PDA

Vis full versjon : er dette vanlig??

yvonne25
03-01-2009, 18:56
jeg har hatt sånne inntense smerter på høyre side,der eggstokken er på en måte,i et par dager...men det kommer og går liksom...og så er jeg litt uggen ellers ogå,men det regner jeg med er normalt..er 5 uker + 5 dager... setter pris på svar...

Luzomor
03-01-2009, 20:31
Jeg hadde smerter på sidene der eggstokkene ligger også. Det gikk over etter noen uker så vidt jeg husker.

ann-h
03-01-2009, 21:23
Det samme har også jeg hatt, sånn til og fra.
Helt normalt etter hva jeg har lest!

Composa
03-01-2009, 22:42
man kan godt ha ubehag ja. men gjør det veldig vondt, ville jeg kontaktet lege, og forsikret meg om at jeg ikke hadde klamydia feks.

yvonne25
04-01-2009, 01:30
jeg sitter og leser om svangerskap utenfor livmoren,og blir helt gal i hodet...jeg er 5 uker og 5 dager på vei...og har til nå bare kjent smereter i høyre siden..og litt ømme pupper...eller ingen graviditetstegn...
jeg innbiller meg nå at jeg sikkert har svangerskap utenfor livmoren...:shock: kan noen vær så snill å berolige meg...jeg kjenner også noen "ilinger" nedover høyre foten av og til....

silkepels
04-01-2009, 02:13
Jeg kan ikke si at du ikke har svangerskap utenfor livmoren, men jeg kan si at det er like normalt å ikke ha symptomer som er å ha symptomer.

yvonne25
04-01-2009, 15:50
hei...er det flere som har litt småvondt nede i høyre side,kjennes ut som i eggstokken på en måte..jeg er snart 6 uker..
er så bekymret...tenker på svangerskap utenfor livmoren....

silkepels
04-01-2009, 18:21
Skjønte ikke så mye av denne tråden nå plutselig, men det er mulig at noen modder har satt sammen flere lignende innlegg av deg HI.

I allefall: her inne er vi bare helt vanlige jenter, så er du veldig bekymret ville jeg heller ha kontaktet lege, om jeg hadde vært deg.

Sita
04-01-2009, 18:22
Jeg har slått sammen trådene dine siden spørsmålene dine var like og vi ihht nettikette (http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=108731) ikke ønsker spamming av forumene.

Det er veldig vanlig å kjenne en del småsmerter i underlivet i begynnelsen av et svangerskap. Det er mye som skal skje med kroppen din. Er du bekymret er det uansett ingen her inne som kan si om du har en ex.u eller ikke, da må du ta kontakt med legen din i morgen og få en henvisning til ul for å få konstantert at fosteret har plassert seg i livmoren din.

Stjerneskudd
04-01-2009, 19:31
jeg har opplevd litt stikkinger som kan være ganske vonde men de er over på noen sekunder. Ellers har jeg aldri hatt vondt i magen eller vært mer øm en ved en mens så om du har smerter ville jeg helt klart kontaktet lege og slikt tar de på alvor og sjekker med ul.

esmeralda
04-01-2009, 22:26
Jeg har ofte stikkninger over livmora, eggstokkene, generelt i området der. Det er vanskelig å være sikker på "hvor" smerten kommer fra, den kan komme fra livmora men føles som om det kommer fra den ene siden bare. Mine smerter varer stort sett bare noen få sekunder før de går over igjen. UL har vist et normalt svanegerskap i livmora.
Tror ikke du skal være så bekymret med mindre smertene enten blir langvarige eller kommer veldig hyppig (type bare sekunder-få minutter i mellom). Får du imidlertid en akutt forverring, og veldig intens smerte, bør du oppsøke lege med en gang!
Lykke til, håper det går bra med deg og frøet der inne!!

yvonne25
05-01-2009, 17:10
hei igjen!!
tusen takk for svar alle sammen! i dag fikk jeg komme på gyn.ultralyd for å sjekke mine bekymringer...jeg er så letta!!! der inni i livmoren lå et foster på 3 mm....:glis: for en følelse..jeg grein.og samboeren grein han å...
så nå får vi håpe at han/hun klamrer seg fast!!!
takk igjen!! klem

Octavia
08-01-2009, 18:15
jeg sitter og leser om svangerskap utenfor livmoren,og blir helt gal i hodet...jeg er 5 uker og 5 dager på vei...og har til nå bare kjent smereter i høyre siden..og litt ømme pupper...eller ingen graviditetstegn...
jeg innbiller meg nå at jeg sikkert har svangerskap utenfor livmoren...:shock: kan noen vær så snill å berolige meg...jeg kjenner også noen "ilinger" nedover høyre foten av og til....

Jeg hadde det akkurat likt som du beskriver. Fryktet også svangerkap utenfor livmoren, så var hos gynokolog for å sjekke. Hun fant ingenting galt og sa at det var helt normalt med en del vondter. Jeg har hørt at dersom det er svangerskap utenfor livmoren begynner det ikke å gjøre vondt før mellom uke 6-8. Og da gjør det i tilfelle VELDIG vondt. Det er sikkert ikke noe galt:)

May77
08-01-2009, 23:09
hei igjen!!
tusen takk for svar alle sammen! i dag fikk jeg komme på gyn.ultralyd for å sjekke mine bekymringer...jeg er så letta!!! der inni i livmoren lå et foster på 3 mm....:glis: for en følelse..jeg grein.og samboeren grein han å...
så nå får vi håpe at han/hun klamrer seg fast!!!
takk igjen!! klem

Så bra, gratulerer:lykkelig:

VeldigHeldig:)
10-01-2009, 16:15
hei...er det flere som har litt småvondt nede i høyre side,kjennes ut som i eggstokken på en måte..jeg er snart 6 uker..
er så bekymret...tenker på svangerskap utenfor livmoren....

hei!
jeg har også stikkinger i magen, vil sammenligne det med mensensmerter...

hadde det på samme måte når jeg var gravid med nummer en.

hvis du er kjemperedd må du snakke med legen, men man har noen "vondter" og ubehag når man er gravid.

kanskje det ikke er så lurt og lese så mye om alt som kan gå galt?
jeg prøver å unngå det, pga jeg er så lettskremt..