Vis full versjon : Urinveis infeksjon
Hvordan kjennes det ut når man har urinveis infeksjon?
(30+5)
Hos meg har det betyd sviing ved tissing, men sist gang så sved det ikke noe særlig. Men det gjorde vondt helt på slutten, kjentes som om noen knyttet en gitarstreng rundt blærehalsen.... (altså vondt på slutten)
Vidre så tisser du ofte, men det gjør man jo gjerne når man er gravid.
Du kan også sjekke denne linken
http://www.lommelegen.no/kap084_02.html
I min erfaring er det slik at tror du du har det så har du det. Men det er mulig å ikke ha mye symptomer.
Masse sympati:stakar:
Bluelady
06-09-2002, 22:48
Hei
Jeg har til tider vært veldig plaget med urinveiinnfeksjoner. En vinter hadde jeg 7 stk.
Og symptomene har variert litt. En gang begynte jeg bare å blø uten at det var vondt i det hele tatt på forhånd. Trenger vel ikke å fortelle at jeg ble redd. en annen gang hadde jeg så vondt i magen at jeg ikke klarte å stå oppreist. Men som oftest har symtomene vært hyppig vannlating, sviing ved vannlating, det kommer veldig lite hvær gang du tisser og mer eller mindre vondt i ryggen.
Har du misstanke om at du har fått en innfeksjon burde du få testet en urinprøve snarest mulig. Blir ikke urinveisinnfeksjoner behandlet kan de gå til nyrene og gi nyrebekkenbetennelse, som er en alvorlig lidelse.
Lykke til
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.