var jeg sliten og da ble jeg kvalm.

*Venter i "spenning"..*

jovel
06-09-2002, 19:42
Hadde det ikke vært for de to BLå så hadde jeg ikke kunne vite at jeg er gravid.
Har litt stikkinger på høyre side. Ikke vondt, men nok til at jeg tenkte på graviditet utenfor livmor. Har lest litt rundt på nettet, og funnet ut at det er vanlig med slike strekke "smerter". Så da prøver jeg å slå meg til ro med det :???:

I går når jeg var på trening gjorde det litt vondt i puppene når jeg hoppet (aerobic), og da ble jeg glad:klapp:

Skal til UL 25.sept, og det gleder jeg meg til. Tror jeg blir roligere etter det!!

Håper på kvalme og trøtthet neste uke
:bonk:

Qatrine
06-09-2002, 20:17
Ikke noe annet enn kvalm og svimmel. Men som Stine-mor ble ikke kvalmen virkelig alvorlig før rundt uke 7. Litt etter det kom halsbrannen og srekking av livmorbånd.

Men faktisk er jeg kvalm nå om dagen, men håper det ikke blir værre enn dette i alle fall!

Cecilie
09-09-2002, 13:04
Har kjempeproblemer om morran. Spiser en kjeks eller noe sånt før jeg går ut i stallen/fjøset. Også kjemper jeg mot kvalmen en time og styrter inn for å få i meg noe mat. Til og med det å gå gubben hadekyss er vanskelig for kvalmen blusser opp når jeg åpner munnen...

Men så går det sånn halvveis over etter frokost, spiser som regel knekkebrød. Men å finne pålegg jeg ikke blir kvalm av er ikke lett! Blir kvalm ved tanken på ost og kjøttpålegg. Og det som er så godt!!! Kjøpte lunsjrull og norvegia på lørdag, for det er så godt, men nei, det får jeg ikke ned...

Også må jeg spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Skulle ønske jeg kastet opp, innbiller meg liksom at hvis jeg kaster opp så går kvalmen over.... En dum tanke, men..

Isabell@
10-09-2002, 18:14
I begynnelsen hadde jeg bare mensmurringer og masse luft i magen. Nå er jeg småkvalm, sulten konstant og sinnsykt ømme pupper. Noe stikninger i ny og ne, men ikke så mye som før.

Jeg er bare glad for at jeg har disse symptomene og at de blir sterkere etterhvert. Det føles litt betryggende, for jeg tenker jo ofte på at ting kan gå galt. Det er vel spesielt MA jeg tenker på, har ikke lyst til å gå rundt å tro at alt er bra også er det ikke det. Det er heldigvis nokså sjelden det skjer, så jeg får trøste meg med det.

Happy
10-09-2002, 18:45
Jeg har igjen fått luft i magen (og det stinker så jeg blir kvalm:o ). Jeg har hele tiden ganske sterke strekke/vokse-smerter i livmoren, men det hadde jeg sist gang også, så det er liksom greit. Ellers er jeg litt kvalm på mårran og om jeg ikke spiser ofte nok, sulten hele tiden...

Lurer veldig på om denne graviditeten blir lik den forrige og hvordan symtomene blir.... Gleder meg enormt tol magen vokser og jeg må bytte om til gravideklærne mine:D

amn
10-09-2002, 18:57
Jeg har vært i fin form jeg:)
Har hatt litt stikkinger og murringer i magen da...men regner det som normalt...har ømme pupper da...kvalmen har jeg ikke vært noe plaget med enda...og håper virkelig jeg slipper den:uff:

:findag: Klem Amn 5+2

Miriam
11-09-2002, 16:19
Jeg synes jeg har altfor lite symptomer....

Men det er vel mer fordi de jeg hadde tidligere er blitt (nesten) borte. Dragninger og stikkinger i livmoren, ømme bryster, trøtthet og littebitt hodepine. Jeg skrev om dette under et annet innlegg fordi det bekymret meg litt.... :(

Men så gjør man jo rare ting også da. Må liksom lete frem igjen det som var.... Følte meg passelig dum :bonk: da jeg gikk inn på WC på jobben, tok av meg BH'en og hoppet opp og ned for å kjenne om det gjorde vondt:lol: :lol: :lol:
-Og det gjorde det heldigvis.

Klem fra en til tider dustete Miriam :p

amn
11-09-2002, 18:15
Du er da søt og da Miriam:latter:

:findag: Klem Amn

Happy
12-09-2002, 16:41
Og over natta blei også mine bryster ømme:(... Det er så innmari vondt når Turbo legges til brystet at tårene spretter. Det er jo ømt hele tiden, men ingen ting kan sammenliknes med når han skal die :leiseg: . Kvalem kommer fremdeles bare om jeg ikke er flink nok til å spise ofte og lite.

Måtte bare få klage litt... føles bedre å dele det med noen!!